DERS ADI

: KÜRESEL PAZARLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUİ 6185 KÜRESEL PAZARLAMA SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT GÜRHAN AKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği Doktora

Dersin Amacı

Ders öğrencilerin 21. Yüzyılın dinamik uluslararası ticaret çevresinde küresel pazarlama sürecini ve bu süreçte işletmelerin ulusal sınırlar dışında büyüme fırsatları ararken karşılaştıkları zorlukları anlamalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Kültür, tarih, politika, uluslararası ekonomik düzenlemeler, teknik standartlar döviz hareketleri ve uluslararası yasal çevrenin pazarlama karması ile ilişkisi anlatılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Küresel pazarlama kavramını tüm yönleri ile özümseyerek turizm işletmelerinin pazarlama karmalarını uluslararası pazarlara uydurabilmeleri için yöntemler önerebilmek
2   Uluslararası pazarlamada karar alma süreçlerini etkileyen faktörleri kavrayabilmek
3   Küresel pazarlama stratejilerini analiz edebilmek, oluşturabilmek ve uygulayabilecek altyapıya sahip olmak
4   Küresel pazarlama stratejilerini etkileyen rekabet faktörlerini ve rekabetçi uygulamaları analiz ederek sürdürülebilir rekabet avantajı elde etme yöntemlerini anlayabilmek ve rekabet stratejileri oluşturabilmek
5   İşletmelerin küresel pazarlara açılmasını tüm boyutları ile anlayarak uluslararası pazarlara kararlarını analiz edebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Küresel Pazarlama Kavramı
2 Küresel Pazarlama Çerçevesi
3 Küresel Pazarların Kültürel Çevresi
4 Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri
5 Küresel Pazarlarda Alternatif Faaliyet Gösterme Yöntemleri
6 Küresel Pazarlarda Tüketici Davranışı
7 Küresel Ürün Stratejileri Küresel Pazarların Bölümlenmesi ve Ürün Konumlandırma
8 Küresel Fiyatlandırma Stratejileri
9 Küresel Dağıtım Kanallarının Yönetimi
10 Küresel Tutundurma Stratejileri
11 Uluslararası Markalar ve Markalaşma Stratejileri Küresel Rekabet Stratejileri
12 Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar
13 Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar
14 Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Necdet Timur, Alparslan Özmen (2009). Stratejik Küresel Pazarlama, Eflatun Yayınevi.
Yardımcı kaynaklar:
Philip Kotler, Gary Armstrong (2011). Principles of Marketing (13th Edition). Upper Saddle River, Prentice Hall.
Philip Kotler (2011). Marketing Management (13th Edition). Upper Saddle River, Prentice Hall.
S. Tamer Cavusgil, Gary Knight, John R. Reisenberger (2008). International Business, Upper Saddle River, Pearson.
Philip Kotler, John T. Bowen, James C. Makens (2010). Marketing for Hospitality and Tourism, Upper Saddle River, Pearson
İsmet Mucuk (2009). Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi.
Referanslar:
Diğer ders materyalleri: Derse ilişkin makaleler ve diğer doküman dönem başında verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, konulara bağlı sınıf içi tartışmalar, makale incelemeleri, örnek olay çalışmaları ve ödevler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve sunumlara ilişkin ayrıntılı bilgi dönem başında verilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav: Öğrencilerin ders kapsamında anlatılan ve tartışılan kavramları algılama ve değerlendirme düzeyleri ölçülecektir.
Ödev ve Sunumlar: Ders kapsamında incelenen kavramların tartışılması, bu kavramlar arasında bağlantı kurulması, kavramlar arasındaki bağlantılarla ilgili çıkarımlarda bulunulması ve sorunların saptanarak çözüm önerileri getirilmesi, fikirlerin bütün olarak düzgün şekilde aktarılması değerlendirilecektir.
Final Sınavı: Öğrencilerin ders süresince tartışılan kavramları içselleştirme düzeyleri konuya ilişkin sorunlara çözümler önerebilme, kavramlar arasındaki ilişkileri, bağlantıları ve nedensellikleri analiz edebilme düzeyleri ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Ders sırasında her türlü elektronik cihaz kapalı tutulmalıdır.
- Derse devam önemlidir.
- Öğrenci dersle ilgili faaliyetlerinde akademik etik ilkelerine uymakla yükümlüdür.
- Dönem ödevleri ve sunumlar dönemin başında öğretim üyesi tarafından verilecek formata uygun şekilde hazırlanmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

selin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 3 33
Ödev Hazırlama 1 30 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 9 9
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1543353444
ÖK.2543453454
ÖK.3554443355
ÖK.4443444345
ÖK.5455535335