DERS ADI

: KUR'AN-I KERİM VE ANLAMBİLİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİS 6339 KUR'AN-I KERİM VE ANLAMBİLİM SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Temel İslam Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Temel İslam Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Kur'an'ın günümüzde doğru anlaşılıp yorumlanması gayesiyle anlambilime dair tefsir ilimlerinden haberdar olup bunlardan doğru bir şekilde istifade etmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kur'an dil ve üslubuna ait ilimlere hakim olur.
2   Kur'an'ın i'cazına ait ilimlere hakim olur
3   Kur an ın muhkem ve müteşabihine dair ilimlere hakim olur.
4   Kur'an kıssalarına dair farklı yaklaşımlara hakim olur.
5   Kur'an'ın bilimsel tefsirine ait farklı yaklaşımlara hakim olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kur'ân'ın Dil ve Üslubuna Dair İlimler.
2 İ'cazü'l-Kur'an; Edebi ve Bilimsel i'caz.
3 Garibu'l-Kur'an, meani'l-Kur'an.
4 i'rabu'l-Kur'an, Hakikat ve mecaz.
5 `Usul' ve `Anlama' kavramlarının analizi; belli başlı usul eserleri
6 Vücuh ve nazair, ayet ve sureler arası tenasüb ve insicam
7 Kur'an Kıssalarına Yaklaşım.
8 İsrailiyyat; Müşkilü'l-Kur'an ve müphematü'l-Kur'an
9 Kur'an'da muhkem müteşabih meselesi.
10 Tefsirde dilsel bağlam: Siyak-sibak,
11 Tefsirde bütünlük ve konulu tefsir.
12 Tefsirde Semantik Yöntem.
13 Tefsirde Hermenötik Yöntem.
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler
Ana kaynak:
1. İsmail Cerrahoğlu, Tefsir Tarihi, Ankara 1988; Tefsir Usulü, Ankara 1985.
2. Muhsin Demirci, Tefsir Usul ve Tarihi, İstanbul 1998.
Yardımcı kaynaklar:
1. Halis Albayrak, Kur an ın Bütünlüğü Üzerine, İstanbul 1996.
2. Mustafa Ünver, Kur an ı Anlamada Siyakın Rolü, Ankara 1996.
3. A.Nedim Serinsu, Kur an ın Anlaşılmasında Esbab-ı Nüzulün Rolü, İstanbul 1994.
4. Said Şimşek, Kur an ın Anlaşılmasında İki Mesele, İstanbul 1991.
5. Ömer Dumlu, İbn Teymiyye ve Konulu Tefsir, İzmir 1999.
6. Abdullah Aydemir, Tefsirde İsrailiyyat, Ankara 1979.
7. Celal Kırca, Kur an ve Fen Bilimleri, İstanbul 1997.
8. Muammer ERBAŞ, K.Kerim in Zahiri Anlamına Yaklaşımlar, İzmir 2008.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma soru- cevap, sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

muammer.erbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16:00 18:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 40 40
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 40 40
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.33
ÖK.43
ÖK.53