DERS ADI

: İCAZ-I KUR'AN I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİS 6401 İCAZ-I KUR'AN I SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Temel İslam Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Temel İslam Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Kur an ın i cazı hakkında bilgi verme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci dersin sonucunda Kur ân i câzı ve çeşitleri hakkında bilgi edinmiş olur.
2   Kur an ın i cazını tanımlar,
3   İ caz meydana getiren unsurları değerlendirir,
4   Bu konuda yazılan eserler arasındaki farklılıkları ayırt eder,
5   Kur an ın üslübu ve i cazını yorumlar,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kur ân ın mucize oluşunun delilleri
2 Kur ân i'câzının çeşitleri
3 Kur ân ın lugavî i câzı, Kur ân ın beyânî i câzı, Kur ân ın lafzî yönden i câzı, Kur ân ın nazmî i câzı, Kur ân ın hıtâbî i câzı, Kur ân ın mevdû î i câzı, Kur ân ın fonetik i câzı, onamatope, Kur ân ın okunuşundaki i câz
4 Kur ân ın ilmî i câzı, kâinatla ilişkin olan ilmî i'câz, insanla ilişkin ilmî i'câz
5 Kur ân ın teşriî i câzı, kur'anın düsturlarının her zamana uygunluğu, muhatabın konumuna göre hüküm va z et¬mesi, Kur ân ın en güzel ahlak kaynağı olması
6 Diğer i'câz çeşitleri
7 Kur'ân'ın şifa olması
8 Kur ân ın ezberlenmesinin kolaylığı
9 Dinî ilimlere kaynaklık etmesi
10 En mükemmel hidayet rehberi olması
11 Kur ân metninin kendine has eşsiz doğası
12 Kur ân dan i câz örnek çalışmaları
13 Kur ân dan i câz örnek çalışmaları
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1- M.Sadik Rafiî, İ cazu l-Kur an, Kahire 1389.
2- Fadıl Hasan Abbas, İ câzu l-Kur ân, Jordan, 1987.

Yardımcı kaynaklar:
1- Eren Cüneyt, Kurân-ı Kerîm in Eşsiz İcazı, 78 Pp., İstanbul, Işık Akademi, 2011
2- Eren Cüneyt, Kur ân Etrafında İlmî Yorumlar, 334 Pp., İstanbul, Işık Akademi, 2011,
3- Eren Cüneyt, el-Icaz el-Fenni fi l-Kuran el-Kerim, Dili: Arapça, 54 S. Erzurum, 2003, (Doç. Dr. Halil İbrahim Tanç ve Urfa Milletvekili Doç. Dr. Halil Özcan İle Birlikte)
4- Seyyid Kutup, et-Tasviru l-Fennî fi l-Kur an, (trcm.Süleyman Ateş) Ank.1969.
5- Suyuti, Mu terakü l-Akran fi İ cazi l-Kur an, Mısır 1973.
6- İsmail Cerrahoğlu, Tefsir Usulü, Ankara 1983.
7- İsmail Karaçam, Sonsuz Mucize Kur an, İstanbul 1987.
8- Suat Yıldırım, Kur an İlimlerine Giriş, İstanbul 1988
9- Eren Cüneyt, Kur ân-ı Kerîm in İ câz Çeşitleri, Diyanet İlmi Dergi, 129-144 Pp., 2010,.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cuneyt.eren@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 14:00 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 2 30 60
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 240

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.12
ÖK.23
ÖK.32
ÖK.42
ÖK.52