DERS ADI

: KLASİK ARAP EDEBİYATI TARİHİ III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİS 6225 KLASİK ARAP EDEBİYATI TARİHİ III SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Temel İslam Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Temel İslam Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Klasik Arap edebiyatını tanımak, klasik döneme dair türleri tanımak ve bunlara ait metinleri okuyabilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci, Klasik Arap edebiyatını tanır
2   Öğrenci, Klasik Arap edebiyatına dair türleri tanır
3   Klasik Arap edebiyatına dair metinlerin üslubu hakkında bilgi sahibi olur
4   Klasik Arap edebiyatına dair metinlerin içerikleri hakkında bilgi sahibi olur
5   Klasik metinleri tercüme etme becerisi kazanır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Endülüs Edebiyatı ve genel özellikleri
2 Endülüs'te yetişen edipler
3 Endülüs şiiri: müveşşah I
4 Endülüs şiiri: müveşşah II
5 Endülüs nesri: hitabet
6 Endülüs nesri: va'z
7 Endülüs nesri: dini kıssalar
8 Selçuklular dönemi Arap Edebiyatı I
9 Selçuklular dönemi Arap Edebiyatı II
10 Osmanlı dönemi Arap Edebiyatı I
11 Osmanlı dönemi Arap Edebiyatı II
12 Osmanlı dönemi Arap Edebiyatı III
13 Osmanlı dönemi Arap Edebiyatı IV
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. A. Suphi Furat, Arap Edebiyatı Tarihi I-I, İstanbul Üniv. Edebiyat Fak. Yayınları, İstanbul 1996.
2. Kenan Demirayak, Arap Edebiyatı Tarihi 1 Sadru'l- İslam Dönemi, Fenomen yayınları, Erzurum 2010.
Yardımcı kaynaklar:
3. Ceviz Nurettin, Osmanlı Döneminde Mısır da Arap Edebiyatı (1517-1798), Dnş: Nevzat Hafız Yanık, Atatürk Üniversitesi, 2002.
4. İshakoğlu Ömer, Osmanlı Dönemi Suriye'sinde edebi ve kültürel faaliyetler (1800-1918), Dnş: Hüseyin Yazıcı, İstanbul Üniversitesi, 2010
5. Şaban İbrahim, Xıx. Yüzyıl Osmanlı Irak'ında Edebi ve Kültürel Çevre, Dnş: Mehmet Yavuz, İstanbul Üniversitesi, 2011
6. Mahmûd Rızk Selim, el-Edebu l-Arabi ve Tarihuhu fi asri l-memâlîk ve l-Osmâniyyîn ve l-Asri l-hadîs, Dâru l-Kitâbi l-Arabi, Mısır 1958.
7. M. Vecih Uzunoğlu, Arap Edebiyatında Müveşşah, Tibyân Yayıncılık, İzmir 2010.
8. Çınar Mustafa, Endülüs'te Mulûku't-Tavâ'if Dönemi Edebî Çevresi, Dnş: Nevzat Hafız Yanık, Atatürk Üniversitesi, 2002.
9. Divanlar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav ile Final sınavı:
Ara sınav ile Final sınavında öğrenciye Klasik Arap Edebiyatına ait eserler ile alakalı klasik tarzda alanla ilgili bilgilerini sınayacak sorular sorulur ve bunları cevaplandırması talep edilir. Ayrıca Klasik Arap edebiyatına ait metinlerden Türkçeye çeviri yapması istenir.
Ödev:
Öğrenciden belirli bir türe, akıma ya da eser veya şahsa ait bilgileri derleyip bilgisayar ortamında düzgün bir kompozisyon haline getirip matbu çıktı halinde sunması talep edilir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

vecih.uzun@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.13
ÖK.22
ÖK.33
ÖK.43
ÖK.54