DERS ADI

: PRATO HİNT AVRUPA TEZLERİNE ANALİTİK YAKLAŞIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 6067 PRATO HİNT AVRUPA TEZLERİNE ANALİTİK YAKLAŞIMLAR ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Arkeoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ABDULLAH SEMİH GÜNERİ

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji Doktora

Dersin Amacı

Ağırlıklı olarak dil verilerine göre Proto Hint Avrupa (PHA) dili konuştuğu ileri sürülen tarihöncesi toplulukların Avrasya da varoluşları ile ilgili yaklaşık üç yüz yıldır bir dizi hipotetik iddiaları kapsayan akademik çalışmalar yapılmıştır, yapılmaktadır. Ders, söz konusu çalışmaların analitik irdelenmesini, çalışmalarda ileri sürülen verilerin arkeolojik verilerle ne kadar örtüştüğünü ve/veya ne kadar çeliştiğinin irdelenmesinin ilk kaynaklar üzerinden yapılmasını amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Son elli yıl içinde ileri sürülmüş PHA hipotezlerini ilk kaynaklarından ele almak, anlamak.
2   Son elli yıl içinde ileri sürülmüş PHA hipotezleri ile ilgili verileri, son 10 yıl içinde yapılan arkeolojik kazılardan elde edilen maddî kültür belgeleriyle ve bu alanda son 10 yıl içinde yapılan alternatif teorik-masabaşı çalışmalarının sonuçlarıyla karşılaştırarak PHA hipotezlerinin temel hükümlerini yeniden gözden geçirmek.
3   Öğrencinin akademik hayata atılmadan önce (ülkemizde neredeyse hiç bir kurumun programında yer almadığı için) çok iyi bilinmeyen PHA hipotezleri konusunda farkındalık yaratmak, konunun nerede başladığını, nerelere evirildiğini, hangi bilimsel verilere dayandırıldığını öğrenmesi, bu alanda bilgi temeli oluşturmasını sağlamak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Proto Hint Avrupa Hipotezlerinin tarihi.
2 Dil ve Arkeoloji.
3 Dünya Dil Aileleri.
4 Proto Hint Avrupa dilleri.
5 Ural Altay Dil Aileleri.
6 Kurgan Hipotezi.
7 ARA SINAV
8 Yamnaya ve Katakomb Kültürü.
9 Sintaşta Kültürü.
10 C. Renfrew ve Out of Anatolia Hipotezi
11 Tunç Çağı PHA Göçleri.
12 Afanasyev-Okunyev Kültürü.
13 Tarım Havzası Göçleri.
14 PHA Göçleri ve İndus Vadisi Kültürü.
15 Hipotetik İddialar Arkeolojik Gerçekler.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Anthony, D.W. 2007
The Horse the Wheel and Language, Princeton University Press, 2007
Yardımcı kaynaklar:
Gimbutas, M. 1956,
The Prehistory of Eastern Europe, Part 1.
Mallory, J.P. 1989
In Search of the Indo-Europeans, Thames-Hudson, London.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Belirlenen birinci kaynaklar öğrenciye sunulacak, sonrasında topluca tartışma ve değerlendirme yapılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 3: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin % 70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semihguneri@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Öğrenci Sunumları 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Sunum Hazırlama 14 4 56
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.153535
ÖK.253535
ÖK.353535