DERS ADI

: BİLİŞSEL DİLBİLİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 6042 BİLİŞSEL DİLBİLİM SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Genel Dilbilim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR KAMİL İŞERİ

Dersi Alan Birimler

Genel Dilbilim Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin beyin görüntüleme yöntemlerinin dilbilim araştırmalarında nasıl kullanılabileceğini ve bu çalışmaların olası eksikliklerinin neler olduğunu, beyin görüntüleme çalışmalarını bilimsel ve yöntemsel açıdan değerlendirebilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Beyin Görüntüleme Yöntemlerinin neler olduğunu bilme
2   Beyin Görüntüleme Yöntemlerinin Verilerini yorumlayama
3   Beyin görüntüleme Yöntemlerini dilbilim araştırmalarında kullanabilme
4   Beyin görüntüleme yöntemleri içeren deney desenleri hazırlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, İzleğin tanıtılması ve Tartışılması
2 Bilişsel Sinirbilime Giriş: Beynin Yapısı
3 Bilişsel Sinirbilimin Yöntemleri
4 Konuşmanın Algılanması
5 Yazılı Dilin İşlemlenmesi
6 Biçimbilim
7 Sözdizim
8 Konuşma Algılama Üzerine Motor Kuram
9 Dil Üretimi
10 İkinci Dil Sözlükçesi
11 İkinci Dil Tümce Üretimi
12 Bilişsel denetim ve Dil İşlemleme
13 Dil ve Genler
14 Öğrenci Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ward, J. (2006, 2010)The student s guide to cognitive neuroscience. New York: Psychology Press
Gratton, G. & Fabiani. M. (2001) Shedding light on brain function: the event-related optical signal. Trends in Cognitive Sciences, 5(8) 357-363.
Tse, C-Y, et al. (2007) Imaging cortical dynamics of language processing with the event-related optical signal. PNAS 104(43) 17157-17162.
Démonet, J.-F., Thierry, & G. Cardebat, D., (2005), Renewal of the neurophysiology of language: Functional neuroimaging. Physiological Review, 85, 49-95. Especially pp 49-57.
Kaan, E. (2007). Event-Related Potentials and language processing: A brief overview. Language and Linguistics Compass, 1(6), 571-591.
Lau, E.F., Phillips, C. & Poeppel, D. (2008) A cortical network for semantics: (De)constructing the N400. Nature Reviews Neuroscience, 9, 920-933.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konu ile ilgili sunum
2. Örneklerle anlatım/tartışma
3. Soru-Yanıt

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ1, ÖÇ2 ve ÖÇ3 Ara sınav ve Final sınavıyla değerlendirilecektir.
2. ÖÇ4 Yıl İçi Değerlendirme notuyla değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
3. Ara sınav, ödev ve final sınavında kopya ve aşırma (intihal) girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 09:00-12:00
Salı: 09:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Öğrenci Sunumları 1 3 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 18 18
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155555
ÖK.255555
ÖK.355555
ÖK.455555