DERS ADI

: DEĞERLEME KURAMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 6103 DEĞERLEME KURAMI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Genel Dilbilim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR KAMİL İŞERİ

Dersi Alan Birimler

Genel Dilbilim Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı çağdaş dilbilim kuramlarından biri olan Değerleme Kuramı'nı, temel kavramlarını, yöntemini ve uygulamalarını sunarak öğrencilerin bu kuram çerçevesinde araştırmalar ve çözümlemeler yapmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Değerleme Kuramının temel çerçevesini
2   Değerleme Kuramının temel kavramlarını açıklayabilmek
3   Dizgeci İşlevsel Dilbilgisi Modeli'nde Değerleme Kuramı'nın yeri ve ilişkisini açıklayabilmek
4   Değerleme Kuramının ana ulamlarını açıklayabilmek
5   Verilen bir metni Değerleme Kuramı çerçevesinde çözümleyebilmek
6   Değerleme Kuramı çerçevesinde bir araştırma yazısı hazırlayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dizgeci İşlevsel Dilbilgisi Modeli ve Değerleme Kuramı ilişkisi
2 Değerleme Kuramı'na genel bir bakış
3 Değerleme Kuramı'nın alt ulamları
4 Tutum dizgesi ve alt ulamları: Duyuş
5 Tutum dizgesi ve alt ulamları: Yargı
6 Tutum dizgesi ve alt ulamları: Takdir
7 Örnek metin çözümlemeleri
8 Ara sınav
9 Bağlılık dizgesi
10 Örnek metin çözümlemeleri
11 Derecelendirme dizgesi
12 Örnek metin çözümlemeleri
13 Yazar duruşunu belirlemede Değerleme Kuramı
14 Örnek metin çözümlemeleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Martin, J.R. ve White, P.R.R.(2005). The language of Evaluation: Appraisal in English.
Ercan, G. S. (2012). Gazete haber metinlerinde kadına karşı şiddet. Uluslararası Kadın Konferansı.
Scherer, K.R., Schorr, A. ve Johnstone, T. (2001). Appraisal Processes in Emotion. Oxford: OUP.
Lee, H.S. (2006). The Use of Interpersonal Resources in Argumentative/Persuasive Essays by East-Asian ESL and Australian Tertiary Students. University of Sydney. Yayınlanmamış Doktora Tezi.
Setiavan, A., Setiabudi, D. H. ve Simon, Y. (2011). Linguistic Application Using Transitivity-Appraisal Analysis. International Journal of Electrical and Computer Engineering (IJECE)
Vol.1, No.2, December 2011, pp. 171~181
Caldwell, D. (2009). `Working your words Appraisal in the AFL post-match interview. Australian Review of Applied Linguistics, Volume 32 (2) pp. 31.1-13.17.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım
Sunum
Tartışma
Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 RAP RAPOR
3 SUN SUNUM
4 YSS YIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU MT * 0.20 + TP * 0.25 + PRS * 0.15 + FN * 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU MT * 0.20 + TP * 0.25 + PRS * 0.15 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-6 ödevler, dönem projesi, sunumlar ve derse etkin katılım göz önünde bulundurularak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70' ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak sunum, ödev hazırlama ve ders içi tartışmalarda geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, final ve ödevlerde kopya ve intihal girişimleri '0' (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr. G. Songül Ercan
DEÜ Edebiyat Fak. C Blok Ofis No: 153

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 10:30-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Öğrenci Sunumları 12 1 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 3 5 15
Sunum Hazırlama 3 5 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.4555555
ÖK.5555555
ÖK.6555555