DERS ADI

: ESTETİK VE ÇAĞDAŞ TİYATRO I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSA 6045 ESTETİK VE ÇAĞDAŞ TİYATRO I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sahne Sanatları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ÖZDEMİR NUTKU

Dersi Alan Birimler

Sahne Sanatları Doktora

Dersin Amacı

Çağdaş Tiyatro Estetiği üzerine çeşitli örneklerle bilgi vermek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin; Sahne sanatları alanında teorik bilgi ve beceri kazanması
2   Alanıyla ilgili kültürel birikimini arttırması
3   Farklı disiplinlerle işbirliğinde bulunabilmesi
4   Bilimsel araştırma yapabilmesi ve sonuçlarını değerlendirebilmesi
5   Analiz yorum eleştiri yapabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çağdaş Kültür ve Sanat Sorunları
2 XX. Yüzyılın Toplumsal ve Kültürel Durumu
3 Tiyatroda Kültürlerarası Eğilimler
4 Film: Hair
5 İkinci Dünya Savaşı Sonrası Oyunculuk
6 `Living Theatre : Julian Beck-Judith Malina
7 Fim: Oh, Calcutta!
8 Open Theatre : Joseph Chaikin
9 Film: Jesus Christ Superstar
10 Vize Sınavı
11 Toplumsal Değişimi Vurgulayan Oyunlar
12 Film: Cats
13 Sunum
14 Oyunu Dış Mekânda Kuran Topluluklar
15 Belgesel Film: All The World s A Stage (Çağdaş Tiyatro Böl.)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Adorno, Theodor, Noten zur Literatur, Frankfurt/Main 1961.
Aragon, Luis, Çağımızın Sanatı, Çev.: Bertan Onaran, Gerçek Yayınevi, Istanbul 1966. Aragon, Luis, Gerçek Dünya, çev.: Selâhattin Hilav, Kök Yayınları, Istanbul 1968. Bachelard, Gaston, Mekânın Poetikası, Çev.: Aykut Derman, Kesit Yayıncılık, Istanbul 1996. Belek, İ.., Post-Kapitalist Paradigmalar, Istanbul 1997.
Beckerman, Bernard, Dynamics of Drama, New York 1970.
Billiet, Joseph, Sosyal Oluşum ve Sanat, Çev. Mehmet H. Doğan, Kovan Yayınevi, Istanbul 1966.
Biner, Pierre, The Living Theatre, trans. by Robert Meister, Avon Books, New York 1972. Boal, Augusto, The Theatre of the Oppressed, çev. Charles A. - M. Odilia McBride, New York 1979. Boal, Augusto, Games for Actors and Non-Actors, Routledge Press, New York 1992. Boal, Augusto, The Rainbow of Desire, Routledge Press, New York 1995. Boal, Augusto, Legislative Theatre, Routledge Press, New York 1998.
Brook, Peter, The Empty Space, Middlesex 1968.


























Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders verilir, ödev alınır, sunum, seminer düzenlenir ve diya, film yoluyla örnekler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin kaynakçası (internet bilgileri geçersizdir), yorum yeteneği, sentez çıkarma becerisi

Değerlendirme Kriteri

Yukarda belirtildiği gibi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Kaynakların okunması ve tartışılması, bilimsel makale üretilmesi yönünde disiplinli çalışma

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nutku78@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 5 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 143

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45555
ÖK.555