DERS ADI

: STRATEJİK BİLGİ SİSTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSY 5010 STRATEJİK BİLGİ SİSTEMLERİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Yönetim Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR YILMAZ GÖKŞEN

Dersi Alan Birimler

Yönetim Bilimi Yüksek Lisans
Sayısal Yöntemler Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Stratejik bir rekabet aracı olarak Bilgi Sistemleri fonksiyonunun tüm yönleri ile öğrencilere benimsetilmesi ve aktarılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşletmenin Sistem Yaklaşımı ile bütünsel analizi yapabilme
2   Veri, Enformasyon, Bilgi ve Bilişim Kavramlarının Etkin Analiz Edebilme
3   Bilgi ve Bilişim Sistemlerinin Metodolojisini Kavrayabilme
4   Yönetim Karar Seviyelerini ve Bilgisayara Dayalı Sistemler Analizini Kavrayabilme
5   Veritabanı, Veritabanı Yapısı ve SQL Sorgulama Dilini Öğrenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı
2 Sistem Düşüncesi, Sistem Kuramı ve Sistem Yaklaşımı
3 Bilgi Sistemlerine Giriş,Bilgisayara Dayalı Bilgi Sistemleri
4 Yönetim Bilişim Sistemleri
5 Yönetim Bilişim Sistemleri
6 Karar Destek Sistemleri ve Yönetici Destek Sistemleri
7 Veritabanı, Veritabanı Yönetim Sistemi
8 İletişim ve Ağ Sistemleri
9 İnternet ve Elektronik Ticaret
10 Modern Donanım Platform Eğilimleri
11 Bilgi Sistemlerinde Güvenlik ve Ahlaki Boyutlar
12 İşletmelerde Bilgi Sistemi Uygulamaları
13 Öğrenci Proje Sunumları
14 Öğrenci Proje Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Laudon & Laudon, Management Informations Systems Managing The Digital Fırm
Laudon & Laudon, Yönetim Bilişim Sistemleri Dijital İşletmeyi Yönetme 12. Basımdan Çeviri.
Prof. Dr. Hadi Gökçen, Yönetim Bilgi/Bilişim Sistemleri: Analiz ve Tasarım
William S. Davis, Business Systems Analysis and Design , The Wadsworth MIS Series
Prof.Dr.Oya Kalıpsız, Ayşe Buharalı, Göksel Biricik, Sistem Analizi ve Tasarımı Nesneye Yönelik Modelleme , Papatya Yayımcılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Teorik alt yapının kazandırılması
2. Vak a Analizleri
3. Öğrencilere Proje Hazırlatılması ve Sunumlarının Yapılmasının Sağlanması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin Proje çalışmaları konu seçiminden, içerik oluşturulmasına, çalışmanın hazırlama formatının izlenmesine kadar olan kısım 100 üzerinden notlandırılır; proje sunumları da 100 üzerinden notlandırılıp ortalamasının %30 u alınır. Yapılan çalışmalar, sunum performansı, içerik, kapsam, uygulama olup olmadığı açılarından değerlendirilir. Vize ve Finalden alınan notlar ağırlıklandırılarak başarı değeri hesaplanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders kapsamında devam zorunluluğu vardır ve her öğrenci tek başına ya da 2 kişiyi açmayacak biçimde ekip olarak bir projede görev alması gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yilmaz.goksen@deu.edu.tr,
yilmazgoksen@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 0,5 7
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 107

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51