DERS ADI

: SİNEMA VE TV'DE YARATICILIK VE SİMÜLASYON I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTA 5061 SİNEMA VE TV'DE YARATICILIK VE SİMÜLASYON I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Film Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR OĞUZ AHMET ADANIR

Dersi Alan Birimler

Film Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Amacı: Modern toplumlarla ilgili kültür, sanat, teknoloji, toplum ve politika alanında çok önemli bir çağdaş kuramın özellikle sinema, sanat ve iletişim araçları konusunda ürettiği sonuçları Türkiye de aynı alanların içinde bulundukları konumla karşılaştırmalı bir şekilde ele alınıp incelenmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1.Modern tüketim toplumları konusundaki en önemli, çağdaş eleştirel kuramlardan biri olan simülasyon kuramının kapsamlı bir şekilde ele alınarak değerlendirilmesi
2   2.İçinde yaşadığı topluma ve sanat dünyasının farklı bir perspektiften değerlendirilmesi
3   3.Simülasyon kuramının Türkiye ye uygulanıp uygulanmayacağı ve somut sonuçlar çıkartılıp çıkartılamayacağının değerlendirilmesi
4   4.Simülasyon kuramı çerçevesinde özellikle sinema, televizyon ve daha genelinde tüm iletişim araçlarına yönelik ne türden çözümlemeler yapılabileceğinin araştırılması
5   5. Genelde sanat ve özelde sinema alanındaki yaratıcılık ve simülasyon kuramı arasında ne türden bağlantılar kurulabileceğinin araştırılması, değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Jean Baudrillard ve simülasyon kuramı
2 Nesneler Sistemi
3 Nesneler Sistemi
4 Nesneler Sistemi
5 Gösterge ekonomi politiği hakkında bir eleştiri
6 Gösterge ekonomi politiği hakkında bir eleştiri
7 Gösterge ekonomi politiği hakkında bir eleştiri
8 Gösterge ekonomi politiği hakkında bir eleştiri
9 Tüketim toplumu
10 Tüketim toplumu
11 Tüketim toplumu
12 Tüketim toplumu
13 Simülasyon kuramı, illüzyon ve yaratıcılık
14 Simülasyon kuramı, illüzyon ve yaratıcılık

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
Ana kaynak:
Adanır, Oğuz, Baudrillard, Fikir Mimarları/Say Yayınları, 2010
Adanır Oğuz, Simülasyon Kuramı Üstüne Notlar ve Söyleşiler, Hayal-et, 2008, İstanbul.
Baudrillard, Jean, Gösterge ekonomi politiği hakkında bir eleştiri, Boğaziçi Üni. Yay., 2009, İstanbul
Baudrillard, Jean, Nesneler Sistemi, Boğaziçi Üni. Yay., 2010, İstanbul
Baudrillard, Jean, Tüketim toplumu, Ayrıntı Yay.,1997, İstanbul
Baudrillard, Jean, Simülakrlar ve simülasyon, Doğu BatıYay., 2011, Ankara
Baudrillard, Jean, Sessiz yığınların gölgesinde Doğu BatıYay., 2006, Ankara
Baudrillard, Jean, Şeytana satılan ruh yada kötülüğün egemenliği Doğu Batı Yay., 2010, Ankara.


Yardımcı kaynaklar:
International Journal of Baudrillard Studies
Referanslar:
Diğer ders materyalleri:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri:
1.Dersler evde, kütüphanede, vs hazırlanarak, öğrencilerin önce kendi aralarında bir araya gelerek ön tartışmalar yapmaları ve notlar çıkartarak gelmelerini gerektirmekte

2. Derslerin ilke olarak öğrenciyle birlikte her hafta seminer çalışmaları şeklinde ve herkesin katılımının sağlanmasıyla yani her öğrencinin yalnızca yazılı kaynaklardan ve öğretim üyesinden değil aynı zamanda diğer öğrencileri bilgilendirecek ve diğerlerinden beslenecek şekilde; yani bu yöntemle ders öğrencinin çok daha kısa bir sürede konuyla ilgili çok daha kapsamlı bilgi edinecek şekilde yürütülmesi gerekmektedir.

3. Derse belli bir donanım ve bilgi birikimiyle gelen öğrencinin demokratik bir ortamda doğru sorular sorduğu takdirde hızla doğru sonuçlara ulaşması beklenmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenci derse devamlılık ve katılımdan %20 gibi bir puan, hazırladığı seminer-sunum-tartışmadan ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi performansına bağlı olarak %40, ara sınavdan %20 ve final sınavından %20 puan alacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme Kriteri:
Önceden edinilmiş bilgi birikiminin sunulan yeni bilgiler çerçevesinde gözden geçirilmesi yaratıcı, özgür ve sistemli düşünce sentezinin yapılıp yapılamadığını belirlemek ve onu bu yönde ilerlemeye itmektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 4 5 20
Final Sınavına Hazırlık 5 5 25
Ödev Hazırlama 4 4 16
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.135555254433111
ÖK.225555254433111
ÖK.325555254433111
ÖK.435555254433111
ÖK.555555254433111