DERS ADI

: MELODRAM ÇALIŞMALARI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTA 5075 MELODRAM ÇALIŞMALARI I SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Film Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT DİLEK TUNALI

Dersi Alan Birimler

Film Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Klasik Anlatı Sinemasının önemli bir alanını oluşturan melodramın köken itibarıyla değişik sanat dalları bağlamında karşılaştırmalı olarak incelenmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Klasik anlatı sinemasının melodram bağlamında kavranması
2   Melodramım kökenlerinin farklı sanatsal ve bilimsel disiplinlerde incelenmesi
3   Farklı sanat disiplinlerindeki melodramın yapısının karşılaştırmalı olarak ele alınması
4   Farklı disiplinlere ait örneklerin (roman, tiyatro oyunu, opera vb.) metinlerarasılık bağlamında incelenmesi
5   Sinemada melodram eğilimi taşıyan ilk örneklerin incelenmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Melodramın kökenlerine giriş
2 Melodram kökenlerinin arkaik metinler, olgular üzerinden değerlendirilmesi
3 Melodram kökenlerinin arkaik metinler, olgular üzerinden değerlendirilmesi
4 Metin incelemeleri
5 Metin incelemeleri
6 Ödev/sunum konularının belirlenmesi-tartışma
7 Vize
8 Melodram ve Fransız devrimi
9 Melodram, toplumsal yapı ve felsefe
10 17. yy. melodram eserlerine genel bir bakış
11 17. yy. melodram eserleri incelenmesi
12 18. ve 19. Yy. Batı romanında melodramatik ögeler
13 Metin İncelemeleri
14 Raporlama ve Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Peter Brooks-The Melodramatic Imagination
Edgar Morin-Cinema or the Imaginary Man
Robert Bechtold Hailman-Tragedy and Melodrama
Thomas Schatz-Hollywood Genres
ed.Christine Gledhill-Home is Where The Heart is
Dilek Tunalı-Batıdan Doğuya, Hollywood'dan Yeşilçam'a Melodram
Savaş Arslan-Melodram
Micheal Bakhtin-Karnavaldan Romana
Hasan Karabulut- Kadına Melodram Yakışır
Nilgün Abisel-Popüler Sinema ve Türler
Ruth Benedict-Kültür Kalıpları
Phillip Kolker-Değişen Bakış
Deborah Lupton-Duygusal Yaşantı

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme Yöntemleri" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümünde verilmiştir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Quiz/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

teorik olarak anlatılan konu, öğrenciler tarafından bir araştırma ve inceleme olarak yeniden değerlendirilir. Bu değerlendirmede karşılaştırmalı yöntemden ve analizden yararlanılır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin çalıştığı konuyla ilgili literatür çalışması, veri toplama, derleme, analiz etme ve sonuçları raporlayarak sunma yetenekleri konuya ilişkin dönem sonunda hazırladıkları rapor ve raporun sunumu ve sınav aracılığıyla ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

dilek.tunali@deu.edu.tr 0533 245 79 00 Yrd. Doç. Dr.Dilek Tunalı

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Metin incelemeleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 30 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.121111121311133
ÖK.222212111312133
ÖK.322333121512231
ÖK.432323321511233
ÖK.551155312112133