DERS ADI

: DİJİTAL KÜLTÜR VE SİNEMA II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTA 5082 DİJİTAL KÜLTÜR VE SİNEMA II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Film Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SALI SALIJI

Dersi Alan Birimler

Film Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dijital kültür ve sinemanın tarihsel, sosylojik, teknik, estetik, içerik ve özellikle de yaratıcı boyutunu öğrenciyle tartışarak teori ve pratik çalışmalarıyla destekleyerek kavratmak. Öğrencinin bu bağlamda yaratıcılığını sınamak, teşvik etmek ve yönlendirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sinema baglamında dijital kültürün ne oldugunu kavraması ve tartışması.
2   Sinema baglamında yeni medyanın ne oldugunu kavraması ve tartışması
3   Sinema baglamında sibernetik çagını kavraması ve tartışması.
4   Sinema baglamında dijital kültürün dogasını ve sosyolojik boyutunu kavramnası ve tartışması.
5   Sinema baglamında 21. yüzyılda dijital kültürün ne oldugunu kavraması ve tartışması.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dijital Kültür ve Sinema I
2 Dijital Kültür ve Sinema II
3 Dijital Kültür ve Sinema III
4 Dijital Kültür ve Sinema IV
5 Dijital Kültür ve Sinema V
6 Dijital Kültür ve Sinema VI
7 Yeni Medya ve Sinema I
8 Yeni Medya ve Sinema II
9 Yeni Medya ve Sinema III
10 Tüketim Toplumu ve Sinema I
11 Tüketim Toplumu ve Sinema II
12 Tüketim Toplumu ve Sinema III

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Charlie Gere Digital Culture , Jean Baudrillard Simülakrlar ve Simülasyon , Mike Featherstone Postmodernizm ve Tüketim Kültürü , Guy Debord Gösteri Toplumu
Yardımcı kaynaklar: Endru Horton Likovi osnova scenarija , Zak Omon, Alen Bergala, Misel Mari, Mark Verne Estetika filma , Pamela Hauard Sta je scenografija , Milenko Misailovic Kreativna dramarurgijka I, II , Rodzer Kritenden Fini rezovi (umetnost evropske filmske montaze) , Zaklin Nakas Glumac na filmu ;
Diğer ders materyalleri: Film gösterimi, Fotoğraf çekimi ve analizi, Tiyatro oyunları, Edebi roman ve öyküler, Resim, Müzik parçaları ve klipleri;

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Mevcut olan film örneklerini dijital kültür bağlamda izlemek, kavramak ve tartışmak,
Ders kapsamında pratik çalışmalar yaparak öğrencinin yaratıcılığını teşvik etmek,
Farklı film örneklerinden yola çıkarak yeni medyayı irdelemek,
Film türlerinden yola çıkarak dijital kültürü irdelemek,
Dönem sonunda teslim edilmesi gereken ödev de bu kapsama bağlı olarak verilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci, derste teorik ve uygulamalı kavratılmaya ve öğretilmeye çalışılan örneklerden yola çıkılarak yıl içi çalışma, hazırlanan ödev, seminer ve derse katılım üzerinden değerlendirilir. Yıl içi çalışma, ödev ve derse katılım kanat oluşturma konusunda en önemli etkenlerdir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam etme zorunluluğu %80 oranında vardır. Bu oranın altında bulunan öğrenci devamsızlıktan kalır. Her dersin başlangıcında yoklama alınır. Derse zamanında ve geç kalmadan katılım önemlidir. Ödevin zamanında teslim edilmesi esastır. Öğrencinin özellikle yaratıcı yönleri teşvik edilir ve gerektiğinde yönlendirilir. Dönem sonunda teslim edilmesi gereken ödevle ilgili tüm gereken bilgiler teslim tarihinden (en geç) iki ay önce verilir. Ödevini zmanında teslim etmeyen öğrenci, teslim etmemiş gibi kabul edilir. Ders esnasında öğrencinin katılımı izlenir ve değerlednirmeye tabi tutulur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Film Tasarım ve Yönetmenliği Anasanat Dalı, Tel. (0232)412 93 09, Fax: (0232) 239 05 94 e-mail: salisaliji@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi ve Çarşamba (çalışma saatleri içerisinde tüm gün)

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Örnek olay çalışması 10 2 20
Uygulama 5 3 15
0
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 5 1 5
Sunum Hazırlama 1 10 10
Ödev Hazırlama 12 4 48
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555555555555
ÖK.255555555555555
ÖK.355555555555555
ÖK.455555555555555
ÖK.555555555555555