DERS ADI

: TÜRK ÇİNİ SANATINDA ÜSLUPLAR I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GES 6137 TÜRK ÇİNİ SANATINDA ÜSLUPLAR I SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT VEDAT KACAR

Dersi Alan Birimler

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere; Bu günün Çini sanatının durumunu öğretmek, Özellikle tasarım sorunları ve genel özellikleri, teorik ve uygulamalı olarak öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk çini sanatındaki üslupları öğrenebilmesi,
2   Türk çini sanatındaki üslupların tasarım sorunlarını bilmesi
3   Günümüzde çininin sorunlarına çözüm önerileri getirebilmesi,
4   Bugünün estetik anlayışına uygun tasarımlar yapabilmesi,
5   Tasarımlara yorum ve sunum yapabilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk çini sanatında üslupların ortaya çıkışı.
2 Ustalar üslubu
3 Düğüm ustası grubu
4 Baba Nakkaş işi ustası
5 Lotus grubu motif ustası
6 Helezoni Tuğrakeş üslubu ustası
7 Üslupların desen ve kompozisyon özellikleri.
8 Üslupların Çini sanatına kattığı değer.
9 Üsluplar dan yararlanarak yeni tasarım önerileri.
10 Üsluplar dan yararlanarak yeni tasarım önerileri.
11 Üsluplar dan yararlanarak yeni tasarım önerileri.
12 Üsluplar dan yararlanarak yeni tasarım önerileri.
13 Üsluplar dan yararlanarak yeni tasarım önerileri.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İznik Seramikleri , Atasoy Nurhan-Raby,Julian, Alexsandra Pres, London .
Seramik teknolojisi Sır, Seramik Boyaları ve Seramik Dekorasyon teknikleri, Faruk İşmar, İstanbul Devlet Tatbiki G.S.Y.O yayınları İstanbul,1972

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders program dahilinde teorik ve uygulamalı olarak işlenecektir. uygulamalar Geleneksel çini sanatındaki üsluplar üzerinde yoğunlaşacaktır.Elde edilen sonuçlar sınıf ortamında tartışılacaktır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 PRJ Proje
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.10 + PRJ * 0.30 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.10 +PRJ * 0.30 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Teorik ve uygulamalı bir ders olduğu için hem teorik bilgi ölçümü, hem de uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi şeklinde olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Der sin değerlendirmesi; Ara sınav, proje ve Final sınavı çalışmaları olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders Atölye ortamın da işleneceğinden sağlıklı çalışma olanağı sağlamak için ve önceden belirtilmiş kurallara uyum aranacaktır. Devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

vedat.kacar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 5 5 25
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Laboratuvar defteri hazırlama 13 4 52
Final Sınavı 1 4 4
Vize Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 202

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1521
ÖK.25513
ÖK.3311213
ÖK.44142
ÖK.5522