DERS ADI

: KÜRESEL PAZAR ANALİZİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IBS 2016 KÜRESEL PAZAR ANALİZİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ÖZGE ÖZGEN

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret
İşletme

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin gelişmiş küresel pazar analizleri yapabilmeleri için teori ve metodlar konusunda bilgilerini arttırmaktır. Bu ders önceki pazarlama ve araştırma derslerinin üzerine yapılandırılmış ve gelecekte küresel pazarların sistematik değerlendirmesi için analitik araçlar geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, küresel pazar analizinin adımlarını tanımlayarak, belirli bir sektöre uygulayabilmelidir.
2   Öğrenciler, şirketlerin ortalama uluslararası yatırım fırsatlarını belirlemek için çeşitli ülke pazarlarındaki farklı sektörlere ait özel karakteristikleri ve bunun uluslararası pazarlamacılar üstündeki etkisini ve önemini anladıklarını gösterebilmelidir.
3   Öğrenciler, günümüz ve gelecekteki pazar eğilimlerinin farkında olmak ve takip etmek için yayınlanmış ve internette bulunan ikincil verilerin de dahil olduğu yabancı pazar bilgilerinin kaynağını tanıyabilmelidir.
4   Öğrenciler, etkin pazarlama stratejileri geliştirmek için küresel pazar bilgi sistemindeki içsel ve dışsal bilgileri düzenleyebilmelidir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MRK 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pazar Araştırmasının İlkeleri ve Metodu
2 İç pazardaki ürün ve sektörü anlama
3 Ön İnceleme (Çevresel (D-STEP) Analiz)
4 Uluslararası Pazarlardaki sektör ve Pazar Potansiyelinin Analizi
5 Rakiplerin Analizi
6 Müşterilerin Analizi
7 Pazar Analizi Sunumları (Yazılı + Sözlü)
8 Pazar Analizi Sunumlar (Yazılı + Sözlü)
9 Sözlü Sunumlar
10 Pazarlama Planı Hazırlama
11 Pazarlama Planı Hazırlama
12 Final Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

(1) Cavusgil, S. T. (1985). Guidelines for export market research. Business Horizons, 28(6), 27-33.
(2) Robertson, K. R., & Wood, V. R. (2001). The relative importance of types of information in the foreign market selection process. International Business Review, 10(3), 363-379.
(3) Any international marketing text book.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Sınıf içi Tartışmalar
3. Grup Çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 ODV ÖDEV PROJE
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci vize sınavında küresel pazar analizlerinin adımlarını açıklayacaktır.
2. Öğrenci basılı ve online ikincil pazar verilerini vurgulayarak etik ilkelere uygun bir şekilde bilgi toplayacak ve iyi organize olmuş bir şekilde yorumlayacaktır.
3. Öğrenci ekonomik, politik-yasal, sosyokültürel, demografik, teknolojik faktörler ve rekabetçi çevreyi göz önünde bulundurarak endüstri odaklı pazar analizi yapmaktadır.
4. Öğrenci seçili ve ilgili konulara pazarlama araştırmaları uygulayacak ve bunları yazılı ve sözlü sunum tekniklerini göz önünde bulundurarak sunacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. İntihal yasaktır.
2. Derse katılım zorunludur.
3. Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir. Diğer şekilde Kabul edilmeyecektir.
4. Derslerin % 70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.ozgen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 0 0 0
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Bireysel Ödev Hazırlama (Dönem Projesi vb..) 0 0 0
Grup Ödevi Hazırlama ( Dönem Projesi vb.) 1 40 40
Sunum Hazırlama 1 10 10
Proje Final Sunumu 0 0 0
Vize Sınavı 1 1,5 2
Diğer Kısa sınav vb. 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1544
ÖK.25242
ÖK.3334
ÖK.45545