DERS ADI

: ULUSLARARASI PAZARLAMA İLETİŞİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IBS 4157 ULUSLARARASI PAZARLAMA İLETİŞİMİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR CANAN MADRAN

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret

Dersin Amacı

Bu ders reklamcılık, satış promosyonu, kişisel satış, halkla ilişkiler gibi uluslararası pazarlama iletişiminin bütün konularını ve yönlerini içermektedir. Ders uluslararası pazarlama iletişimini küresel bir bakış açısı ile ele alma amacını taşımaktadır. Ayrıca uluslararası şirketlerin ders deniz aşırı ülkelerde ürün veya hizmet pazarlamasında bütünleşik pazarlama iletişimi araçlarını nasıl kullanmaları gerektiğine dair bir açıklama getirmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, pazarlama stratejisinde pazarlama iletişiminin rolünü kavrayabilmek için öncelkle bu kavramı anlayabilmeli ve tanımlayabilmelidir.
2   Öğrenciler, uluslararası pazarlama iletişimini etkileyen çevresel faktörlere duyarlı olabilmek için hukuki engeller, medya kısıtlamaları ve kültürel farklılıkların farkında olduklarını gösterebilmelidir.
3   Öğrenciler, pazarlama iletişim planı geliştirebilmek için yöneticilik kararlarının altında yatan nedenlerin yapısını gösterebilmelidir.
4   Öğrenciler, yazılı ve sözlü olarak pazarlama iletişimi planlarını sunabilmedir.
5   Öğrenciler, çevreci pazarlama ve uluslararası pazarlama iletişimi ile ilgili etik konuları kavrayabilmelidir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

IBS 2001 - ULUSLARARASI PAZARLAMA YÖNETİMİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bütünleşmiş Pazarlama İletişimine Giriş
2 İhracat Pazarlamasında İletişim
3 Reklamcılık- Basılı Medya
4 Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Kültürünün İlkeleri
5 Reklam Tasarımı ve Kültürü
6 Reklam Tasarımı ve Kültürü
7 Uygulama Haftası
8 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Medya Araçları ve Kültürü
9 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Medya Araçları ve Kültürü
10 Uygulama Haftası 2
11 Uluslararası Pazarlamada ve Fuarlarda Satış Promosyonları
12 Uluslararası Pazarlamada Kişisel Satış
13 Uygulama Haftası 3
14 Uluslararası Pazarlamada Halkla İlişkiler
15 Uygulama Haftası 3

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

De Mooij, M. (2010). Global Marketing and Advertising: Understanding Cultural Paradoxes
(3rd edition). Sage Publications. GMA
Clow, Kenneth E. & Baack, Donald (2014). Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications. New Jersey: Pearson Prentice Hall.
Keegan, W. J. & Green, M. C. (2011). Global Marketing (6th edition). Prentice Hall. GM

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Sınıf Tartışmaları
3. Görsel-İşitsel Teknikler
4. Bireysel ve Grup çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 ODV ÖDEV PROJE
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV* 0.30 +YYS * 0.30
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 +ODV * 0.30 +BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci vize ve final sınavlarında bütünleşik pazaralama iletişiminin sürecini, kavramlarını ve stratejilerini açıklayacaktır.
2. Öğrenci bireysel çalışmasında uluslararası pazarlama iletişimini etkileyen çevresel faktörleri analiz edecek ve yorumlayacaktır.
3. Öğrenci grup çalışmasında etik unsurları gözeterek çokuluslu kar amacı güden ve gütmeyen kurumlar tarafından oluşturulan uluslararası pazarlama iletişimini açıklayıp yorumlayacaktır.
4. Öğrenci sunum tekniklerini kullanarak efektif yazılı ve sözlü sunum yapacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
2. Dersin %70 ine katılım zorunludur.
3. Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir. Diğer şekilde Kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.ozgen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 1 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Proje Hazırlama 1 20 20
Proje Ödevi 4 1,5 8
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.2424
ÖK.3332
ÖK.4435
ÖK.55