DERS ADI

: KARŞILAŞTIRMALI KUTSAL METİNLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİT 5010 KARŞILAŞTIRMALI KUTSAL METİNLER SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Tefsir Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Tefsir Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Aynı coğrafyadan ve ortak kaynaktan gelen Yahudi, Hıristiyan ve İslam dinlerine ait kutsal metinlerdeki ortak konuların, anlatımların ortak temalarına ve yorum farklılıklarına dikkat çekmek ve böylece öğrencinin inanç esaslarındaki birliktelikten hareketle kendi inanç ve kültür kaynaklarının farkındalığını oluşturmak, polemik konularını adı geçen dinlerin kutsal metinlerinden öğrenmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yahudi kutsal metinlerini ve temel konularını öğrenir.
2   Hıristiyan kutsal metinlerini ve konularını öğrenir.
3   Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam a ait metinlerdeki benzer ve farklı anlatımları kavrar.
4   İbrahimî dinler ailesine mensup dinler arasındaki yorum farklılıklarını öğrenir.
5   Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam dinleri arasındaki tartışmalı konuları hakkında bizzat birinci el kaynaklardan bilgi sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kutsal Metin Nedir Dindeki Yeri ve Önemi,
2 Başlıca Kutsal Metinler: Tevrat, İncil, Kur'an, Avesta, Veda vb.
3 Yahudi Kutsal Metinleri: Oluşumu ve Kanonizasyonu,
4 Hıristiyan Kutsal Metinleri: Oluşumu ve Kanonizasyonu,
5 Hz. Adem ve İlk Günah,
6 Hz. Nuh ve Tufan Olayı,
7 Hz İbrahim ve Göçleri,
8 Hz. Yusuf ve Mısıra Gidiş,
9 Hz. Musa ve Mısırdan Çıkış
10 Hz. Davud ve Hz. Süleyman: Peygamber mi Kral mı
11 Ezra/Üzeyir,
12 Hz. Meryem ve Bakire Doğum,
13 Hz. İsa ve Doğumu
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Tevrat
2- İncil
3- Kur'an-ı Kerim
4- Günay Tümer- Abdurrahman Küçük-M. Alparslan Küçük, Dinler Tarihi, Berikan Yay., Ankara, 2009, ss.511-583
5- Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Kardelen Yay., Isparta 1999
6- Baki Adam, Yahudi Kaynaklarına Göre Tevrat, Pınar Yayınları, İstanbul, 2001
7- TDV İslam Ansiklopedisi; Adem, Nuh, İbrahim, Musa, Meryem, İsa Md.
8- Richard Elliott Friedman, Kitab-ı Mukaddesi Kim Yazdı, (Çev. Mukammet Tarakçı), Kabalcı, İstanbul, 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sunum ve ödev.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

huseyin.yasar@deu.edu.tr/ dr_hyasar@hotmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma Saat: 15-17

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 2 12 24
Sunum Hazırlama 3 6 18
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.54