DERS ADI

: SOSYAL PSİKOLOJİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİT 5119 SOSYAL PSİKOLOJİ SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Tefsir Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT MEHMET SÜHEYL ÜNAL

Dersi Alan Birimler

Tefsir Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, insanların davranışlarını ve bunun nedenlerini sosyal çevre içinde, fakat birey düzeyinde anlamayı ve açıklayabilmeyi kavratmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsanın tutum ve davranışlarının arkasında yatan saikleri bireyin kendi anlam dünyası içinde keşfedebilecek deneyim kazanacaktır.
2   Bireylerin, düşünce, duygu ve davranışlarının, toplumsal ortamdan etkileniş tarzını anlamayı ve açıklamayı öğrenecektir.
3   Bireylerin toplumsal yapılardaki tutum ve davranışlarının benzerlikleri ve farklılıkları konusunda etken olan unsurları çözümleyebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyal Psikolojinin tanımı, alanı, Türkiye de Sosyal Psikoloji
2 Sosyal Psikoloji araştırmalarında yöntem ve örnekler
3 Sosyal etki ve uyma davranışı deneyleri
4 Tutum tanımı, öğeleri ve özellikleri. Tutumların ölçülmesi(Tutum ölçekleri Thurston, Likert ve Guttman ölçekleri
5 Tutum değişimine kuramsal yaklaşımlar
6 Tutum ve davranış ilişkileri
7 İletişim ve propaganda
8 Grup yapıları ve dinamiği, grubun birey üzerindeki etkileri
9 Sosyalleşme, kültür ve kişilik, Ahlaki tutumların gelişmesi
10 Kişiliğin Kültürle İlişkisi Sosyal Değişme ve kişilik değişmesi
11 Sosyal Değişme ve kişilik değişmesi
12 Türkiye de yapılan sosyal psikoloji araştırmalarının değerlendirilmesi
13 Gündelik hayattan örnek olay incelemesi
14 Gündelik hayattan örnek olay incelemesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Çiğdem Kağıtçıbaşı, Günümüzde İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş,Evrim Y.,İstanbul 2010.
2. Elliot Aronson vd.,Sosyal Psikoloji, Kaknüs Y.,İstanbul 2012.
3. Salih Güney,Sosyal Psikoloji,Nobel Y.,İstanbul 2012.
4. David Krech & Richard Crutchfield, Sosyal Psikoloji, çev. Erol Güngör, Ötüken Yay., İstanbul 2007.
Yardımcı kaynaklar:
1. Alain Coulon, Etnometodoloji, Küre Yay., İstanbul 2010.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav ve final sınavında öğrencilerin öğrenmeleri gereken bilgileri öğrenip öğrenmediklerini sınayan soruların yanı sıra yorum güçlerini arttırmaya yönelik klasik tarzda sorular yer alır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performanslarına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suheyl.unal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 14:00 - 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.123
ÖK.223
ÖK.323