DERS ADI

: MEDYA ANALİZLERİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZT 5017 MEDYA ANALİZLERİ I SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Müzik Teknolojisi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SERHAT DURMAZ

Dersi Alan Birimler

Müzik Teknolojisi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

The aim of this course is to provide the students with the analysis, audience effects, aesthetic values, trends and scientific knowledge about audio-media products.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Odyo medya müzik analiz teknikleri
2   Aılamaya yönelik değerlerin teknik, psikolojik, sosyolojik ilişkilerini kavramak,
3   Teknik değerlendirme parametreleri ile ses ve görüntü açısından eleştirel yetenekleri geliştirmek,
4   İgili öteki medya parametreleri ile müzikal bağlantıyı kurarak bütüncüllüğü kavramak,
5   Pazar etkisini belirleyen müzikal değişkenlere hakim olmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Terimler, kavramlar ve kaynakların incelenmesi
2 Basılı ve görsel medya iş akışı ve yönetimsel kuralları
3 Teknik, sosyo-kültürel, algısal vb. değerlendirme kriterleri
4 Son kullanıcı gözüyle algısal hedef parametreleri
5 Son kullanıcı gözüyle algısal hedef parametreleri
6 Son kullanıcı gözüyle algısal hedef parametreleri
7 Duyum, uzamsal algı, derinlik
8 Teknik değerlendirme parametreleri
9 Teknik değerlendirme parametreleri
10 İşitsel medya gereçleri üzerinde etütler, analizler
11 İşitsel medya gereçleri üzerinde etütler, analizler
12 İşitsel medya gereçleri üzerinde etütler, analizler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Norman Medoff, Barbara K. Kaye; Electronic Media, Second Edition: Then, Now, and Later , 2.nd Edition, Focal Press, ISBN: 978-0-240-81256-4, UK, 2011
2. Joseph Turow; Media Today: An introduction to mass communication , 3.rd edition, Taylor & Francis, Routledge, ISBN 0-203-89534-7, New York, 2009
3. Donald G. Godfray (editor); Methods of Historical Analysis in Electronic Media , Lawrence Earlbaum, ISBN 1-4106-1715-7, London, 2006
4. Robert B. Musburger, Gorham Kindem; Introduction to Media Production: The Path to Digital Media Production , 4.th Edition, ISBN: 978-0-240-81082-9, Focal Press, 2009
5. William Moylan; Understanding and Crafting The Mix: The Art of Recording , Focal Press, USA, 2007
6. Larry Starr. Christopher Waterman; American Popular Music: The Rock Year , Oxford University Press, 2006
7. David M. Howard, James Angus; Acoustics and Psychoacoustics , 2.nd Edition, Focal Press, 2001
8.
9
10,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Temel kurallar ve kriterler, kullanım teknikleri vb. 20 dakikayı aşmayan sunumlar şeklinde öğrenciye verilir. Ardından aktif katılım ve tartışma ortamı sağlanır. Tespit edilen algoritmalar müzik ve görsellik içeren medya ürünleri üzerinde tartışmalı olarak etüt edilir. Tüm işitsel örnekler audiophile niteliğine sahip ses sistemleri üzerinde etüt edilirler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 QZ Quiz
3 PRJ Proje
4 DKL DerseKatılım
5 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 + QZ * 0.10 +PRJ * 0.60 + DKL * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem içi derse aktif katılım, analiz edilmek üzere gündeme getirilen medya projeleri üzerindeki çözüm yetenekleri, uygulama önerileri, genel kültürleri ve uygulama hızları doğrudan değerlendirme ölçütleridir. Derste anlatılanların sınav yada dönem ödevlerinde aynen aktarılmasının değerlendirmelere bir katkısı yoktur; eleştirel problem çözme teknikleri ve sorunlar karşısındaki yanıtların kalitesi esastır.

Değerlendirme Kriteri

Yazılı ara sınavda sorulan sorular işlem ağırlığına göre 100 tam not üzerinden yapılacak dağılım ile sınav öncesinde belirtilecek, deklare edilecek, alınan yanıtlara göre hesaplanan puanların toplamı değerlendirmeye alınacaktır. Bunun dışındaki not değerlendirmeleri yukarıda açıklanan ölçütler doğrultusunda gerçekleştirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem içi derse aktif katılım, analiz edilmek üzere gündeme getirilen medya projeleri üzerindeki çözüm yetenekleri, uygulama önerileri, genel kültürleri ve uygulama hızları doğrudan değerlendirme ölçütleridir. Derste anlatılanların sınav yada dönem ödevlerinde aynen aktarılmasının değerlendirmelere bir katkısı yoktur; eleştirel problem çözme teknikleri ve sorunlar karşısındaki yanıtların kalitesi esastır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serhat.durmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 18 18
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 8 112
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.142245454422244
ÖK.242245454422244
ÖK.342245454422244
ÖK.442245454422244
ÖK.542245454422244