DERS ADI

: AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATINDA BİLİM VE TEKNOLOJİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 5030 AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATINDA BİLİM VE TEKNOLOJİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT LEMAN GİRESUNLU

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ders Amerikan kültürü ve Edebiyatı alanında kültür ve edebiyatla özdeş temalar doğrultusunda bilim ve teknolojinin konu olduğu klasik eserleri ve bu konudaki eleştirel çalışmaları temel alır. Ders Amerikan kültürüne kuramsal bakımdan esas olan klasik Amerikan Edebiyatı metinlerinden sosyal, kültürel ve tarihi metinler ile tarih ve mitoloji yaratmak konusunda metot arayışı içinde olan geçmiş ve güncel metinlerin öğrenilmesini amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerikan kültürüne kuramsal bakımdan esas olan klasik metinlerin analizini gerçekleştirmek.
2   Seçilmiş temalar ve eserler doğrultusunda alanda gerçekleştirilmiş güncel fikir akımlarının sentezini örnekleyen eserleri inceleyerek mekaniğini kavramak.
3   Mekaniği analiz edilen akademik makalelerin oluşum basamaklarını tanımak ve bu sayede daha önce öğrenilmiş olan kompozisyon bilgileri doğrultusunda daha ileri düzeyde okumaların sistematiğini kavramak.
4   Ders, alanda yüksek lisans çalışmalarına ilgisi olan öğrenciler için temel oluşturacak akademik analiz ve yazım çalışmaları için yönlendiricidir.
5   Derste öğrenciler ilgili dönemde analiz edilen temel metinler (roman vb.) ve eleştirel metinleri (kuram) sentezleyerek oluşturdukları metinlerin sunumunu gerçekleştirirler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Henry Nash Smith, Virgin Land Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve Henry Nash Smith, Virgin Land adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi--
2 Leo Marx, The Machine in the Garden Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve Leo Marx, The Machine in the Garden adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi bildiri özeti yazımı bilgilendirme-
3 Frank Norris, Octopus Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve Frank Norris, Octopus adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi-akademik makale yazımı bilgilendirme--
4 Continued literary criticism Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve Frank Norris, Octopus adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi-akademik makale yazımı bilgilendirme/ödev olması halinde bildiri özetlerinin değerlendirilerek önerilerle bereaber öğrenciye teslimi
5 Hart Crane, The Bridge Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve Hart Crane, The Bridge adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi-bibliografya, endnote, footnote yazımı konusunda bilgilendirme
6 Continued-- literary criticism Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve Hart Crane, The Bridge adlı eserinin sınıf içinde incelenmesine devam edilmesi- bibliografya, endnote, footnote yazımı konusunda bilgilendirme
7 Alan Trachtenberg; Brooklyn Bridge Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve Alan Trachtenberg; Brooklyn Bridge adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi-- annotated bibliyografya yazımı konusunda bilgilendirme
8 Sınıf Tartışması Sınıf Tartışması
9 Cecelia Tichi, Shifting Gears; Technology, Literature, Culture in Modernist America Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve Cecelia Tichi, Shifting Gears; Technology, Literature, Culture in Modernist America adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi-- annotated bibliyografya yazımı konusunda bilgilendirme
10 Allen, Robert C. ed. Channels of Discourse: Television and Contemporary Criticism or equivalent Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve Allen, Robert C. ed. Channels of Discourse: Television and Contemporary Criticism adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi.
11 On interdisciplinarity and postmodernity-- literary criticism-- Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve alanda interdispliner çalışmalar ile ilgili güncel kaynakların sınıf içinde incelenmesi
12 Haraway, Donna. Simians, Cyborgs and Women Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve Haraway, Donna. Simians, Cyborgs and Women adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi
13 Current issues in cybernetics-- literary criticism Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve cybernetics konusunda güncel metinlerin sınıf içinde incelenmesi dersin teması ile ilgili genel değerlendirme öğrenciye ödev verilmesi halinde ödevlerin dersin hocasına teslimi ve sınıf içi öğrenci sunumlarının düzenlenmesi.
14 Genel Değerlendirme Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Henry Nash Smith, Virgin Land; Leo Marx, The Machine in the Garden; Frank Norris, Octopus; Hart Crane, The Bridge; Alan Trachtenberg; Brooklyn Bridge; Cecelia Tichi, Shifting Gears; Technology, Literature, Culture in Modernist America (ilgili metinlerde önceden haber verilmek koşulu ile değişiklik ve veya ekleme yapılabilir)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
1. Her ders için seçilen okuma metinleri öğrenciye dağıtılan ders programı ve dersin blog (internet) sayfası aracılığı ile önceden öğrenciye duyurulur ve gereken ön hazırlığın yapılması sağlanır.
2. Gerektiğinde dersin okuma materyali ile ilgili tarihi ve veya güncel belgeseller, eserlerin yazarları ve dönemleri ile ilgili bilgilendirme amaçlı görsel materyal film de dersin blog sayfasına yüklenir. Görsel materyal online olarak mümkün olmadığı takdirde, kısa süreli olarak derste izletme ve tartışma şeklinde de çalışılabilir.
Bilgisayar Uygulamaları:
Ders için oluşturulan blog sayfası ilgili ders materyalinin paylaşımı ve ders ile ilgili duyuruların öğrenciye eriştirildiği bir ortamdır. Bu ortam üzerinden öğrencinin derste incelenen yazılı ve görsel metinlere ders dışı zamanlarda da erişmesi sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara Sınav: Ara sınav ilgili sınav tarihine kadar okunan eserler ile ilgili sınıf içi sınavı şeklinde olup, öğrencinin çalışılan eserler ile ilgili bilgisini sınav sırasında yazacağı kompozisyon ve veya gerekli görüldüğünde kısa soru cevap şeklindeki sınav ile değerlendirmeyi amaçlar. Aynı dönem içinde öğrenciden araştırma ödevi de istenebilir.

Final: Ara sınav ilgili sınav tarihine kadar okunan eserler ile ilgili sınıf içi sınavı şeklinde olup öğrencinin çalışılan eserler ile ilgili bilgisini ölçmeye dayalı olarak kompozisyon ve veya gerekli görüldüğünde kısa soru cevap şeklindeki sınav ile değerlendirmeyi amaçlar. Aynı dönem içinde öğrenciden araştırma ödevi de istenebilir.görüldüğünde kısa soru cevap şeklindeki sınav ile değerlendirmeyi amaçlar. Aynı dönem içinde öğrenciden araştırma ödevi de istenebilir.

Değerlendirme Kriteri

1. İlgili ara sınav ve final sınavlarında öğrencinin incelenen konularla ilgili bilgisi ölçülür. Kompozisyon sınavlarında esas, sorulan soruya verilen cevabın İngilizce olarak kompozisyon yazım kuralları ölçüsünde ve kendi içinde tutarlı, anlaşılabilir olmasıdır.
2. Kısa soru cevap şeklinde gerçekleştirilecek sınavlarda bilgi sınanır.
O dönem okutulacak metinlerle bağlantılı olarak gerektiğinde ev ödevi şeklinde de gerçekleşebilecek sınavlarda, öğrencinin hazırlayacağı araştırma ödevinin (Research paper) MLA kurallarına uygun olması beklenir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrenci her derse hazırlıklı olarak katılmak ve derslerin %70 ine devam etmek zorundadır.
2. Ders ile ilgili olarak öğrenciye sunulan araştırma ödevlerinin MAL yazım kurallarına ve akademik etik anlayışa uygun olması istenir.
3. Geç getirilen ödevler önceden belirtilen oranda düşük not üzerinden değerlendirilir.
4. Derse katılımdan muaf olan öğrenci aynı yarıyılın ders içeriğini takip etmekle yükümlüdür.
5. Öğrencinin akademik etik kurallara uyması beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Edebiyat Fakültesi

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 22 22
Final Sınavına Hazırlık 1 22 22
Ödev Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 5 50
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 8 8
Vize Sınavı 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1555555555555555
ÖK.25555555
ÖK.3555555555555555
ÖK.455555555555555
ÖK.555555