DERS ADI

: DENİZCİLİKTE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DDD 6015 DENİZCİLİKTE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Denizcilikte Emniyet, Güvenlik ve Çevre Yönetimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KÖSEOĞLU

Dersi Alan Birimler

Denizcilikte Emniyet, Güvenlik ve Çevre Yönetimi Doktora

Dersin Amacı

Denizcilik egitiminin akademik olarak gelişiminin ve egitimde kullanilan yeni teknik ve teknolojik ekipmanların kullanımının egitime katkısının sentezlenmesi, günümüz ve gelecek teknolojilerinin denizcilik eğitimine etkilerinin araştırılması değerlendirilmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilgi ve iletişim teknolojisinin denizcilik egitimi acısından analizi
2   Denizcilik eğitiminde kullanılan yeni teknolojilerin sentezlenmesi
3   Ölçme ve değerlendirme tekniklerinin denizcilik eğitiminde kullanımının analizi
4   Denizcilik eğitiminde müfredat geliştirilmesinin sentezlenmesi ve değerlendirilmesi
5   Farklı uygulamalar ile bilgi ve becerilerin gelişmesinin sağlanması
6   Yeni ve yenilikçi düşüncelerin denizcilik bilimi içerisinde kullanılmasına imkan sağlaması ve yeni teknolojilerin kullanımının değerlendirilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim fonksiyonunun yönetimi ve teknik eğitiminin tarihçesi
2 Eğitimin seçimi, desteklenmesi, finansmanı
3 Yetişkin eğitimi
4 Teknolojinin eğitimdeki yeri
5 Denizcilik eğitiminde kullanılan yeni teknolojiler - simülatörler
6 Denizcilik eğitiminde kullanılan yeni teknolojiler uzaktan eğitim teknolojileri
7 ARA SINAV
8 ARA SINAV
9 Denizcilik eğitiminde kullanılan yeni teknolojiler elektronik öğrenme yöntemleri
10 Ölçme ve değerlendirme, ölçme ve değerlendirmenin seçilmesi, planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi
11 Ölçme ve değerlendirme, ölçme ve değerlendirmenin seçilmesi, planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi
12 Ölçme ve değerlendirme, ölçme ve değerlendirmenin seçilmesi, planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi
13 Müfredat oluşturma, geliştirme ve uygulama
14 Yeni ve yenilikçi teknolojilerin denizcilik eğitimine tasarlanması, uygulama ve değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:The ASTD Technical and Skills Training Handbook, Leslie Kelly, McGraw and Hill, Inc., USA, 1994.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma, makale inceleme, sunum, uygulama, proje/ödev hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

- Hazırlanacak olan ödevlerde denizcilik eğitiminde kullanılan simülasyonların incelenerek değerlendirilmesi üzerinde durulması planlanmaktadır.
- Hazırlanacak proje çalışmasında seçilecek bir simülatör sistemi için yeni bir senaryo uygulaması geliştirilmesi ve içerikleri ile birlikte bütün olarak plan oluşturulması hedeflenmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.kalkan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Ödev Hazırlama 1 9 9
Sunum Hazırlama 1 5 5
Tasarım Projesi 4 15 60
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 162

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.235
ÖK.355
ÖK.435
ÖK.555
ÖK.655