DERS ADI

: KARAR VERME TEKNİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DDD 6004 KARAR VERME TEKNİKLERİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Denizcilikte Emniyet, Güvenlik ve Çevre Yönetimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KÖSEOĞLU

Dersi Alan Birimler

Denizcilikte Emniyet, Güvenlik ve Çevre Yönetimi Doktora

Dersin Amacı

Karar verme teknikleri hakkında bilgi edinme, örgütsel ve bireysel karar verme süreçlerinin analizlerini yapmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Karar verme teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak.
2   Karar verme süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak
3   Örgütsel karar verme tekniklerinin analizini yapmak
4   Bireysel karar verme tekniklerinin analizini yapmak.
5   Karar verme süreçlerinin bilimsel araştırmalarda kullanma becerisi edinmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Karar verme kavramının tanımlanması
2 Karar teorisi, karar verme türleri ve karar özellikleri, bileşenleri, yapısı, süreci, modelleri, elemanları, matrisi.
3 Karar verme problemi ve genel özellikleri.
4 Karar verme durumları.
5 Süreç Analizi, Karar verme teknikleri
6 Toplu karar verme tekniği,
7 Beyin Fırtınası, Gordon tekniği
8 Ara Sınav
9 Delphi tekniği, Nominal grup tekniği
10 Balık kılçılığı (Sebep-Sonuç) Diyagramı
11 Pareto Diyagramı, Dağılım Diyagramı
12 Kontrol Grafikleri,
13 Philips 66 Tekniği,
14 Bireysel karar verme,

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Arroba T.Y. (1978). Decision-making Style as a Function of Occupational Group, Decision Content and Perceived Importance. Journal of Occupational Psychology, 51, 219-229.
Bazerman, M. H. (1994). Judgement in Manegerial Decision Making, New York: Aktarma; Wiley in Rollinson, D. (2002) Organisational Behaviour and Analysis An Integrated Approach (Second Edition). Pearson Education Ltd: London.
Berg, B. L. (2004). Qualitative Research Methods for Social Sciences, International Student Edition, Fifth Edition. Pearson: USA.
Bilgin, A. (1995). Grup Rehberliğinin ve Grupla Psikolojik Danışmanın, Lise Öğrencilerinin Anne-Babalarından Bağımsız Meslek Kararı Verme Davranışına Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Karar verme teknikleri konusunda doktora düzeyinde bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip olma, araştırma, inceleme, yorumlama, sözlü ve yazılı ifade, buluşçuluk, yaratıcılık ve girişimcilik becerileri ve yetkinlikleri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç Dr. Selçuk NAS Tel: 18803

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 153

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.33
ÖK.43
ÖK.533