DERS ADI

: REKABET POLİTİKASI VE FİNANSAL DÜZENLEME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FIB 5017 REKABET POLİTİKASI VE FİNANSAL DÜZENLEME SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Finansal İktisat ve Bankacılık Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT KERİM ESER AFŞAR

Dersi Alan Birimler

Finansal İktisat ve Bankacılık Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Küreselleşme ve bilgi ekonomisi çağında rekabet kavramında meydana gelen değişimleri analiz etmek. Rekabet kavramının geçirdiği evrimi tanıtmak. Genel olarak rekabet politikasını ve Türkiye nin rekabet stratejisini küreselleşme bağlamında tartışmak. Finansal düzenleme yaklaşımlarını açıklamak ve bunların rekabetle ilişkisini kurmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilgi toplumu ve bilgi ekonomisini analiz edebilme.
2   Rekabet yaklaşımlarını ve politikalarını öğrenme.
3   Finansal düzenlemeler ile rekabet politikaları arasında karşılıklı ilişkileri analiz edebilme.
4   Ders kapsamındaki bir konuda yeterli bir seminer sunumu yapabilme; akademik yazım ve atıf kurallarına uygun, tutarlı ve bütünlüklü bir deneme yazabilme.
5   Sınıf içi tartışmalara katılarak etik ve bilişsel iletişim kurabilme, kanıtlara dayalı argümantasyon yapabilme, fikirlerini etkin bir biçimde savunabilme.
6   Olgusal olaylar karşısında kuramsal temellere dayalı problem oluşturabilme ve çözebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İktisadi Analizde Statik Yaklaşımdan Dinamik Etkileşim Analizlerine Piyasa Sisteminin İşleyiş Mekanizması
2 Rekabet Kavramı ve Fonksiyonları
3 Klasik ve Neo- Klasiklerde rekabet
4 Etkin Rekabet
5 Rekabet Teorisinde Yeni Yaklaşımlar
6 Rekabetin Ortadan Kalktığı Durumlar
7 Rekabet Politikası ve Küresel Rekabet
8 ARA SINAV
9 Türkiye nin Ulusal ve Küresel Rekabet Stratejisi
10 İlke Bazlı Finansal Düzenleme
11 Kural Bazlı Finansal Düzenleme
12 Finansal Küreselleşme
13 Finansal Düzenleme ve Rekabet İlişkisi
14 Finansal Düzenleme ve Rekabet Politikası

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Delikanlı,U.(2011), Finansal Düzenlemelerin İlke Bazlı ya da Kural Bazlı Olmasının Finansal Raporların Denetim Süreçlerine Etkisi , SBF Dergisi, Sayı 66,s.73-92.
Erkan,C.(1993), Küreselleşme ve AT Karşısında Türkiye nin Rekabet Yeteneği, TAKAV, Ankara
Erkan,H.(1982), Ekonomi Biliminin Temel Paradigması: Denge ve Kaynakları ,ODTÜ Gelişme Dergisi, Sayı 7.
Erkan,H.(1987), Sosyal Piyasa Ekonomisi, Ekonomik Sistem ve Piyasa Ekonomisine İşlerlik Kazandırması, KAV, Ankara.
Erkan,H.(ed)(1993),Sosyal Piyasa Ekonomisinin Rekabet Boyutu,TÜKELMAT,İzmir.
Erkan, H. (1998), Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları,Ankara
Erkan,H. (2000), Bilgi Uygarlığı için Yeniden Yapılanma , İmge Yayınevi,Ankara
Erkan,H.(2000), Ekonomi Politikasının Temelleri,İlkem Ofset,İzmir
Erkan,H.(2004), Ekonomi Sosyolojisi, Fakülteler Kitabevi, İzmir.
Porter,E.M.(1990), The Competitive Advantage of Nations., FreePress, Newyork.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından klasik (ders anlatma) yönteminin yanı sıra katılımcıların araştırmaları ve konuya ilişkin tartışmalarıyla yürüyecektir. Bu bağlamda, dersi almakla yükümlü olanların derse katılımı ve derse devamları özellikle önemli olup dönem içi ve dönem sonu performanslarını belirleyebilecek önemli bir faktördür. Bunun yanı sıra katılımcıların kendilerine önceden verilecek olan ilgili kaynakları okumuş olmalarının performanslarını olumlu etkileyebileceği dikkate alınmalıdır. Derslere aktif katılımın yanı sıra her bir katılımcı, dönem sonunda dersin öğretim üyesine teslim edilmek ve dönem içerisinde ilân edilecek seminer takvimine göre sunulmak üzere (dersin kapsamı dâhilinde) bir yarıyıl içi çalışması hazırlamakla yükümlüdür. Söz konusu çalışmanın bir araştırma projesi formatında ve bilimsel yayın yazma kurallarına uygun yazılması, 20 (yirmi) sayfayı geçmemesi ve en geç dönem sonu sınavının ilân edildiği tarihte teslim edilmesi ve ilân edilecek tarihte başarıyla sunulması beklenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + YYC * 0.25 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + YYC* 0.25 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 25 25
Kitap Okuma 1 15 15
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.155555
ÖK.255555
ÖK.355555
ÖK.4555555555
ÖK.555555
ÖK.6555555