DERS ADI

: GÖRSEL MEDYADA REKLAM ÇÖZÜMLEMELERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 6055 GÖRSEL MEDYADA REKLAM ÇÖZÜMLEMELERİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT MEHMET KOŞTUMOĞLU

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Görsel Medya oluşum tasarımında , yazı, görsellik , işitsellik özelliklerinin ne olduğu, nasıl hazırlandığı ve Medyanın Reklam kullanımından yola çıkılarak; görselliğiin Toplumdaki işlevsel alanlarına yönelik çözümlemeler yapılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Görsel Medyadaki Reklam içeriği ve toplumsal iletişim arasında ilişki kurabilmesi,
2   Medyanın iletişim özelliklerini Sanat ve Tasarım alanlarından yararlanarak kullanabilmesi,
3   Medyanın topluma görsel ve işitsel aktarılmasında yazım, sunum ,görsellik, işitsellik tasarımında doğru kullanım kararını verebilmesi
4   Görsel Medyanın yapı ve çalışma mekanizma özelliklerini ayrıntılı olarak Reklamda kullanabilmesi,
5   Görsel Medya cihazların özelliklerini doğru biçimde kullanma becerisini geliştirebilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Görsel Kültür nedir
2 İkon geleneğinden günümüze imaj nedir
3 İletişim ve medya nedir
4 Kitle İletişim ve Görsel ve İşitsel Kitle İletişim Araçları
5 Kitle İletişim Kuramları
6 Görsel Medya nın gelişim süreci ve geleceği
7 Görsel Medya alanları
8 Görsel Medya nın toplumsal boyutları
9 Görsel Medyada reklam kullanımı ve önemi
10 Görsel medyada Propagandanın kullanımı
11 Görsel Medya okuryazarlığı
12 Dil bilimsel çözümleme; İçerik Analizi ve Söylem Analizi I
13 Dil bilimsel çözümleme; İçerik Analizi ve Söylem Analizi II
14 Görsel Medya içerisinde yer alan reklamların Gösterge Bilimsel ve Dil Bilimsel çözümlemesi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: -Faruk AKBAŞ, Gökhan KORKMAZGİL, Dijital Dünyada Fotoğraf (Dijital Fotoğrafın Temelleri), Say Yayınları, İstanbul, 2010, ISBN: 978-975-468-926-6 - Roland BARTHES, Gösterge Bilimsel Serüven, YKY, İstanbul: 2012 -Levent YAYLAGÜL, Kitle İletişim Kuramları, Dipnot Yayınları, Ankara: 2010 -Denis McQUAIL, Sven WINDHAL, İletişim Modelleri, İmge Kitapevi, Ankara: 2010 - David CROWLY, Paul HEYER, İletişim Tarihi, Siyasal Kitapevi, Ankara:2011 - Nurçay TÜRKOĞLU, Medya Okuryazarlığı, Parşomen Yayınları, İstanbul: 2011 - Nejla KARABULUT, Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz Lojistik MYO Yayınları, İstanbul: 2014 -Ulus BAKER, Kanaatlerden İmajlara Duygular Sosyolojisine Doğur, Birikim Yayınları, İstanbul: 2010 Referanslar: Diğer ders materyalleri:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kostumoglu@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi:09.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Öğrenci Sunumları 2 3 6
Uygulama 7 3 21
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 7 3 21
Sunum Hazırlama 2 5 10
Uygulama sınavına hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 155

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15453545355
ÖK.24545455
ÖK.33455343
ÖK.454544534
ÖK.545555