DERS ADI

: FOTOĞRAF SANATINDA ÖZNE VE NESNE OLARAK KADIN

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KDN 5024 FOTOĞRAF SANATINDA ÖZNE VE NESNE OLARAK KADIN SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kadın Çalışmaları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Kadın Çalışmaları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Fotoğrafın icadından bugüne üretilen deneysel ve sanat fotoğrafları temel alınarak, kadın imgesinin görsel dönüşümü incelenecektir. Bu bağlamda avand-garde sanat akımlarından postmodernizme çok sayıdaki sanat akımının fotoğraf sanatındaki karşılıkları kadın ve erkek sanatçı vizyonlarından sunularak her iki bakış açısının sentezi amaçlanmaktadır. Ders sürecinde fotoğraf sanatının tarihsel gelişimi sanat akımları ile olan dönüşümlü ilişkisi, fotoğraf felsefesi, toplumların sosyo- kültürel dönüşümlerinin sanata etkisi vb. konulara değinilecektir. Farklı görsel ifade biçimleri incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fotoğraf tarihinin ve ilk kadın fotoğrafçıların öğrenilmesi
2   Fotoğraf ve diğer sanat ilişkilerinin analiz edilmesi,
3   Fotoğraf aracılığı ile sunulan kadın imgelerinin tarih ve sosyolojik kökenlerinin araştırılması
4   Feminist hareketin fotoğraf sanatına etkilerinin tartışılması
5   Çağdaş fotoğraf sanatında kadın kimliğinin saptanması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fotoğraf Tarihi
2 Fotoğraf Tarihi
3 Avandgarde Sanat Akımları, Bauhause, Yeni Nesnellik vb.
4 Avandgarde Sanat Akımları, Dadaizm, Konstrüktivizm
5 Moda Fotoğrafının Dönüşümü
6 Postmodernist Vizyon
7 Postmodernist Vizyon
8 Feminizm ve Fotoğraf
9 Feminizm ve Fotoğraf
10 Güncel sanat ve değişen kadın kimliği
11 Türk fotoğrafında kadın ve kadın sanatçılar
12 Dönem ödevlerinin sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Hacking, Julıet ; Fotoğrafın Tüm öyküsü, Hayalperest yay., 2015, İstanbul
2- Reckıtt, Helena, Art and feminism, Phaıdon, 2014, U.K
3- Cogito, Feminizm, Yapı Kredi Yayınları, 2009
4- Wılson, Mıchael; Çağdaş Sanat Nasıl Okunur, hayalperest Yay., 2015, İstanbul
5- Calınescu, Mateı; modernliğin Beş Yüzü, Küre Yay., 2013

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, ödev/araştırma, tartışma ve sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm öğrenme çıktıları yarıyıl içi sınavı ve yarıyıl sonu sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması ve sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir.
4. Öğrenciler öğretim üyesince dağıtılan konularda sunumlar yapacaklardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

GSM: 0 533 4116032 İş; 4129235 mail; ozdal1991@ gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 13.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 7 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 14 14
Ödev Hazırlama 1 14 14
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.5555