DERS ADI

: ARAP DİLİ VE EDEBİYATI ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ABD 5011 ARAP DİLİ VE EDEBİYATI ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ I SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Arap Dili ve Belagati Tezli Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Arap Dili ve Belagati Tezli Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencinin Arap dili ve edebiyatına ait bir konuyu nasıl araştıracağını, hangi metotları kullanacağını, hangi kaynaklardan nasıl yararlanacağını öğretmek. Ayrıca tez, makale ve tebliğ yazımına dair bilgiler vermek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Arap dili ve edebiyatına ait bir konuyu belirlemeyi, sınırlarını tayin etmeyi ve içeriğini hazırlamayı bilir.
2   Arap dili ve edebiyatına ait kaynakları ve özelliklerini bilir.
3   Klasik kaynakların fihristleri ile Şamile ve benzeri programlardan nasıl yararlanacağını bilir.
4   Bilgileri nasıl toplayacağını ve kompoze edeceğini bilir.
5   Tez, makale ve tebliğ yazımında dikkat edilmesi gereken hususları bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Araştırma konusunun belirlenmesi
2 Araştırmanın amacı ve problemleri
3 Araştırmanın kapsamı ve sınırları
4 Literatür bilgisi ve taraması
5 Teknik ve teknolojik imkanlardan yararlanma
6 Araştırma tekniklerinin belirlenmesi
7 Bilgilerin toplanması
8 Bilgilerin kompoze edilmesi
9 Tez yazımında dikkat edilecek hususlar
10 Makale yazımında dikkat edilecek hususlar
11 Tebliğ yazımında dikkat edilecek hususlar
12 Hadislerin temel kaynaklardan tespiti
13 Şiirlerin temel kaynaklardan tespiti
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler
Ana kaynak: Şevki Dayf, el-Bahsu'l-Edebî: Tabiatuhu, Menahicuhu, Usuluhu, Masadiruhu, 1972 Kahire.
Yardımcı kaynaklar: Muhammed es-Sâvî Muhammed Mübarek, el-Bahsu l-`İlmî ususuhu ve tarikatu kitabetihi, Kahire 1992; Abdurrahman Bedevi, Menâhicu l-Bahsi'l-`İlmî, 1977 Kuveyt; Yusuf Halif, Menâhicu'l-Bahsi'l-Edebi, Kahire 1997.
Referanslar:
Diğer ders materyalleri: İslam Ansiklopedisinin ilgili maddeleri.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama..

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav ile Final sınavı:
Ara sınav ile Final sınavında öğrenciye Arap dili ve edebiyatı araştırma yöntemleri ile alakalı klasik tarzda sorular sorulur ve bunları cevaplandırması talep edilir.

Ödev:
Öğrenciden Arap dili ve edebiyatına dair kaynaklardan yararlanarak belirli bir konu hakkında bilgiler toplaması ve bunları bilgisayar ortamında düzgün bir kompozisyon haline getirip matbu çıktı halinde sunması talep edilir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

vecih.uzun@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 18 18
Final Sınavına Hazırlık 1 23 23
Ödev Hazırlama 1 25 25
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13532
ÖK.23532
ÖK.33532
ÖK.43532
ÖK.53532