Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Afet Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROFESÖR ZERRİN TOPRAK KARAMAN |
Dersi Alan Birimler |
Afet Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Dersin Amacı |
Terör saldırıları, günümüzde önemli kriz nedenlerinden olabilmekte ülke güvenlikleri yanında kentlerin güvenliklerini de tehdit etmektedir. Terör saldırılarına bağlı kriz yönetimi daha çok emniyet birliklerini ilgilendiren bir konu gibi görünse de, terör risklerinin değerlendirilmesi, saldırılar sonrası müdahale operasyonlarının planlanması, toplumdaki korku ve paniğin yönetilmesi gibi konular disiplinler arası bir yaklaşım içinde incelenmeyi gerektirmektedir. Dersin amacı, terör olaylarının sıkça yaşandığı ülkemizde kamu yöneticisine, terör risklerinin değerlendirilmesi, afet planlarında terörizm ile ilgili doğa veya insan kaynaklı kriz durumlarının değerlendirilmesi ve yönetilmesine yönelik becerilerin kazandırılmasıdır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ruff, T. (2006). Nuclear Terrorism. Energy Science. Nowember 2006. http://www.energyscience.org.au/FS10%20Nuclear%20Terrorism.pdf |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bir önceki derste işlenen konulara ilişkin 15 dak. lık hatırlatmalar. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
İlan Edilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof. Dr. Zerrin Toprak, Karaman |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|