DERS ADI

: KÜRATÖRLÜK VE MÜZELER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 5004 KÜRATÖRLÜK VE MÜZELER SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Müzecilik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR REMZİ YAĞCI

Dersi Alan Birimler

Müzecilik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere küratörlüğün en temel özelliklerini tanıtmaktır. Derste öğrencilerin objeleri/eserleri anlamaları ve onlar hakkında araştırma yapmaları, koleksiyonları ve obje/eserlerin bu koleksiyonlara kattıkları artı değerleri irdelemeleri ve bazı obje/eserleri ön plana çıkartarak sergiler oluşturmaları beklenir. Öğrenciler bu becerileri grup çalışması yolu ile obje/eser araştırması ve belgeleme projeleriyle deneyimlerler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Küratörlük mesleğinin neleri kapsadığı ve küratörün yapması gereken görevleri hakkında bilgi sahibi olur
2   Bir koleksiyonun sorumluluğunu alacak yetkinliğe ulaşır
3   Bir obje/eser üzerine derinlemesine araştırma yapabilir
4   Koleksiyonların, obje/eserlerin müzeler için önemlerini tartışabilir.
5   Bazı obje/eserleri ön plana çıkararak farklı koleksiyon fikirleri geliştirmeyi öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Obje/eser ve koleksiyon odaklı araştırma nasıl yapılır
3 Obje/eser ve koleksiyon odaklı araştırma nasıl yapılır
4 Koleksiyonlar üzerine araştırma yapma yöntemleri
5 Koleksiyonlar üzerine araştırma yapma yöntemleri
6 Farklı türden kloeksiyonlar nasıl sergilenir
7 Farklı türden kloeksiyonlar nasıl sergilenir
8 Arasınav
9 Takım çalışması ve proje yönetimi
10 Takım çalışması ve proje yönetimi
11 Değişik müze ve koleksiyonları tanıma
12 Değişik müze ve koleksiyonları tanıma
13 Genel değerlendirme
14 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Pearce, Susan M. 1993. Museums, Objects and Collections: A Cultural Study
Candlin. Fiona and Guins, Raiford. 2009. The Object Reader.
Caple, Chris. 2006. Objects: Reluctant Witnesses to the Past.
Koen, Harvey. 2009. History and Material Culture: A Student's Guide to Approaching Alternative Sources.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum ve ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunumlar, arasınav ve final sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam (%70) zorunludur.
Öğrenciler çeşitli konular hakkında sunum ve ödevler hazırlamakla yükümlüdür.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

remzi.yagci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Sunum Hazırlama 2 20 40
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 187

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1342533534
ÖK.2453523423
ÖK.3333333323
ÖK.4442432333
ÖK.5443433433