DERS ADI

: MÜZECİLİKTE LİTERATÜR ARAŞTIRMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 5023 MÜZECİLİKTE LİTERATÜR ARAŞTIRMALARI SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Müzecilik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BARIŞ GÜR

Dersi Alan Birimler

Müzecilik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere Müzecilik alanındaki literatürü tanıtmak ve bu alanda bilimsel araştırtma yapabilmesini öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel araştırma kavramını tanımlayabilmesi
2   Müzecilik alanındaki literatüre hakim olabilmesi
3   Veri kaynaklarını tanımlayabilmesi
4   Bilimsel Araştırmalar yapabilmesi
5   Farklı disiplinler ile Müzecilik alanı arasındaki ilişkiye hakim olabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimsel Araştırma ve aşamaları
2 Müzecilik Literatürüne Giriş
3 Kaynakça
4 Literatür taramaları : Koleksiyon oluşturma ve sergileme
5 Literatür taramaları: Arkeoloji ve Müzecilik ilişkisi
6 Literatür taramaları: Müze Mimarisi ve Müze türleri
7 Literatür taramaları: Müze Yönetimi
8 Ara Sınav
9 Literatür taramaları: Müzecilik ve Sanat Tarihi
10 Literatür taramaları: Müzecilik ve Eğitim
11 Literatür taramaları: Müzecilik ve Sosyoloji
12 Sunum
13 Sunum
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Susan M. Pearce, Museums, objects and collections: a cultural study, Leicester University Press, 1992
Pearce, S. (ed.) 1994, Interpreting Objects and Collections, Routledge, London and New York
Berry, Nancy, Museum education history, theory, and practice, Reston, Va. : The National Art Education Ass. , 1989.
Chadwick, A. F. The role of the museum and art gallery in community education, Nottingham : Department of Adult Education, University of Nottingham in association with the National Institute of Adult Education, 1980.
Hein, George E., Learning in the museum, Routledge, 1998.
Vergo, P. The New Museology, Reaktion Books, 1989
Fyfe, G. (2006) Sociology and the social aspects of museums, in Macdonald, S. (ed.) A Companion to Museum Studies, Blackwell, Oxford, 33 49

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Power Point sunumları
2. Anlatma
3. Soru-cevap
4.Kütüphane Araştırmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ. 1-5 Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile öğrencilerin hazırlayacağı sunum ve ödevlerle değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

baris.gur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Sunum Hazırlama 1 35 35
Ödev Hazırlama 1 35 35
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 21 21
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1323323
ÖK.2325433252
ÖK.332233353
ÖK.432232225
ÖK.525234