DERS ADI

: MÜZE MİMARİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 5022 MÜZE MİMARİSİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Müzecilik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ELİF KESER KAYAALP

Dersi Alan Birimler

Müzecilik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Müzelerin mimarisi müze algısının değişmesiyle birlikte yüzyıllar içinde farklılıklar göstermiştir. Bu ders, müze mimarisi tarihini araştırmakla birlikte, yeni müze anlayışıyla birlikte gelişen yeni mekan ihtiyaçları ve çağdaş malzeme ve tekniklerin sunduğu potansiyelleri ele almaktadır. Örnekler hem Türkiye den hem dünyadan verilecek, özellikle Türkiye de politik olarak ortaya çıkan müze yapısı prototipleri üzerinde durulacaktır. Makrodan mikroya, yapının kentle ilişkisinden aydınlatma ve içinde sergilenenle mekansal ilişkisine kadar müze mimarisinin çeşitli boyutları tartışılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimari terminolojiye hakim olmak.
2   Müze mimarisinin gelişimin tarihsel ve politik sürecini kavramak.
3   Malzeme ve teknolojinin sunduğu olanakları farketmek.
4   Müze yapısına dair teknik bir yorumda bulunabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Müze türleri_ idari, koleksiyona ve mimariye bağlı olarak
2 Türkiye deki müze yapılarının evrimi
3 Türkiye deki çağdaş müze mimarisi örnekleri_ öğrenci sunumları
4 Dünya daki müze yapılarının evrimi
5 Dünya daki çağdaş müze mimarisi örnekleri
6 Kent, peyzaj ve müze ilişkisi
7 Müzeler için farklı mimari programlar
8 Ara Sınav
9 Örnekler üzerinden mimari analizler_öğrenci sunumları
10 Malzeme seçimi, akustik, ısı ve nem kontrolü
11 Aydınlatma
12 Mekan ve sergileme ilişkisi
13 Örnekler üzerinden analizler_ öğrenci sunumları
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Zeiger, Mimi (2005) New Museums: Contemporary Museum Architecture Around The World (Universe Architecture Series)
Henderson, Justin, (1998) Museum Architecture, 1998
Schubert, Karsten (2004) (Çeviri: Rana Smith) Küratörün Yumurtası, İstanbul: İstanbul Sanat Müzesi Vakfı İktisadi İşletmesi
Müze ve Müze Mimarlığı Üzerine_ Hikmet Gökmen, Aykut Köksal, Ege Mimarlık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Power Point sunumları
2. Anlatma
3. Soru-cevap
4.Kütüphane Araştırmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

ÖÇ. 1-5 Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile öğrencilerin hazırlayacağı sunum ve ödevlerle değerlendirilecektir

Değerlendirme Kriteri

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Dr. Elif Keser-Kayaalp

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 40 80
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1553
ÖK.24555
ÖK.3435
ÖK.4435