DERS ADI

: MÜZECİLİK VE KÜLTÜREL MİRAS KURAMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 5024 MÜZECİLİK VE KÜLTÜREL MİRAS KURAMLARI SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Müzecilik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ELİF KESER KAYAALP

Dersi Alan Birimler

Müzecilik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste müzecilik ve kültürel miras teorilerine damgasını vurmuş düşünürler ve onların oluşturdukları kavramlar ve felsefi kuramlar tartışılacaktır. Küreselleşme, yerellik, kolonileşme, kamusal alan, bellek, deneyim ve performans kavramları müzecilik bağlamında, alakalı kuramlarla irdelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müzeciliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrarlar.
2   Müzecilik ve kültürel süreçler arasında ilişkiyi kurabilirler.
3   Müzecilik ve Kültürel Miras çalışmalarına dair eleştirel bir bakış açısı geliştirebilirler.
4   Kültür ve Sanat teorilerine aşinalık kazanırlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Foucault ve Heterotopya
2 Benjamin ve Tekniğin olanaklarıyla üretim çağında sanat
3 Baudrillard ve Simulasyon
4 Bourdieu ve Kültür, Sermaye
5 Habitus ve Alan Kavramları
6 Kolonileşme ve Kolonileşme sonrası kültürel miras
7 Küreselleşme, Yerellik
8 Ara sınav
9 Malraux ve Duvarları olmayan Müze
10 Kamusal Alan
11 Toplumsal Bellek
12 Adorno, Proust ve Valery
13 Kültürel mirasın bir deneyim olarak tartışılması
14 Kültürel Performans olarak Miras
15 Değerlendirme
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Artun, Ali, Baudelaire de Sanatın Özerkleşmesi ve Modernizm , Charles Baudelaire, Modern Hayatın Ressamı kitabı sunuş metni (İstanbul: İletişim, 2004) s.7-87.

Artun, Ali, Sanat Müzeleri 2, Müze ve Eleştirel Düşünce. İletişim:2006.

Atagök, Tomur (der.) (1999) Yeniden Müzeciliği Düşünmek. Yıldız Teknik Basım-Yayın Merkezi: İstanbul.

Benjamin, Walter, Pasajlar.YKY yayınları

Dağ, Ahmet, Jean Baudrillard da Simulasyon kavramını temellendirme çabası, Yüksek lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, 2009.

Foucault, M. Kelimeler ve Şeyler, İmge Yayınları.

Özsöz Cihad, Pratik, Kültür, Sermaye, Habitus ve Alan Teorileriyle Pierre Bourdieu Sosyolojisi, Sosyolojide Yakın Dönem Gelişmeler, Ünite: 1, AÜ AÖF Yayınları,

Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar Küreselleşme ve Yerelleşme. (2000) Tarih Vakfı: İstanbul.

Smith, L., Theorising museum and heritage visiting, forthcoming 2014, In K. Message and A. Witcomb (eds) Museum Theory: An Expanded Field, Oxford: Blackwell Wiley

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Power Point sunumları
2. Anlatma
3. Soru-cevap
4.Kütüphane Araştırmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile öğrencilerin hazırlayacağı sunum ve ödevlerle değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif.kayaalp@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Final Sınavına Hazırlık 5 5 25
Vize Sınavına Hazırlık 5 5 25
Ödev Hazırlama 1 21 21
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.15554
ÖK.245555
ÖK.35555
ÖK.4545545