DERS ADI

: SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 5009 SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Müzecilik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT URUNGU AKGÜL

Dersi Alan Birimler

Müzecilik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, toplulukların, grupların ve kimi durumlarda bireylerin, kültürel miraslarının bir parçası olarak tanımladıkları uygulamalar, temsiller, anlatımlar, bilgiler, beceriler ve bunlara ilişkin araçlar, gereçler ve kültürel mekânların incelenmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Somut olmayan kültürel miras kavramını tanımlayabilirler
2   Somut olmayan kültürel miras arasındaki farkı tanımlayabilir ve açıklayabilirler.
3   Sanat ve mitler arasındaki ilişkiyi değerlendirebilirler.
4   Sosyal yapı ve sanat arasındaki etkileşimi tanımlayabilir ve açıklayabilirler
5   Somut olmayan kültürel mirasın önemini kültürün bir parçası olarak değerlendirebilirler

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Somut olmayan kültürel miras nedir
2 Somut olmayan kültürel mirasa ilişkin hukuksal çerçeve
3 Kültürel mekânlar
4 Kültürel temsiller
5 Teknik gezi
6 Teknik gezi
7 Somut olmayan kültürel mirasın aktarılmasında taşıyıcı işlevi gören dille birlikte sözlü gelenekler ve anlatımlar
8 Gösteri sanatları
9 Toplumsal uygulamalar, ritüeller ve şölenler
10 Doğa ve evrenle ilgili uygulamalar
11 El sanatları geleneği
12 Somut olmayan kültür mirası belgelemek
13 Teknik gezi
14 Teknik gezi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

OĞUZ, M. Ö., Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir. Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir Türkiye, Geleneksel Yayınları, 2009
OĞUZ, M. Ö., Türkiyenin Somut Olmayan Kültürel Mirası. Türkiye nin Somut Olmayan Kültürel Mirası Türkiye. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, 2008
OĞUZ, M. Ö., Çağdaş Kentin Kültürü ve Somut Olmayan Kültürel Miras. Çağdaş Kentin Kültürü ve Somut Olmayan Kültürel Miras Türkiye. Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, 2009

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Sunum
Tartışma
Kütüphane ve internet araştırması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-4 vize ve final sınavlarında sorulan sorularla değerlendirilecektir.
ÖÇ 5 hazırlanacak ödev sonuçlarına göre değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

%70 devam zorunluluğu

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Edebiyat Fakültesi C Blok Oda No: C161 Tınaztepe Buca-İZMİR

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Wednesday 13.30-14.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Teknik Gezi 4 5 20
Ödev Hazırlama 1 26 26
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.15333544
ÖK.244532
ÖK.3434454
ÖK.43454
ÖK.55343454