DERS ADI

: AMERİKAN TARİHİ III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 6323 AMERİKAN TARİHİ III SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Tarih Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HATİCE NURAY ÖNDER

Dersi Alan Birimler

Tarih Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, tarihî kaynaklara dayanarak, İç Savaştan günümüze kadar dönem içinde olan olayları anlamak ve bu dönem içindeki sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmeleri entelektüel bir bağlamda değerlendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dönemin temel dokümanlarını analiz edebilme;
2   Dönemin tarihsel, ekonomik, kültürel ve sosyal olayları hakkında bilgi sahibi olma;
3   Tarihsel verileri irdeleyerek eleştirel düşünme becerisini geliştirme;
4   Dokümandan yola çıkarak kanıtlanabilir gerçeklere ulaşma;
5   Bu dokümanların Amerikan Tarihini nasıl etkilediği ve şekillendirdiğini ortaya çıkarabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanıtım
2 Frederick Jackson Turner: The Significance of the Frontier in American History, 1893
3 Thorstein Veblen, The Theory of th Leisure Class, 1899
4 Seneca Falls Convention, Declaration of the Sentiments, 1848
5 Booker T. Washington, Atlantic Exposition Address, 1895
6 W.E.B. Dubois, Strivings of the Negro People, 1887
7 Herbert Hoover, Relief Efforts, 1931
8 Vize
9 Franklin Roosevelt, Inaugural Address, 1933
10 Harry Truman, The Truman Doctrine, 1947
11 Martin Luther King, Letter from Birmingham Jail, 1963
12 Ronald Reagan, Support for the Contras, 1984
13 Barack Obama, Sp on Race, 2008
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Konu ile ilgili kitap ve makaleler
Ana kaynak:
David A. Hollinger and Charles Capper, eds., The American Intellectual Tradition: Volume II: 1865 Present, Paperback, 2010.
Yardımcı kaynaklar:
William H. Goetzmann, Beyond the Revolution: A History of American Thought from Paine to Pragmatism, Basic Books, New York, 2009
Diğer ders materyalleri: Tüm materyalleri içerin bir paket öğrencilere dersin başında verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derse tüm okunacak materyali okuyarak gelme;
Öğrenmeyi daha verimli kılmak amacıyla diğer öğrencilerle ortak çalışmalar yapma;
Dersin çerçevesi içindeki tüm gereksinimlere zamanında yapma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerden
Hangi bilgiye gereksinimleri olduğuna karar vermeyi bilmeleri
Verilen bilgiyi analiz edip değerlendirmeleri;
Kaynakları kullanarak bilgiye ulaşabilmeleri;
MLA formatında bir makale yazmaları
beklenir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin
Konu ile ilgili materyali kavramaları;
Konu ile ilgili başlıkları kavradıklarını yazılı ve sözlü ispatlayabilmeleri
gerekir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Yönetmeliklere göre öğrencilerin %70 devam zorunluluğu vardır.
Öğrencilerin sınıfa hazırlanmış olarak gelmeleri gerekir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Edebiyat Fakültesi Binası Ofis A 104
nuray.onder@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Sunum Hazırlama 2 20 40
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 207

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.153
ÖK.253
ÖK.3543
ÖK.443
ÖK.553