Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Afet Yönetimi Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROFESÖR ZERRİN TOPRAK KARAMAN |
Dersi Alan Birimler |
Afet Yönetimi Doktora |
Dersin Amacı |
Her dönemde yaşayan topluluklar açısından `afet durumlarının iyi analiz edilmesi ve yönetilmesi, afetlerde oluşan risk iletişimi ve kriz yönetimi oldukça önem verilen konular arasında olmuştur. Önceki topluluklar açısından afet olarak değerlendirilmeyen konular bugünün toplulukları açısından afet olarak karşımıza çıkmayabilir. Hatta önceki topluluklar açısından afet durumlarında risk ve tehdit olarak kabul edilen bazı değerler, bugünün toplulukları açısından aynı ölçüde risk ve tehdit olarak kabul edilmeyebilir. Açıkça görülmektedir ki, afetlerin iyi anlaşılmasında ve yönetilmesinde toplulukların emniyetini ve güvenliğini ilgilendiren hususlar için geliştirilen `risk iletişimi ve kriz yönetimi yaklaşımları zaman içerisinde değişmekte ve yeni oluşan güvenlik ihtiyacına uygun olarak yeniden şekillenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Van Brunschot, E., G., & Kennedy, L., W. (2008). Risk Balance and Security. California: Sage. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Başarılı bir öğrenci bu ders kapsamında aşağıdaki teknik, taktik ve stratejik becerileri ve donanımları kavrayabilecek ve karşılaştırma yapabilecektir: |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Kaynakça gösterilmeksizin alıntı ve intihal disiplin konusu olarak kabul edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Cell: 0.505.3523100 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|