DERS ADI

: MODERN ORTA DOĞU'NUN KURULUŞU

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STR 5058 MODERN ORTA DOĞU'NUN KURULUŞU SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT İSMAİL YAVUZ BÜLENT UĞRASIZ

Dersi Alan Birimler

Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Orta Doğu Bölgesinin bugüne gelmesindeki tarihi gelişimi öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eski uygarlıklardan bu yana Orta Doğu bölgesine tarihi açıdan bakmak
2   Orta Doğu bölgesinde farklı geçmiş uygarlıklar arasında köprü kurmak
3   Orta Doğu bölgesinin Hristiyanlık öncesinden ele alarak, İslam in ağırlıkta olduğu dönem ve modern Orta Doğu nun oluşumunu sağlayan milliyetçilik akımı sonrasını da kapsayan dönem ve büyük devletlerin çekişme alanı olarak Orta Doğu bölgesinin öğrenmek
4   Bölgenin Osmanlı ve Türkiye bakımından değerlendirilmesi
5   Bölgede Arap Baharı dönemini öğrenmek
6   Arap Baharı dönemiyle başlayan ve halen savaşların devam ettiği Bölgenin en son mevcut durumunu ele almak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hristiyanlık Öncesi, Hristiyanlık, İslamiyet in Doğuşu Yükselişi, Bozkır Halkların Gelişi
2 Abbasiler, Moğollar, Osmanlılar dönemleri
3 Milliyetçiliğin çıkışı
4 Birinci Dünya Savaşı dönemi,
5 Vaatler, Beklentiler
6 Araplar ve Siyonistler
7 Sen Remo ve Sevr: Kusurlu Barış
8 Savaştan Savaşa
9 Savaştan Kalan Miras
10 ABD ve Sovyetler in Orta Doğu Yaklaşımları
11 Tek Kutuplu Sistemde Orta Doğu ve Arap Baharı: Irak ve Suriye
12 ABD nin Bölgeye Müdahalesi
13 Türkiye nin Bölgeye Yaklaşımı
14 İŞİD ve Kürtler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bernard Lewis, Orta Doğu: İki Bin Yıllık Orta Doğu Tarihi, İstanbul, Arkadaş Kitabevi, 1970.
T.G. Fraser, A. Mango, Modern Orta Doğu nun Kuruluşu, İstanbul, Remzi Kitabevi, 2011.
Gürkan Zengin, Kavga: Arap baharında Türk Dış Politikası 2010-2013, İstanbul, İnkilap Kitabevi, 2013.
Taner Timur, Türkiye, Orta Doğu ve Mezhep Savaşı, İstanbul, 2016.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bir önceki derste işlenen konulara ilişkin hatırlatmalar.
Haftalık dersin konusu hakkında genel bir çerçeve çizmek
Bir sunum eşliğinde ders anlatımı
Ders konularının örnek olay incelemeleri ile desteklenmesi
Ödev uygulamaları ile öğrencilerin bilgilerinin içselleştirilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yard.Doç.Dr. Bülent Uğrasız, Edebiyat Fakültesi, Amerikan Kültürü ve Ed. Bölümü, Oda:A-111, Tel: Dahili 18652

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 141

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1344
ÖK.2344
ÖK.3344
ÖK.4344
ÖK.5344
ÖK.6344