DERECE PROGRAMLARI

: Fen Bilgisi Öğretmenliği

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesine bağlı Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı 1997 yılında, eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması çerçevesinde fen bilgisi öğretmeni yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. 1998-1999 akademik yılında İlköğretim Bölümü çatısı altında eğitim vermeye başlayan anabilim dalımızda kuruluşundan bugüne kadar örgün öğretim programı uygulanmaktadır. 4 yıl süren lisans eğitiminin yanı sıra, Eğitim Bilimleri Enstitüsü'ne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora eğitimi de sürdürülmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm Fen Bilgisi Eğitimi programlarının eğitim dili Türkçedir.
Anabilim Dalımızın eğitim programı, ilköğretimin ikinci kademesi için gelecek nesilleri hem ülkemizin hem de çağın ihtiyaç ve gereksinimleri doğrultusunda yetiştirebilecek kapasite ve beceride fen bilgisi öğretmenleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Anabilim dalımız, öğrencilerin mesleki bilgi ve deneyimlerinin güçlendirilmesinin yanı sıra, kişisel gelişimlerini destekleyen, yaratıcılıklarını ve sosyal ilişkilerini geliştiren spor, sanat, iletişim ve kültür faaliyetlerine yönlendirilmelerini de önemsemektedir.

Kazanılan Derece

Fen Bilgisi Öğretmenliği, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması , ülke genelinde yapılan Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimlerini sağlamak hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir.
2010 yılından itibaren Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşlarının yükseköğrenim görmesi veya çalışması amacı ile Avrupa'da kolayca dolaşabilmelerini sağlayan BOLOGNA Süreci Avrupa Yükseköğretim Alanı uyum çalışmaları başlamıştır.
Mezun olacak öğrencilere, 2011 yılından itibaren Diploma Eki verilebilmektedir. Üniversite Diploma Eki Etiketini almıştır. AKTS etiketi almak üzere çalışmalar sürdürülmektedir.
Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2012 yılı itibari ile ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, Hasan Ali Yücel Binası'nda hizmet vermekte olup, 4 dersliğe, 2 laboratuara ve akademik personele ait 7 odaya sahiptir. Sınıflarda projektör, tepegöz vs. gibi multimedya araçlar bulunmaktadır. Fakülte içinde anabilim dalı öğrencilerinin yaralanabilecekleri bir de kütüphane bulunmaktadır.

Temel Program Kazanımları

1   Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olabilme.
2   Fen ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olabilme.
3   Alanı ile ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyerek, verileri yorumlayıp değerlendirebilme.
4   Alanıyla ilgili sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5   Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulayabilme.
6   Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirebilme ve bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanabilme.
7   Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterebilme ve bu gelişmeleri izleyebilme.
8   Bilimsel bir tutum ve yaklaşım kazanabilme ve edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
9   Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranabilme.
10   Sürdürülebilir çevre ve güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi konularında yeterli bilince sahip olabilme.
11   Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve teknolojik pedagojik alan bilgisini geliştirebilme
12   Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik alanlarını mühendislik tasarım süreciyle bütünleştirerek disiplinlerarası fen öğretimi yaklaşımını etkin bir şekilde kullanabilme
13   Profesyonel gelişim imkânlarını araştırabilme ve mesleki gelişim için alanıyla ilgili yayın, kitap, proje, etkinlik ve bilimsel araştırmaları takip edebilme
14   21. Yüzyıl becerilerini edinebilme ve öğrencilerinde bu bilgi ve becerileri geliştirebilmek için uygun öğretim ortamları tasarlayabilme

Mezunların İstihdam Profilleri

Fen Bilgisi Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik yapabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Program Öğretim Planı, 56 zorunlu ve 10 seçmeli dersten oluşmaktadır. Öğretim programında yer alan zorunlu derslerin / seçmeli derslere oranı 214/26 AKTSdir.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 FBE 1001 FİZİK 1 ZORUNLU 2 2 0 3
G 3 FBE 1003 KİMYA 1 ZORUNLU 2 2 0 3
G 4 FBE 1005 GENEL MATEMATİK 1 ZORUNLU 2 0 0 2
G 5 GKD 1001 TÜRK DİLİ I ZORUNLU 3 0 0 5
G 6 GKD 1003 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 3 0 0 5
G 7 MBD 1001 EĞİTİME GİRİŞ ZORUNLU 2 0 0 3
G 8 MBD 1004 EĞİTİM FELSEFESİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 9 YDA 1019 YABANCI DİL I (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDF 1019 YABANCI DİL I (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 11 YDİ 1019 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 FBE 1002 FİZİK 2 ZORUNLU 2 2 0 3
B 3 FBE 1004 KİMYA 2 ZORUNLU 2 2 0 3
B 4 FBE 1006 BİYOLOJİ 1 ZORUNLU 2 2 0 4
B 5 FBE 1008 GENEL MATEMATİK 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 GKD 1002 TÜRK DİLİ II ZORUNLU 3 0 0 5
B 7 MBD 1002 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 8 MBD 1003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 9 YDA 1020 YABANCI DİL II (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDF 1020 YABANCI DİL II (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 11 YDİ 1020 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 FBE 2001 FEN ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 FBE 2003 BİYOLOJİ 2 ZORUNLU 2 2 0 4
G 3 FBE 2005 FİZİK 3 ZORUNLU 2 2 0 3
G 4 FBE 2007 KİMYA 3 ZORUNLU 2 2 0 3
G 5 MBD 1006 ÖĞRETİM İLKE YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 MBD 1008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 FBE 2002 FEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 FBE 2004 BİYOLOJİ 3 ZORUNLU 2 2 0 4
B 3 FBE 2006 YER BİLİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 GKD 1008 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI ZORUNLU 1 2 0 3
B 5 MBD 1005 TÜRK EĞİTİM TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 MBD 1007 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 FBE 3001 FEN ÖĞRETİMİ 1 ZORUNLU 3 0 0 6
G 2 FBE 3003 FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI 1 ZORUNLU 1 2 0 4
G 3 FBE 3005 ASTRONOMİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 MBD 1009 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 MBD 1010 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 FBE 3002 FEN ÖĞRETİMİ 2 ZORUNLU 3 0 0 6
B 2 FBE 3004 FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI 2 ZORUNLU 1 2 0 4
B 3 FBE 3006 BİLİMSEL MUHAKEME BECERİLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 MBD 1011 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 MBD 1012 SINIF YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 FBE 4001 DİSİPLİNLERARASI FEN ÖĞRETİMİ ZORUNLU 2 0 0 4
G 2 FBE 4003 ÇEVRE EĞİTİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 MBD 1013 OKULLARDA REHBERLİK ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 MBD 4101 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 ZORUNLU 2 6 0 12
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 FBE 4002 FEN ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI ZORUNLU 2 0 0 4
B 2 FBE 4004 BİLİMİN DOĞASI VE ÖĞRETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 MBD 1014 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 MBD 4102 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 ZORUNLU 2 6 0 12
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 FBE 5001 BİLİMİN TEKNOLOJİDEKİ UYGULAMALARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 2 FBE 5002 FEN BİLGİSİ DERS KİTABI İNCELEMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 3 FBE 5003 FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 4 FBE 5004 FEN ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 5 FBE 5005 FEN VE TEKNOLOJİ KAYNAKLI SORUNLAR SEÇMELİ 2 0 0 2
H 6 FBE 5006 İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 7 FBE 5007 KİMYASAL ATIKLAR VE ÇEVRE KİRLİLİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 8 FBE 5008 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 9 FBE 5009 TÜRKİYE'NİN BİYOLOJİK ZENGİNLİKLERİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 10 FBE 5010 YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 11 GKD 5001 BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 12 GKD 5002 BESLENME VE SAĞLIK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 13 GKD 5003 BİLİM TARİHİVE FELSEFESİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 GKD 5004 BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5005 EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5006 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5007 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 GKD 5008 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM SEÇMELİ 2 0 0 3
H 19 GKD 5009 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 3
H 20 GKD 5010 KÜLTÜR VE DİL SEÇMELİ 2 0 0 3
H 21 GKD 5011 MEDYA OKURYAZARLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 22 GKD 5012 MESLEKİ İNGİLİZCE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 23 GKD 5013 SANAT VE ESTETİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 24 GKD 5014 TÜRK HALK OYUNLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 25 GKD 5015 TÜRK İŞARET DİLİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 26 GKD 5016 TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 27 GKD 5017 TÜRK MUSİKİSİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 28 GKD 5018 TÜRK SANATI TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 29 MBD 5001 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 30 MBD 5002 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 31 MBD 5003 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 32 MBD 5004 EĞİTİM HUKUKU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 33 MBD 5005 EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 34 MBD 5006 EĞİTİM TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 35 MBD 5007 EĞİTİMDE DRAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 36 MBD 5008 EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER SEÇMELİ 2 0 0 4
H 37 MBD 5009 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 38 MBD 5010 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 39 MBD 5011 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 40 MBD 5012 HASTANADE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 41 MBD 5013 KAPSAYICI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 42 MBD 5014 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 43 MBD 5015 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 44 MBD 5016 MİKRO ÖĞRETİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 45 MBD 5017 MÜZE EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 46 MBD 5018 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 47 MBD 5019 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 48 MBD 5020 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 49 MBD 5021 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 50 MBD 5022 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da proje, seminer, ödev, sunum vs.istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD ve B harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; FD, FF ve Y notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80'den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.
Ayrıntılı bilgi için bakınız:
http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php KOD=2885

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Gül ÜNAL ÇOBAN
E-posta: gul.unal@deu.edu.tr
Tel: 0 232 301 22 95