DERECE PROGRAMLARI

: Biyoloji Öğretmenliği

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesine bağlı Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı, 1982 yılında kurulmuştur. Fen Bilimleri Bölümü içinde Biyoloji Öğretmenliği Anabilim Dalı olarak faaliyet gösteren anabilim dalımız, bir ara bağımsız bir Biyoloji Bölümü olarak da görev yapmış ve 1998 yılına kadar faaliyetlerini bu şekilde sürdürmüştür. 1998 yılında Fakültemizin yeniden yapılanması sonucunda Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümüne Anabilim alı olarak bağlanmıştır. Anabilim dalımızda kuruluşundan bugüne kadar örgün öğretim programı uygulanmaktadır. 5 yıl süren lisans eğitiminin yanı sıra, Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora eğitimi de sürdürülmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm Biyoloji Eğitimi programlarının eğitim dili Türkçedir.

Kazanılan Derece

Biyoloji Öğretmenliği, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması , ülke genelinde yapılan Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 300 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 5 yıllık lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimlerini sağlamak hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir.
2010 yılından itibaren Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşlarının yükseköğrenim görmesi veya çalışması amacı ile Avrupa'da kolayca dolaşabilmelerini sağlayan BOLOGNA Süreci (Avrupa Yükseköğretim Alanı uyum çalışmaları) başlamıştır.
Mezun olacak öğrencilere, 2011 yılından itibaren Diploma Eki verilebilmektedir. Üniversite Diploma Eki Etiketini almıştır. AKTS etiketi almak üzere çalışmalar sürdürülmektedir.
Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2012 yılı itibari ile ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı, Cahit Arf Binasında hizmet vermekte olup, 3 dersliğe, 3 laboratuara ve akademik personele ait 9 odaya sahiptir. Sınıflarda projektör, tepegöz vs. gibi multimedya araçlar bulunmaktadır. Fakülte içinde anabilim dalı öğrencilerinin yaralanabilecekleri bir de kütüphane bulunmaktadır.

Temel Program Kazanımları

1   Biyoloji alanının kavramları, konuları ve kuramlarını yeterli düzeyde değerlendirebilecek şekilde bilimsel alan bilgisine sahip olur.
2   Biyoloji alanının özelliklerini ve kazanımlarını göz önünde bulundurarak, alanın öğretilmesi için gerekli öğretim yöntem ve tekniklerini bilir.
3   Öğrencilerin derse karşı ilgi ve tutumlarını arttıracak şekilde uygun öğrenme-öğretme ortamları sağlayabilir.
4   Biyoloji öğretim programı standartlarına uygun olarak, temel öğrenme alanları ve kazanımlarına göre bir öğretim gerçekleştirebilir.
5   Geleneksel ve alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak öğrencilerin gelişimlerini değerlendirebilir.
6   Biyoloji alanındaki karmaşık problemleri çözebilir, konuları analiz edebilir ve akıl yürütme becerisine sahip olur.
7   Biyoloji alanında öğretilecek konulara uygun araç-gereçleri kullanabilir, kaynaklardan yararlanabilir.
8   Biyoloji alanının kavramları, konuları ve kuramlarını diğer bilim dalları ile ilişkilendirebilir.
9   Bilim tarihi ve bilimin doğası hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
10   Yaşam boyu öğrenme ve profesyonel gelişim için olumlu tutum geliştirir.
11   Kendisi ve öğretme becerileri ile ilgili eleştirel bir gözle öz-değerlendirme yapabilir.
12   Bilişim teknolojilerini öğretim ortamlarında etkili bir şekilde kullanabilir.
13   Biyoloji alanında ve alan eğitiminde, veri toplama, değerlendirme ve yorumlarında milli kültür ve evrensel etik değerlere saygılı olur.
14   Profesyonel ve günlük yaşamında bir yabancı dili kullanabilir.

Mezunların İstihdam Profilleri

Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik veya araştırıcı olarak çalışabileceği gibi devletin farklı kurumlarında da memurluk yapabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Program Öğretim Planı, 64 zorunlu ve 24 seçmeli dersten oluşmaktadır. Öğretim programında yer alan zorunlu derslerin / seçmeli derslere oranı 230/70 AKTS dir.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 BYL 1001 GENEL BİYOLOJİ I ZORUNLU 3 0 0 6
G 3 BYL 1003 GENEL BİYOLOJİ LABORATUVARI I ZORUNLU 0 2 0 2
G 4 GKD 1001 TÜRK DİLİ I ZORUNLU 3 0 0 5
G 5 GKD 1003 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 3 0 0 5
G 6 MBD 1001 EĞİTİME GİRİŞ ZORUNLU 2 0 0 3
G 7 MBD 1002 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 8 YDA 1019 YABANCI DİL I (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 9 YDF 1019 YABANCI DİL I (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDİ 1019 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 BYL 1002 GENEL BİYOLOJİ 2 ZORUNLU 3 0 0 6
B 3 BYL 1004 GENEL BİYOLOJİ LABORATUVARI 2 ZORUNLU 0 2 0 2
B 4 BYL 1102 GENEL KİMYA ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 BYL 1104 GENEL KİMYA LAB ZORUNLU 0 2 0 2
B 6 GKD 1002 TÜRK DİLİ II ZORUNLU 3 0 0 5
B 7 MBD 1003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 8 MBD 1004 EĞİTİM FELSEFESİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 9 YDA 1020 YABANCI DİL II (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDF 1020 YABANCI DİL II (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 11 YDİ 1020 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 BYL 2003 BİYOLOJİ ÖĞRENME ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 BYL 2005 ZOOLOJİ 1 ZORUNLU 2 0 0 2
G 3 BYL 2007 ZOOLOJİ LABORATUVARI 1 ZORUNLU 0 2 0 2
G 4 BYL 2009 SİTOLOJİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 BYL 2101 ORGANİK KİMYA ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 MBD 1005 TÜRK EĞİTİM TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 7 MBD 1006 ÖĞRETİM İLKE YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 BYL 2004 BİYOLOJİ ÖĞRETİM PROGRAMLARI ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 BYL 2006 ZOOLOJİ 2 ZORUNLU 2 0 0 2
B 3 BYL 2008 ZOOLOJİ LABORATUVARI 2 ZORUNLU 0 2 0 2
B 4 BYL 2010 BİYOKİMYA ZORUNLU 2 0 0 2
B 5 BYL 2012 MİKROBİYOLOJİ ZORUNLU 2 0 0 2
B 6 BYL 2014 MİKROBİYOLOJİ LABORATUVARI ZORUNLU 0 2 0 2
B 7 MBD 1007 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 8 MBD 1008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 BYL 3003 BİYOLOJİ ÖĞRETİMİ 1 ZORUNLU 3 0 0 4
G 2 BYL 3005 BOTANİK 1 ZORUNLU 2 0 0 2
G 3 BYL 3007 BOTANİK LABORATUVARI 1 ZORUNLU 0 2 0 2
G 4 BYL 3009 İNSAN ANATOMİ VE FİZYOLOJİSİ ZORUNLU 3 0 0 3
G 5 BYL 3011 MOLEKÜLER BİYOLOJİ ZORUNLU 2 0 0 2
G 6 MBD 1009 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 7 MBD 1010 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 BYL 3004 BİYOLOJİ ÖĞRETİMİ 2 ZORUNLU 3 0 0 4
B 2 BYL 3006 BOTANİK 2 ZORUNLU 2 0 0 2
B 3 BYL 3008 BOTANİK LABORATUVARI 2 ZORUNLU 0 2 0 2
B 4 BYL 3010 GENETİK ZORUNLU 2 0 0 2
B 5 BYL 3012 EKOLOJİ ZORUNLU 3 0 0 3
B 6 MBD 1011 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK ZORUNLU 2 0 0 3
B 7 MBD 1012 SINIF YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 BYL 4003 BİYOLOJİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUVAR UYGULAMALARI ZORUNLU 0 2 0 4
G 2 GKD 1008 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI ZORUNLU 1 2 0 3
G 3 MBD 1013 OKULLARDA REHBERLİK ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 MBD 4021 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 ZORUNLU 2 6 0 12
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 BYL 4004 SAĞLIK EĞİTİMİ ZORUNLU 2 0 0 2
B 2 BYL 4006 ÇEVRE EĞİTİMİ ZORUNLU 2 0 0 2
B 3 MBD 1014 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 MBD 4022 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 ZORUNLU 2 6 0 15
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 BYL 5001 BİLİM FELSEFESİ VE BİLİMİN DOĞASI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 2 BYL 5002 BİYOFİZİK SEÇMELİ 2 0 0 4
H 3 BYL 5003 BİYOLOJİ DERS KİTABI İNCELEME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 4 BYL 5004 BİYOLOJİ ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 5 BYL 5005 BİYOLOJİ ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 6 BYL 5006 BİYOLOJİK OKUYAZARLIK SEÇMELİ 2 0 0 4
H 7 BYL 5007 DİSİPLİNLER ARASI BİYOLOJİ ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 8 BYL 5008 EMBRİYOLOJİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 9 BYL 5009 EVRİM TEORİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 10 BYL 5010 HİDROBİYOLOJİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 11 BYL 5011 HİSTOLOJİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 12 BYL 5012 PARAZİTOLOJİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 13 BYL 5013 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 14 GKD 5001 BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5002 BESLENME VE SAĞLIK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5003 BİLİM TARİHİVE FELSEFESİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5004 BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 GKD 5005 EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 19 GKD 5006 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 20 GKD 5007 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 21 GKD 5008 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM SEÇMELİ 2 0 0 3
H 22 GKD 5009 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 3
H 23 GKD 5010 KÜLTÜR VE DİL SEÇMELİ 2 0 0 3
H 24 GKD 5011 MEDYA OKURYAZARLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 25 GKD 5012 MESLEKİ İNGİLİZCE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 26 GKD 5013 SANAT VE ESTETİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 27 GKD 5014 TÜRK HALK OYUNLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 28 GKD 5015 TÜRK İŞARET DİLİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 29 GKD 5016 TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 30 GKD 5017 TÜRK MUSİKİSİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 31 GKD 5018 TÜRK SANATI TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 32 MBD 5001 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 33 MBD 5002 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 34 MBD 5003 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 35 MBD 5004 EĞİTİM HUKUKU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 36 MBD 5005 EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 37 MBD 5006 EĞİTİM TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 38 MBD 5007 EĞİTİMDE DRAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 39 MBD 5008 EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER SEÇMELİ 2 0 0 4
H 40 MBD 5009 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 41 MBD 5010 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 42 MBD 5011 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 43 MBD 5012 HASTANADE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 44 MBD 5013 KAPSAYICI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 45 MBD 5014 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 46 MBD 5015 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 47 MBD 5016 MİKRO ÖĞRETİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 48 MBD 5017 MÜZE EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 49 MBD 5018 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 50 MBD 5019 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 51 MBD 5020 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 52 MBD 5021 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 53 MBD 5022 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesileri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.
Ayrıntılı bilgi için bakınız:
http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php KOD=2885

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 5 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 300 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı: Dr.Öğret.Üyesi Mehmet Rıdvan KETE
E-posta: ridvan.kete@deu.edu.tr
Tel: 0 232 301 24 12