DERECE PROGRAMLARI

: Fizik Öğretmenliği

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesine bağlı Fizik Eğitimi Anabilim Dalı, 1982 yılında kurulmuştur. Kuruluşta Fen Bilimleri Bölümü içinde Fizik Öğretmenliği Anabilim Dalı olarak faaliyet gösteren anabilim dalımız, bir ara bağımsız bir Fizik Eğitimi Bölümü olarak da görev yapmış ve 1998 yılına kadar faaliyetlerini bu şekilde sürdürmüştür. 1998 yılında Fakültemizin yeniden yapılanması sonucunda Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümüne Anabilim Dalı olarak bağlanmıştır. 2016 yılında YÖK bünyesinde gerçekleştirilen yapılanma neticesinde Fizik Eğitimi Anabilim Dalı Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi bölümü bünyesine alınmıştır. Anabilim dalımızda kuruluşundan bugüne kadar örgün öğretim programı uygulanmaktadır. Öğrenim süresi 4 yıldır, bunun yanısıra, Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora eğitimi de sürdürülmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm Fizik Eğitimi programlarının eğitim dili Türkçedir.

Kazanılan Derece

Fizik Öğretmenliği, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması , ülke genelinde yapılan Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Fizik Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimlerini sağlamak hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir.
2010 yılından itibaren Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşlarının yükseköğrenim görmesi veya çalışması amacı ile Avrupada kolayca dolaşabilmelerini sağlayan BOLOGNA Süreci (Avrupa Yükseköğretim Alanı uyum çalışmaları) başlamıştır.
Mezun olacak öğrencilere, 2011 yılından itibaren Diploma Eki verilebilmektedir. Üniversite Diploma Eki Etiketini almıştır. AKTS etiketi almak üzere çalışmalar sürdürülmektedir.
Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2012 yılı itibari ile ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
Fizik Eğitimi Anabilim Dalı, Cahit Arf Binasında hizmet vermekte olup, 2 dersliğe, 5 laboratuvar ve akademik personele ait 8 odaya sahiptir. Sınıflarda akıllı tahta, projektör, tepegöz vs. gibi multimedya araçlar bulunmaktadır. Fakülte içinde anabilim dalı öğrencilerinin yaralanabilecekleri bir de kütüphane bulunmaktadır.

Temel Program Kazanımları

1   Fizikte yer alan kavram, ilke, yasa ve teorileri anlama ve ilişkilendirebilme.
2   Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler ile becerileri kullanabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
3   Alanında karşılaşacağı problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olma.
4   Fiziksel kavramları somutla ilişkilendirebilmelerini ve yaparak öğrenmelerini sağlayacak deneyleri tasarlayabilecekleri bilgi ve beceriye sahip olma.
5   Fiziğin diğer disiplinlerle olan ilişkisini analiz edebilme, disiplin içi ve farklı disiplinlerdeki meslektaşları ile takım çalışması yapabilme.
6   Fizik bilgisini kullanarak doğa olaylarına akılcı ve bilimsel açıklamalar getirebilme.
7   Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç-gereçlerini ve diğer bilimsel kaynakları izleyip kullanabilme.
8   Alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme.
9   Fizik ve teknolojiyi ilişkilendirip bu ilişkileri yorumlama ve analiz edebilme.
10   Alanı ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenme ilkesini benimseyerek takip edebilme.
11   Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü, yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edebilecek iletişim becerilerine sahip olma.
12   Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı ülkedeki meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma.
13   Fizikte yer alan kavram, ilke, yasa ve teorilerin öğretiminde uygun strateji, teknik ve yöntemi belirleyerek uygulayabilme, uygun öğretim materyallerini tasarlayabilme ve kullanabilme.
14   Öğrencilerin bireysel farklılıklarına ve öğrenilecek konunun içeriğine ve özelliğine uygun öğrenme ortamları oluşturabilme.
15   Alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
16   Bireysel olarak bir proje tasarlama, yürütme, sonuçlandırma ve çıktılarını raporlaştırarak açık ve anlaşılır biçimde sunabilme.
17   Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için projeler geliştirebilme ve etkinlikler düzenleyebilme.
18   Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahip olma ve bilişim ve iletişim teknolojilerini yerinde ve yeterli düzeyde kullanabilme.
19   Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma ve bu etik değerlere uygun davranma.
20   Öğretim sürecini değerlendirebilecek uygun ölçme araçlarını kullanma ve geliştirebilme.

Mezunların İstihdam Profilleri

Fizik Eğitimi Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik; özel etüt merkezlerinde öğretmen olarak çalışabileceği gibi devletin farklı kurumlarında da memurluk yapabilirler ya da üniversitelerde araştırmacı olarak çalışabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Program Öğretim Planı, 55 zorunlu ve 7 seçmeli dersten oluşmaktadır. Öğretim programında yer alan zorunlu derslerin / seçmeli derslere oranı 226/14 AKTSdir.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 FZK 1001 MEKANİK 1 ZORUNLU 3 0 0 3
G 3 FZK 1003 MEKANİK LABORATUVARI 1 ZORUNLU 0 2 0 2
G 4 FZK 1005 GENEL MATEMATİK 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 GKD 1001 TÜRK DİLİ I ZORUNLU 3 0 0 5
G 6 GKD 1003 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 3 0 0 5
G 7 MBD 1001 EĞİTİME GİRİŞ ZORUNLU 2 0 0 3
G 8 MBD 1004 EĞİTİM FELSEFESİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 9 YDA 1019 YABANCI DİL I (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDF 1019 YABANCI DİL I (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 11 YDİ 1019 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 FZK 1002 MEKANİK 2 ZORUNLU 3 0 0 4
B 3 FZK 1004 MEKANİK LABORATUVARI 2 ZORUNLU 0 2 0 2
B 4 FZK 1006 GENEL MATEMATİK 2 ZORUNLU 2 0 0 4
B 5 FZK 1008 GENEL KİMYA ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 GKD 1002 TÜRK DİLİ II ZORUNLU 3 0 0 5
B 7 MBD 1002 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 8 MBD 1003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 9 YDA 1020 YABANCI DİL II (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDF 1020 YABANCI DİL II (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 11 YDİ 1020 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 FZK 2003 FİZİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 FZK 2005 ELEKTRİK 1 ZORUNLU 2 0 0 2
G 3 FZK 2007 ELEKTRİK LABORATUVARI 1 ZORUNLU 0 2 0 2
G 4 FZK 2009 DİFERANSİYEL DENKLEMLER ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 FZK 2011 TERMODİNAMİK ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 MBD 1005 TÜRK EĞİTİM TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 7 MBD 1006 ÖĞRETİM İLKE YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 FZK 2004 FİZİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 FZK 2006 ELEKTRİK 2 ZORUNLU 2 0 0 2
B 3 FZK 2008 ELEKTRİK LABORATUVARI 2 ZORUNLU 0 2 0 2
B 4 FZK 2010 OPTİK ZORUNLU 2 0 0 2
B 5 FZK 2012 OPTİK LABORATUVARI ZORUNLU 0 2 0 2
B 6 FZK 2014 ASTRONOMİ ZORUNLU 2 0 0 2
B 7 MBD 1007 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 8 MBD 1008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 FZK 3003 FİZİK ÖĞRETİMİ 1 ZORUNLU 3 0 0 4
G 2 FZK 3005 FİZİK ÖĞRETİMİNDE LABORATUVAR UYGULAMALARI 1 ZORUNLU 0 2 0 2
G 3 FZK 3007 TİTREŞİMLER VE DALGALAR ZORUNLU 3 0 0 3
G 4 FZK 3009 TİTREŞİMLER VE DALGALAR LABORATUVARI ZORUNLU 0 2 0 2
G 5 FZK 3011 MODERN FİZİK ZORUNLU 2 0 0 2
G 6 MBD 1009 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 7 MBD 1010 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 FZK 3004 FİZİK ÖĞRETİMİ 2 ZORUNLU 3 0 0 4
B 2 FZK 3006 FİZİK ÖĞRETİMİNDE LABORATUVAR UYGULAMALARI 2 ZORUNLU 0 2 0 2
B 3 FZK 3008 KUANTUM FİZİĞİ ZORUNLU 2 0 0 2
B 4 FZK 3010 ELEKTRONİK ZORUNLU 3 0 0 3
B 5 FZK 3012 ELEKTRONİK LABORATUVARI ZORUNLU 0 2 0 2
B 6 MBD 1011 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK ZORUNLU 2 0 0 3
B 7 MBD 1012 SINIF YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 FZK 4003 ATOM FİZİĞİ ZORUNLU 2 0 0 2
G 2 FZK 4005 NÜKLEER FİZİK ZORUNLU 2 0 0 2
G 3 MBD 1013 OKULLARDA REHBERLİK ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 MBD 4023 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 ZORUNLU 2 6 0 15
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 FZK 4006 KATIHAL FİZİĞİ ZORUNLU 2 0 0 2
B 2 GKD 1008 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI ZORUNLU 1 2 0 3
B 3 MBD 1014 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 MBD 4024 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 ZORUNLU 2 6 0 15
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 7
TOPLAM:   30
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 FZK 5001 FİZİK DERS KİTABI İNCELEMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 2 FZK 5002 FİZİK ÖĞRETİMİNDE DRAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 3 FZK 5003 FİZİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 4 FZK 5004 FİZİK ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 5 FZK 5005 FİZİKTE KAVRAM YANILGILARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 6 FZK 5006 FİZİKTE MATEMATİKSEL YÖNTEMLER SEÇMELİ 2 0 0 4
H 7 FZK 5007 FİZİKTE SOSYOBİLİMSEL KONULAR SEÇMELİ 2 0 0 4
H 8 FZK 5008 FİZİKTE TEMEL KAVRAMLAR VE ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 9 FZK 5009 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 10 FZK 5010 TEMEL ROBOTİK UYGULAMALAR SEÇMELİ 2 0 0 4
H 11 FZK 5011 YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 12 GKD 5001 BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 13 GKD 5002 BESLENME VE SAĞLIK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 GKD 5003 BİLİM TARİHİVE FELSEFESİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5004 BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5005 EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5006 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 GKD 5007 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 19 GKD 5008 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM SEÇMELİ 2 0 0 3
H 20 GKD 5009 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 3
H 21 GKD 5010 KÜLTÜR VE DİL SEÇMELİ 2 0 0 3
H 22 GKD 5011 MEDYA OKURYAZARLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 23 GKD 5012 MESLEKİ İNGİLİZCE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 24 GKD 5013 SANAT VE ESTETİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 25 GKD 5014 TÜRK HALK OYUNLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 26 GKD 5015 TÜRK İŞARET DİLİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 27 GKD 5016 TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 28 GKD 5017 TÜRK MUSİKİSİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 29 GKD 5018 TÜRK SANATI TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 30 MBD 5001 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 31 MBD 5002 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 32 MBD 5003 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 33 MBD 5004 EĞİTİM HUKUKU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 34 MBD 5005 EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 35 MBD 5006 EĞİTİM TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 36 MBD 5007 EĞİTİMDE DRAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 37 MBD 5008 EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER SEÇMELİ 2 0 0 4
H 38 MBD 5009 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 39 MBD 5010 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 40 MBD 5011 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 41 MBD 5012 HASTANADE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 42 MBD 5013 KAPSAYICI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 43 MBD 5014 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 44 MBD 5015 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 45 MBD 5016 MİKRO ÖĞRETİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 46 MBD 5017 MÜZE EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 47 MBD 5018 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 48 MBD 5019 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 49 MBD 5020 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 50 MBD 5021 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 51 MBD 5022 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesileri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.
Ayrıntılı bilgi için bakınız:
http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php KOD=2885

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Mustafa EROL
E-posta: mustafa.erol@deu.edu.tr
Tel: 0 232 3012385