DERECE PROGRAMLARI

: Kimya Öğretmenliği

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Kimya Eğitimi Anabilim Dalı olarak 1982 yılında 2547 sayılı yasa ile Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü bünyesinde Anabilim Dalı olarak kurulmuştur. 1995 yılından itibaren Kimya Eğitimi Bölümü olarak faaliyetini sürdürmüş 1998 yılında Eğitim Fakültelerinin yeniden yapılandırılması sürecinde Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü çatısı altında Kimya Eğitimi Anabilim Dalına dönüştürülmüştür. 5 yıllık eğitim veren Anabilim Dalımız 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında toplam 8 dönem olmak üzere 4 yıllık bir programa dönüştürülerek eğitim öğretim sürecine devam etmektedir. 2017 yılında bölüm adı Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü olarak değiştirilmiştir. Anabilim dalımız bu bölüm adı altında faaliyetlerine devam etmektedir. Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak yüksek lisans eğitimi sürdürülmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm Kimya Eğitimi programlarının eğitim dili Türkçedir.

Kazanılan Derece

Kimya Öğretmenliği, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak, ülke genelinde yapılan ÖSYMnin uyguladığı merkezi sınavdan YGS 2 bölümünden yeterli puanı almak.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Kimya Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimlerini sağlamak hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir.
2010 yılından itibaren Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşlarının yükseköğrenim görmesi veya çalışması amacı ile Avrupada kolayca dolaşabilmelerini sağlayan BOLOGNA Süreci (Avrupa Yükseköğretim Alanı uyum çalışmaları) başlamıştır.
Mezun olacak öğrencilere, 2011 yılından itibaren Diploma Eki verilebilmektedir. Üniversite Diploma Eki Etiketini almıştır. AKTS etiketi almak üzere çalışmalar sürdürülmektedir.
Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2012 yılı itibari ile ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
Kimya Eğitimi Anabilim Dalı, Cahit Arf Binasında hizmet vermekte olup, 2 dersliğe, 2 araştırma olmak üzere toplam 4 kimya laboratuarı ve akademik personele ait 6 odaya sahiptir. Sınıflarda projektör, tepegöz vs. gibi multimedya araçlar bulunmaktadır. Fakülte içinde anabilim dalı öğrencilerinin yaralanabilecekleri bir de kütüphane bulunmaktadır.

Temel Program Kazanımları

1   Kimya ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme
2   Alanıyla ilgili sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
3   Kimya ile diğer ders ve disiplinler arasında ilişki kurabilme
4   Öğretim programını izleme ve değerlendirebilme
5   Öğrencilerin ön bilgilerini ve öğrenme zorluklarını analiz edebilme
6   Konuya uygun öğretim yaklaşım, strateji, yöntem, teknikleri analiz edebilme ve öğretim materyalleri hazırlayabilme
7   Öğretim sürecini öğretim programına göre planlama ve uygulayabilme
8   Ölçme değerlendirme tekniklerine karar verebilme
9   Bilimin doğasını anlayabilme
10   Üst düzey bilimsel süreç becerileri ve laboratuar becerilerini kullanabilme
11   Kimya ile ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve onları etkin olarak kullanabilme
12   Karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
13   Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirebilme
14   Ulusal ve uluslar arası gündemi yakından takip edebilme
15   Sosyal sorumluluk proje ve etkinlikleri planlama ve uygulayabilme
16   Bilişim ve iletişim becerilerini etkin olarak kullanabilme
17   Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olabilme
18   Kimya, teknoloji, toplum ve çevre arasında ilişki kurabilme
19   Türk Milli Eğitimin temel ilkelerini özümseyebilme

Mezunların İstihdam Profilleri

Kimya Eğitimi Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik veya araştırıcı olarak çalışabileceği gibi devletin farklı kurumlarında da memurluk yapabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Program Öğretim Planı, 50 zorunlu ve 16 seçmeli dersten oluşmaktadır. Öğretim programında yer alan zorunlu derslerin / seçmeli derslere oranı 180/60 AKTS dir.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 GKD 1001 TÜRK DİLİ I ZORUNLU 3 0 0 5
G 3 GKD 1003 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 3 0 0 5
G 4 KMY 1001 GENEL KİMYA 1 ZORUNLU 4 0 0 4
G 5 KMY 1003 LABORATUVAR GÜVENLİĞİ ZORUNLU 0 2 0 2
G 6 KMY 1005 GENEL MATEMATİK 1 ZORUNLU 2 0 0 2
G 7 MBD 1001 EĞİTİME GİRİŞ ZORUNLU 2 0 0 3
G 8 MBD 1003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 9 YDA 1019 YABANCI DİL I (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDF 1019 YABANCI DİL I (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 11 YDİ 1019 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 GKD 1002 TÜRK DİLİ II ZORUNLU 3 0 0 5
B 3 KMY 1002 GENEL KİMYA 2 ZORUNLU 4 0 0 4
B 4 KMY 1004 GENEL KİMYA LABORATUVARI ZORUNLU 0 2 0 2
B 5 KMY 1006 GENEL BİYOLOJİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 KMY 1008 GENEL MATEMATİK 2 ZORUNLU 2 0 0 2
B 7 KMY 1010 GENEL FİZİK ZORUNLU 2 0 0 2
B 8 MBD 1002 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 9 MBD 1004 EĞİTİM FELSEFESİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDA 1020 YABANCI DİL II (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 11 YDF 1020 YABANCI DİL II (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 12 YDİ 1020 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 KMY 2001 KİMYA ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 KMY 2003 ANALİTİK KİMYA 1 ZORUNLU 3 0 0 3
G 3 KMY 2005 ANALİTİK KİMYA LABORATUVARI 1 ZORUNLU 0 2 0 4
G 4 KMY 2007 ANORGANİK KİMYA 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 MBD 1006 ÖĞRETİM İLKE YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 MBD 1007 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 KMY 2002 KİMYA ÖĞRETİM PROGRAMLARI ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 KMY 2004 ANALİTİK KİMYA 2 ZORUNLU 3 0 0 3
B 3 KMY 2006 ANALİTİK KİMYA LABORATUVARI 2 ZORUNLU 0 2 0 4
B 4 KMY 2008 ANORGANİK KİMYA 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 MBD 1005 TÜRK EĞİTİM TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 MBD 1008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 KMY 3001 KİMYA ÖĞRETİMİ 1 ZORUNLU 3 0 0 3
G 2 KMY 3003 ORGANİK KİMYA 1 ZORUNLU 3 0 0 3
G 3 KMY 3005 ORGANİK KİMYA LABORATUVARI 1 ZORUNLU 0 2 0 4
G 4 KMY 3007 FİZİKOKİMYA ZORUNLU 3 0 0 3
G 5 MBD 1011 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 MBD 1012 SINIF YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 KMY 3002 KİMYA ÖĞRETİMİ 2 ZORUNLU 3 0 0 5
B 2 KMY 3004 ORGANİK KİMYA 2 ZORUNLU 3 0 0 3
B 3 KMY 3006 ORGANİK KİMYA LABORATUVARI 2 ZORUNLU 0 2 0 4
B 4 KMY 3008 BİYOKİMYA ZORUNLU 2 0 0 4
B 5 MBD 1010 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 GKD 1008 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI ZORUNLU 1 2 0 3
G 2 KMY 4001 KİMYA ÖĞRETİMİNDE LABORATUVAR UYGULAMALARI ZORUNLU 0 2 0 4
G 3 MBD 1014 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 MBD 4025 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 ZORUNLU 2 6 0 12
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 KMY 4002 GÜNLÜK HAYATTA KİMYA ZORUNLU 2 0 0 4
B 2 MBD 1009 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 MBD 1013 OKULLARDA REHBERLİK ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 MBD 4026 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 ZORUNLU 2 6 0 12
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 GKD 5001 BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 2 GKD 5002 BESLENME VE SAĞLIK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 3 GKD 5003 BİLİM TARİHİVE FELSEFESİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 4 GKD 5004 BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 5 GKD 5005 EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 6 GKD 5006 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 7 GKD 5007 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 8 GKD 5008 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM SEÇMELİ 2 0 0 3
H 9 GKD 5009 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 3
H 10 GKD 5010 KÜLTÜR VE DİL SEÇMELİ 2 0 0 3
H 11 GKD 5011 MEDYA OKURYAZARLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 12 GKD 5012 MESLEKİ İNGİLİZCE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 13 GKD 5013 SANAT VE ESTETİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 GKD 5014 TÜRK HALK OYUNLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5015 TÜRK İŞARET DİLİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5016 TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5017 TÜRK MUSİKİSİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 GKD 5018 TÜRK SANATI TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 19 KMY 5001 BİLİM TEKNOLOJİ TOPLUM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 20 KMY 5002 ÇEVRE KİMYASI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 21 KMY 5003 DİSİPLİNLER ARASI KİMYA ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 22 KMY 5004 ENDÜSTRİYEL KİMYA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 23 KMY 5005 FİZİKOKİMYA LABORATUVARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 24 KMY 5006 KİMYA DERS KİTABI İNCELEMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 25 KMY 5007 KİMYA EĞİTİMİNDE ARGÜMANTASYON SEÇMELİ 2 0 0 4
H 26 KMY 5008 KİMYA EĞİTİMİNDE SORGULAYICI ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 27 KMY 5009 KİMYA ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 28 KMY 5010 KİMYA VE TEKNOLOJİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 29 KMY 5011 KİMYADA ALTERNATİF ÖLÇME ARAÇLARI GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 30 KMY 5012 KİMYADA İSTATİSTİKSEL UYGULAMALAR SEÇMELİ 2 0 0 4
H 31 KMY 5013 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 32 MBD 5001 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 33 MBD 5002 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 34 MBD 5003 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 35 MBD 5004 EĞİTİM HUKUKU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 36 MBD 5005 EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 37 MBD 5006 EĞİTİM TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 38 MBD 5007 EĞİTİMDE DRAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 39 MBD 5008 EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER SEÇMELİ 2 0 0 4
H 40 MBD 5009 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 41 MBD 5010 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 42 MBD 5011 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 43 MBD 5012 HASTANADE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 44 MBD 5013 KAPSAYICI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 45 MBD 5014 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 46 MBD 5015 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 47 MBD 5016 MİKRO ÖĞRETİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 48 MBD 5017 MÜZE EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 49 MBD 5018 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 50 MBD 5019 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 51 MBD 5020 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 52 MBD 5021 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 53 MBD 5022 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesileri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.
Ayrıntılı bilgi için bakınız:
http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php KOD=2885

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı: Prof.Dr.Şenol ALPAT
E-posta: senol.alpat@deu.edu.tr
Tel: 0 232 301 23 91