DERECE PROGRAMLARI

: Coğrafya Öğretmenliği

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesine bağlı Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı, 1982 yılında kurulmuştur. Sosyal Bilimler Bölümü içinde Coğrafya Öğretmenliği Anabilim Dalı olarak faaliyet gösteren anabilim dalımız, bir ara bağımsız bir Coğrafya Bölümü olarak da görev yapmış ve 1998 yılına kadar faaliyetlerini bu şekilde sürdürmüştür. 1998 yılında Fakültemizin yeniden yapılanması sonucunda Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümüne Anabilim Dalı olarak bağlanmıştır. Anabilim dalımızda kuruluşundan bugüne kadar örgün öğretim programı uygulanmaktadır. 5 yıl süren lisans eğitiminin yanı sıra, Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora eğitimi de sürdürülmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm Coğrafya Eğitimi programlarının eğitim dili Türkçedir.

Kazanılan Derece

Coğrafya Öğretmenliği, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması , ülke genelinde yapılan Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Türkiye'deki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 5 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 300 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 5 yıllık lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimlerini sağlamak hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir.
2010 yılından itibaren Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşlarının yükseköğrenim görmesi veya çalışması amacı ile Avrupa'da kolayca dolaşabilmelerini sağlayan BOLOGNA Süreci (Avrupa Yükseköğretim Alanı uyum çalışmaları) başlamıştır.
Mezun olacak öğrencilere, 2011 yılından itibaren Diploma Eki verilebilmektedir. Üniversite Diploma Eki Etiketini almıştır. AKTS etiketi almak üzere çalışmalar sürdürülmektedir.
Anabilim dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2012 yılı itibari ile ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı, Sosyal Bilimler Binası'nda hizmet vermekte olup, 3 dersliğe, bir CBS ve akademik personele ait 6 odaya sahiptir. Sınıflarda projektör, tepegöz vs. gibi multimedya araçlar bulunmaktadır. Fakülte içinde anabilim dalı öğrencilerinin yaralanabilecekleri bir de kütüphane bulunmaktadır.

Temel Program Kazanımları

1   Mezunlar, doğal ortamda (Litosfer, hidrosfer, atmosfer ve biyosferde) meydana gelen olayları incelerken; nedensellik, dağılış, ilgi ve bağlılık gibi Coğrafya nın temel prensiplerini etkinliklerinde uygulayabilir.
2   Mezunlar, Coğrafya nın prensipleri çerçevesinde Fiziki ve Beşeri Coğrafya konularıyla ilgili mekândan derledikleri/edindikleri verileri; görsel hâle getirebilir, mekâna ilişkin sorunları değerlendirebilir, yorumlayabilir, mekân analizi yaparak çözüm önerilerinde bulunabilir.
3   Mezunlar, doğal ortam özellikleri ile insan ve insan faaliyetleri arasındaki ilişkileri bilir; yerel ve genel ölçekte analitik değerlendirmeler yapabilir; olay ve sorunlara diğer disiplinlerden farklı, bütüncül yaklaşımlar sergileyerek etkili çözüm önerileri getirebilir.
4   Mezunlar, doğal ortam ve sosyo-ekonomik özellikler arasındaki etkileşimi iyi yorumladığından, doğal ve kültürel kaynakların sürdürülebilir yönetiminde, etkili değerlendirmeler ve yaklaşımlar sergileyebilir; sahip oldukları vizyonu öğrencileri ve çevrelerine aktarabilir.
5   Mezunlar, ülkesinin doğal ve sosyo-ekonomik özelliklerini bilir, ülke sorunlarının çözümünde ve sürdürülebilir kalkınmasında öğrencilerinin de severek sorumluluk almalarını sağlayarak, yurt sevgisini pekiştirebilir.
6   Mezunlar CBS (Coğrafi Bilgi Sistemleri) ve UA (Uzaktan Algılama) yazılım ve donanımları aracılığıyla uygun veri ve metotları kullanarak; ileri düzeyde ders materyali, akıllı harita, grafik, şekil hazırlayabilir ve mekan ile ilgili analizler yapıp değerlendirebilir.
7   Mezunlar, eğitim bilimleri ve coğrafya eğitimi alanındaki bilgilerini kullanarak farklı gelişim dönemlerindeki öğrenciler için rehberlik edebilir; uygun öğrenme ortamları ve eğitim materyalleri hazırlayabilir; çağdaş öğretim yöntem, teknik, strateji ve yaklaşımları gelişim süreçlerini göz önünde bulundurarak kullanabilir.
8   Mezunlar, beşeri ortamı tanır, edindiği bilgiler ışığında kır-kent ortamlarında arazi kullanımı konusunda analizler yapabilir. Sürdürülebilir kalkınma açısından kent ekosistemini, kent peyzajını daha yaşanabilir hale getirilebilmede sorumluluk alabilir, diğer disiplinlerle işbirliği yapabilir.
9   Mezunlar, kırsal ve kentsel ortamın sorunlarını bilir, günümüz dünyasındaki gelişmeler ışığında daha yaşanabilir kültürel ortamların oluşturulmasında çözüm önerileri geliştirebilir.
10   Mezunlar, öğretmenlik formasyonuna sahip olmak yanında, kentsel ortamda ve taşrada yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında yerel ve ülke sorunları ile ilgili çalışma gruplarına katkıda bulunabilecek, sorumluluk alabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
11   Mezunlar, fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya ile ilgili kavram ve olguları bilir, çevresini coğrafi bakış açısıyla bütüncül bir şekilde değerlendirir.
12   Mezunlar, yabancı meslektaşları ile iletişime geçebilecek ve ortak etkinlikler yapabilecek dil ve becerilere sahiptir.

Mezunların İstihdam Profilleri

Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik; MTA, DSI, Yerel Yönetimler ve Meteoroloji gibi kurumlarda uzman veya araştırıcı olarak çalışabileceği gibi devletin farklı kurumlarında da memurluk yapabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Program Öğretim Planı, 77 zorunlu ve 27 seçmeli dersten oluşmaktadır. Öğretim programında yer alan zorunlu derslerin / seçmeli derslere oranı 236/64 AKTSdir.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 CAE 1001 COĞRAFYAYA GİRİŞ ZORUNLU 3 0 0 3
G 3 CAE 1003 HARİTA BİLGİSİ ZORUNLU 2 0 0 2
G 4 CAE 1005 BEŞERî COĞRAFYA 1 ZORUNLU 3 0 0 3
G 5 GKD 1001 TÜRK DİLİ I ZORUNLU 3 0 0 5
G 6 GKD 1003 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 3 0 0 5
G 7 MBD 1001 EĞİTİME GİRİŞ ZORUNLU 2 0 0 3
G 8 MBD 1002 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 9 YDA 1019 YABANCI DİL I (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDF 1019 YABANCI DİL I (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 11 YDİ 1019 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 CAE 1002 EKONOMİK COĞRAFYA 1 ZORUNLU 3 0 0 5
B 3 CAE 1004 FİZİKİ COĞRAFYA 1 ZORUNLU 3 0 0 5
B 4 CAE 1006 BEŞERİ COĞRAFYA 2 ZORUNLU 3 0 0 3
B 5 GKD 1002 TÜRK DİLİ II ZORUNLU 3 0 0 5
B 6 MBD 1003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 7 MBD 1004 EĞİTİM FELSEFESİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 8 YDA 1020 YABANCI DİL II (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 9 YDF 1020 YABANCI DİL II (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDİ 1020 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 CAE 2001 COĞRAFYA ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 CAE 2003 COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ 1 ZORUNLU 2 0 0 2
G 3 CAE 2005 FİZİKİ COĞRAFYA 2 ZORUNLU 3 0 0 3
G 4 CAE 2007 SİYASİ COĞRAFYA ZORUNLU 2 0 0 2
G 5 CAE 2009 EKONOMİK COĞRAFYA 2 ZORUNLU 3 0 0 3
G 6 MBD 1005 TÜRK EĞİTİM TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 7 MBD 1006 ÖĞRETİM İLKE YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 CAE 2002 COĞRAFYA ÖĞRETİM PROGRAMLARI ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 CAE 2004 COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ 2 ZORUNLU 2 0 0 2
B 3 CAE 2006 TÜRKİYE'NİN FİZİKİ COĞRAFYASI ZORUNLU 3 0 0 3
B 4 CAE 2008 ARAZİ ÇALIŞMALARI ZORUNLU 0 4 0 5
B 5 MBD 1007 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 MBD 1008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 CAE 3001 KITALAR VE ÜLKELER COĞRAFYASI 1 ZORUNLU 3 0 0 4
G 2 CAE 3003 TÜRKİYE'NİN BEŞERİ VE EKONOMİK COĞRAFYASI ZORUNLU 3 0 0 4
G 3 CAE 3005 COĞRAFYA ÖĞRETİMİ 1 ZORUNLU 3 0 0 5
G 4 MBD 1009 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 MBD 1010 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 CAE 3002 KITALAR VE ÜLKELER COĞRAFYASI 2 ZORUNLU 3 0 0 5
B 2 CAE 3004 COĞRAFYA ÖĞRETİMİ 2 ZORUNLU 3 0 0 5
B 3 GKD 1008 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI ZORUNLU 1 2 0 3
B 4 MBD 1011 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 MBD 1012 SINIF YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 CAE 4001 ÇEVRE SORUNLARI ZORUNLU 3 0 0 4
G 2 MBD 1013 OKULLARDA REHBERLİK ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 MBD 1015 ÖĞRETMENLİK UYULAMASI 1 ZORUNLU 2 6 0 15
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 CAE 4002 AFETLER VE AFET YÖNETİMİ ZORUNLU 3 0 0 4
B 2 MBD 1014 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 MBD 1016 ÖĞRETMENLİK UYULAMASI 2 ZORUNLU 2 6 0 15
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 CAE 5001 BİTKİ COĞRAFYASI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 2 CAE 5002 COĞRAFYA DERS KİTABI İNCELEMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 3 CAE 5003 COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 4 CAE 5004 ÇEVRE EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 5 CAE 5005 EĞİTİMDE HARİTA UYULAMALARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 6 CAE 5006 EKONOMİ VE FİNANS OKURYAZARLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 7 CAE 5007 KÜLTÜREL COĞRAFYA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 8 CAE 5008 MATEMATİKSEL COĞRAFYA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 9 CAE 5009 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 10 CAE 5010 TÜRKİYE TURİZM COĞRAFYASI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 11 CAE 5011 YAKIN ÇEVRENİN MEKANSAL ANALİZİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 12 GKD 5001 BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 13 GKD 5002 BESLENME VE SAĞLIK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 GKD 5003 BİLİM TARİHİVE FELSEFESİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5004 BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5005 EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5006 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 GKD 5007 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 19 GKD 5008 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM SEÇMELİ 2 0 0 3
H 20 GKD 5009 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 3
H 21 GKD 5010 KÜLTÜR VE DİL SEÇMELİ 2 0 0 3
H 22 GKD 5011 MEDYA OKURYAZARLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 23 GKD 5012 MESLEKİ İNGİLİZCE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 24 GKD 5013 SANAT VE ESTETİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 25 GKD 5014 TÜRK HALK OYUNLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 26 GKD 5015 TÜRK İŞARET DİLİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 27 GKD 5016 TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 28 GKD 5017 TÜRK MUSİKİSİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 29 GKD 5018 TÜRK SANATI TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 30 MBD 5001 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 31 MBD 5002 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 32 MBD 5003 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 33 MBD 5004 EĞİTİM HUKUKU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 34 MBD 5005 EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 35 MBD 5006 EĞİTİM TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 36 MBD 5007 EĞİTİMDE DRAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 37 MBD 5008 EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER SEÇMELİ 2 0 0 4
H 38 MBD 5009 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 39 MBD 5010 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 40 MBD 5011 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 41 MBD 5012 HASTANADE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 42 MBD 5013 KAPSAYICI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 43 MBD 5014 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 44 MBD 5015 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 45 MBD 5016 MİKRO ÖĞRETİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 46 MBD 5017 MÜZE EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 47 MBD 5018 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 48 MBD 5019 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 49 MBD 5020 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 50 MBD 5021 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 51 MBD 5022 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları'nın ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.
Ayrıntılı bilgi için bakınız:
http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php KOD=2885

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 5 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 300 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı: Doç. Dr. Hasan ÇUKUR
E-posta: hasan.cukur@deu.edu.tr
Tel: 0 232 301 21 33