DERECE PROGRAMLARI

: Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesine bağlı Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı 1997 yılında, eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması çerçevesinde Sosyal Bilgiler öğretmeni yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. 1998-1999 akademik yılında İlköğretim Bölümü çatısı altında eğitim vermeye başlayan anabilim dalımızda kuruluşundan bugüne kadar örgün öğretim programı uygulanmaktadır. 4 yıl süren lisans eğitiminin yanı sıra, Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak yüksek lisans eğitimi de sürdürülmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm Sosyal Bilgiler Eğitimi programlarının eğitim dili Türkçedir.
Anabilim Dalımızın eğitim programı, ilköğretimin ikinci kademesi için gelecek nesilleri hem ülkemizin hem de çağın ihtiyaç ve gereksinimleri doğrultusunda yetiştirebilecek kapasite ve beceride sosyal bilgiler öğretmenleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Anabilim dalımız, öğrencilerin mesleki bilgi ve deneyimlerinin güçlendirilmesinin yanı sıra, kişisel gelişimlerini destekleyen, yaratıcılıklarını ve sosyal ilişkilerini geliştiren spor, sanat, iletişim ve kültür faaliyetlerine yönlendirilmelerini de önemsemektedir.

Kazanılan Derece

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması , ülke genelinde yapılan Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimlerini sağlamak hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir.
2010 yılından itibaren Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşlarının yükseköğrenim görmesi veya çalışması amacı ile Avrupada kolayca dolaşabilmelerini sağlayan BOLOGNA Süreci (Avrupa Yükseköğretim Alanı uyum çalışmaları) başlamıştır.
Mezun olacak öğrencilere, 2011 yılından itibaren Diploma Eki verilebilmektedir. Üniversite Diploma Eki Etiketini almıştır. AKTS etiketi almak üzere çalışmalar sürdürülmektedir.
Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2012 yılı itibari ile ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı, Hasan Ali Yücel ve Sosyal Bilimler Binalarında hizmet vermekte olup, 4 dersliğe ve akademik personele ait 6 odaya sahiptir. Sınıflarda projektör, akıllı tahta vs. gibi multimedya araçlar bulunmaktadır. Fakülte içinde anabilim dalı öğrencilerinin yaralanabilecekleri bir de kütüphane bulunmaktadır.

Temel Program Kazanımları

1   Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
2   Sosyal bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel bilgi ve kavrayışa sahip olur.
3   Öğretim sürecinde öğretim programı doğrultusunda öğrenme ortamını planlayıp düzenleyebilir.
4   Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanabilir.
5   Sosyal, siyasal, ekonomik ve kültürel gelişmelere ilişkin farkındalık ve bu gelişmeleri açıklama becerisine sahip olur.
6   Sosyal bilgiler öğretim sürecine yönelik temel araç gereçler ile yeni eğitim teknolojilerini tanır ve kullanabilir.
7   Değişen gereksinimler doğrultusunda kendini sürekli geliştirmesini sağlayacak genel kültür bilgisine sahip olur.
8   Türk tarihini ve kültürünü oluşturan temel öğe ve süreçler ile kültürel mirasın korunması ve geliştirilmesi bilincine varır ve bunları öğrencilere kazandırabilir.
9   Dünya tarihini oluşturan temel öğe ve süreçleri kavrar ve bunları öğrencilere kazandırabilir.
10   Öğrencilerin doğal ortam-insan ve çevre etkileşimini algılamalarını sağlayabilir.
11   Ekonomik faaliyetler ve gelişmelerin toplumlar üzerindeki etkisinin farkına varır ve bunları öğrencilere kavratabilir.
12   Atatürk ilke ve devrimlerinin dayandığı temel esaslar ile Türk Devriminin tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini ve önemini bilir ve bunları öğrencilere kavratabilir.
13   Demokratik toplum anlayışını, insanların doğuştan ve toplum içinde kazandığı haklar ile kişilere, topluma, insanlığa karşı sorumlulukları olduğu bilincini öğrencilerine kazandırabilir.
14   Sosyal bilgiler öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişimini yönlendirebilir.

Mezunların İstihdam Profilleri

Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve kurslarda öğretmenlik; ya da diğer kurumlarda uzman veya araştırıcı olarak çalışabileceği gibi devletin farklı kurumlarında da memurluk yapabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Program Öğretim Planı, 52 zorunlu ve 16 seçmeli dersten oluşmaktadır. Öğretim programında yer alan zorunlu derslerin / seçmeli derslere oranı 180/60 AKTS olup toplamda 240 AKTSdir.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 GKD 1001 TÜRK DİLİ I ZORUNLU 3 0 0 5
G 3 GKD 1003 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 3 0 0 5
G 4 MBD 1001 EĞİTİME GİRİŞ ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 MBD 1002 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 SBE 1001 SOSYAL BİLGİLERİN TEMELLERİ ZORUNLU 2 0 0 4
G 7 SBE 1003 GENEL FİZİKİ COĞRAFYA ZORUNLU 2 0 0 4
G 8 YDA 1019 YABANCI DİL I (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 9 YDF 1019 YABANCI DİL I (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDİ 1019 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
1 .Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 SBE 5011 SOSYAL BİLGİLERDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ SEÇMELİ 2 0 0 4
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 GKD 1002 TÜRK DİLİ II ZORUNLU 3 0 0 5
B 3 MBD 1003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 MBD 1004 EĞİTİM FELSEFESİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 SBE 1002 SİYASET BİLİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 SBE 1004 İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ ZORUNLU 2 0 0 3
B 7 SBE 1006 SOSYAL ANTRAPOLOJİ VE MEDENİYET TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 8 SBE 1008 GENEL BEŞERİ VE EKONOMİK COĞRAFYA ZORUNLU 2 0 0 4
B 9 YDA 1020 YABANCI DİL II (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDF 1020 YABANCI DİL II (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 11 YDİ 1020 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1005 TÜRK EĞİTİM TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 1006 ÖĞRETİM İLKE YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 SBE 2001 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 SBE 2003 TÜRKİYE'NİN FİZİKİ COĞRAFYASI ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 SBE 2005 İLK TÜRK-İSLAM DEVLETLERİ TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 SBE 2007 ORTAÇAĞ TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 4
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 GKD 1008 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI ZORUNLU 1 2 0 3
B 2 MBD 1007 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 MBD 1008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 SBE 2002 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 SBE 2004 BİLİM,TEKNOLOJİ VE TOPLUM ZORUNLU 2 0 0 2
B 6 SBE 2006 VATANDAŞLIK BİLGİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 7 SBE 2008 TÜRKİYE BEŞERİ VE EKONOMİK COĞRAFYASI ZORUNLU 2 0 0 2
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1009 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 1010 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 SBE 3003 YENİ VE YAKINÇAĞ TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 4
G 4 SBE 3005 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ I ZORUNLU 3 0 0 5
G 5 SBE 3007 OSMANLI TARİHİ I ZORUNLU 2 0 0 4
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MBD 1011 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 MBD 1012 SINIF YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 SBE 3002 OSMANLI TARİHİ II ZORUNLU 2 0 0 4
B 4 SBE 3004 SOSYAL BİLGİLERDE SÖZLÜ VE YAZILI EDEBİYAT ZORUNLU 2 0 0 2
B 5 SBE 3006 SİYASİ COĞRAFYA VE TÜRKİYE JEOPOLİTİĞİ ZORUNLU 2 0 0 2
B 6 SBE 3008 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ II ZORUNLU 3 0 0 5
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1013 OKULLARDA REHBERLİK ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 4013 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 ZORUNLU 2 6 0 10
G 3 SBE 4001 AFETLER VE AFET YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 SBE 4003 SANAT VE MÜZE EĞİTİMİ ZORUNLU 2 0 0 2
G 5 SBE 4005 MEDYA OKURYAZARLIĞI VE EĞİTİMİ ZORUNLU 2 0 0 2
G 6 SBE 4007 TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ I ZORUNLU 2 0 0 2
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MBD 1014 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 MBD 4018 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 ZORUNLU 2 6 0 10
B 3 SBE 4002 TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 SBE 4004 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 SBE 4006 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 GKD 5001 BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 2 GKD 5002 BESLENME VE SAĞLIK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 3 GKD 5003 BİLİM TARİHİVE FELSEFESİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 4 GKD 5004 BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 5 GKD 5005 EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 6 GKD 5006 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 7 GKD 5007 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 8 GKD 5008 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM SEÇMELİ 2 0 0 3
H 9 GKD 5009 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 3
H 10 GKD 5010 KÜLTÜR VE DİL SEÇMELİ 2 0 0 3
H 11 GKD 5011 MEDYA OKURYAZARLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 12 GKD 5012 MESLEKİ İNGİLİZCE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 13 GKD 5013 SANAT VE ESTETİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 GKD 5014 TÜRK HALK OYUNLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5015 TÜRK İŞARET DİLİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5016 TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5017 TÜRK MUSİKİSİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 GKD 5018 TÜRK SANATI TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 19 MBD 5001 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 20 MBD 5002 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 21 MBD 5003 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 22 MBD 5004 EĞİTİM HUKUKU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 23 MBD 5005 EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 24 MBD 5006 EĞİTİM TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 25 MBD 5007 EĞİTİMDE DRAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 26 MBD 5008 EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER SEÇMELİ 2 0 0 4
H 27 MBD 5009 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 28 MBD 5010 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 29 MBD 5011 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 30 MBD 5012 HASTANADE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 31 MBD 5013 KAPSAYICI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 32 MBD 5014 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 33 MBD 5015 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 34 MBD 5016 MİKRO ÖĞRETİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 35 MBD 5017 MÜZE EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 36 MBD 5018 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 37 MBD 5019 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 38 MBD 5020 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 39 MBD 5021 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 40 MBD 5022 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 41 SBE 5001 ÇEVRE EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 42 SBE 5002 GÜNÜMÜZ DÜNYA SORUNLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 43 SBE 5003 HARİTA BİLGİSİ VE UYGULAMALARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 44 SBE 5004 KÜRESELLEŞME VE TOPLUM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 45 SBE 5005 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 46 SBE 5006 SOSYAL BİLGİLER DERS KİTABI İNCELEMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 47 SBE 5007 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YEREL-ÇOCUK OYUNLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 48 SBE 5008 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE DRAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 49 SBE 5009 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 50 SBE 5010 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE TARİHSEL KANIT,YEREL VE SÖZLÜ TARİH SEÇMELİ 2 0 0 4
H 51 SBE 5012 TÜRK HUKUK SİSTEMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 52 SBE 5013 TÜRKİYE'NİN EKONOMİK YAPISI SEÇMELİ 2 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.
Ayrıntılı bilgi için bakınız:
http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php KOD=2885

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı:Prof. Dr. Nevzat GÜMÜŞ
E-postal: nevzat.gumus@deu.edu.tr
Tel: 0 232 301 22 94