DERECE PROGRAMLARI

: İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi'ne bağlı İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı 1997 yılında, eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması çerçevesinde ilköğretim matematik öğretmeni yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. 1998-1999 akademik yılında İlköğretim Bölümü çatısı altında olan anabilim dalımız, 2016 yılından itibaren Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü altında Matematik Eğitimi Anabilim Dalı'nın İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı olarak eğitim vermektedir. 4 yıl süren lisans eğitiminin yanı sıra, Eğitim Bilimleri Enstitüsü'ne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora eğitimi de sürdürülebilmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm İlköğretim Matematik Öğretmenliği programlarının eğitim dili Türkçedir. Anabilim Dalımızın eğitim programı, ilköğretimin ikinci kademesi için gelecek nesilleri hem ülkemizin hem de çağın ihtiyaç ve gereksinimleri doğrultusunda yetiştirebilecek kapasite ve beceride matematik öğretmenleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Anabilim dalımız, öğrencilerin mesleki bilgi ve deneyimlerinin güçlendirilmesinin yanı sıra, kişisel gelişimlerini destekleyen, yaratıcılıklarını ve sosyal ilişkilerini geliştiren spor, sanat, iletişim ve kültür faaliyetlerine yönlendirilmelerini de önemsemektedir.

Kazanılan Derece

İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması, ülke genelinde yapılan Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Türkiye'deki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimlerini sağlamak hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir.
2010 yılından itibaren Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşlarının yükseköğrenim görmesi veya çalışması amacı ile Avrupa'da kolayca dolaşabilmelerini sağlayan BOLOGNA Süreci (Avrupa Yükseköğretim Alanı uyum çalışmaları) başlamıştır.
Mezun olacak öğrencilere, 2011 yılından itibaren Diploma Eki verilebilmektedir. Üniversite Diploma Eki Etiketini almıştır. AKTS etiketi almak üzere çalışmalar sürdürülmektedir.
Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2012 yılı itibari ile ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
İlköğretim Matematk Öğretmenliği Programı, Cahit Arf Binasında hizmet vermekte olup, 4 dersliğe ve akademik personele ait 7 odaya sahiptir. Sınıflarda projektör, tepegöz vs. gibi multimedya araçlar bulunmaktadır. Fakülte içinde anabilim dalı öğrencilerinin yaralanabilecekleri bir de kütüphane bulunmaktadır.

Temel Program Kazanımları

1   Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olma, mesleğini severek yapma
2   Öğretim sürecini planlama, etkinlik yapma ve uygulama, ölçme ve değerlendirme becerilerine sahip olma
3   Rehberlik yapma ve yönlendirme becerisine sahip olma
4   Temel bilgisayar becerilerine sahip olma
5   Ana dilde yazılı ve sözlü sunum yapabilme
6   Yaşam boyu öğrenme davranışını kazanma
7   Matematik bilgilerini günlük yaşam problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme ve uygulama becerisine sahip olma
8   Matematik problemlerini tanımlama, modelleme ve farklı problem çözme stratejilerini kullanma becerisine sahip olma
9   Matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapabilme
10   Düşüncelerini, mantıklı bir şekilde matematik dilini kullanarak açıklayabilme ve iletişim kurabilme
11   Analiz ve sentez yaparak tüme varım ve tümden gelim yaklaşımı ile düşünme becerilerine sahip olma
12   Matematik kavram ve genellemeleri anlama, birbiriyle ilişkilendirme ve bunları kullanarak akıl yürütme becerisini kullanabilme
13   Matematiğin önemini ve değerini takdir ederek, bu alanda entelektüel meraka sahip olma ve geliştirme
14   Matematik öğrenmede ve öğretmede sabırlı, azimli, gayretli, dikkatli olma, öz güven, öz düzenleme becerilerine sahip olma ve bu özellikleri geliştirebilme
15   Öğrencilerinin matematiğe ve problem çözmeye yönelik olumlu tutum ve inanışlara sahip olmalarını sağlama

Mezunların İstihdam Profilleri

İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik yapabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Program Öğretim Planı, 44 zorunlu ve 20 seçmeli dersten oluşmaktadır. Öğretim programında yer alan zorunlu derslerin / seçmeli derslere oranı 180/60 AKTSdir.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 GKD 1001 TÜRK DİLİ I ZORUNLU 3 0 0 5
G 3 GKD 1003 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 3 0 0 5
G 4 MBD 1001 EĞİTİME GİRİŞ ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 MBD 1003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 OME 1001 MATEMATİĞİN TEMELLERİ 1 ZORUNLU 2 0 0 2
G 7 OME 1003 ANALİZ 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 8 OME 1005 MATEMATİK TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 9 YDA 1019 YABANCI DİL I (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDF 1019 YABANCI DİL I (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 11 YDİ 1019 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 GKD 1002 TÜRK DİLİ II ZORUNLU 3 0 0 5
B 3 MBD 1002 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 MBD 1004 EĞİTİM FELSEFESİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 OME 1002 MATEMATİĞİN TEMELLERİ 2 ZORUNLU 2 0 0 4
B 6 OME 1004 ANALİZ 2 ZORUNLU 2 0 0 4
B 7 OME 1006 SOYUT MATEMATİK ZORUNLU 2 0 0 5
B 8 YDA 1020 YABANCI DİL II (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 9 YDF 1020 YABANCI DİL II (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDİ 1020 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1006 ÖĞRETİM İLKE YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 1007 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 OME 2001 MATEMATİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 OME 2003 LİNEER CEBİR 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 OME 2005 ANALİTİK GEOMETRİ ZORUNLU 2 0 0 4
G 6 OME 2009 ANALİZ 3 ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 GKD 1008 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI ZORUNLU 1 2 0 3
B 2 MBD 1005 TÜRK EĞİTİM TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 MBD 1008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 OME 2002 ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 OME 2004 LİNEER CEBİR 2 ZORUNLU 2 0 0 2
B 6 OME 2006 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA ZORUNLU 2 0 0 2
B 7 OME 2010 OLASILIK ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1011 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 1012 SINIF YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 OME 3001 SAYILARIN ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 5
G 4 OME 3003 GEOMETRİ VE ÖLÇME ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 4
G 5 OME 3005 İSTATİSTİK ZORUNLU 2 0 0 2
G 6 OME 3015 CEBİR ZORUNLU 2 0 0 2
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MBD 1009 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 MBD 1010 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 OME 3002 CEBİR ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 5
B 4 OME 3004 OLASILIK VE İSTATİSTİK ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 4
B 5 OME 3006 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE İLİŞKİLENDİRME ZORUNLU 3 0 0 4
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1014 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 4003 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 ZORUNLU 2 6 0 10
G 3 OME 4001 MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 OME 4003 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 OME 4011 MANTIKSAL AKIL YÜRÜTME ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MBD 1013 OKULLARDA REHBERLİK ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 MBD 4004 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 ZORUNLU 2 6 0 12
B 3 OME 4002 MATEMATİK FELSEFESİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 OME 4012 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MODELLEME ZORUNLU 2 0 0 4
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 GKD 5001 BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 2 GKD 5002 BESLENME VE SAĞLIK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 3 GKD 5003 BİLİM TARİHİVE FELSEFESİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 4 GKD 5004 BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 5 GKD 5005 EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 6 GKD 5006 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 7 GKD 5007 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 8 GKD 5008 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM SEÇMELİ 2 0 0 3
H 9 GKD 5009 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 3
H 10 GKD 5010 KÜLTÜR VE DİL SEÇMELİ 2 0 0 3
H 11 GKD 5011 MEDYA OKURYAZARLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 12 GKD 5012 MESLEKİ İNGİLİZCE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 13 GKD 5013 SANAT VE ESTETİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 GKD 5014 TÜRK HALK OYUNLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5015 TÜRK İŞARET DİLİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5016 TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5017 TÜRK MUSİKİSİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 GKD 5018 TÜRK SANATI TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 19 MBD 5001 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 20 MBD 5002 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 21 MBD 5003 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 22 MBD 5004 EĞİTİM HUKUKU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 23 MBD 5005 EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 24 MBD 5006 EĞİTİM TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 25 MBD 5007 EĞİTİMDE DRAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 26 MBD 5008 EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER SEÇMELİ 2 0 0 4
H 27 MBD 5009 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 28 MBD 5010 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 29 MBD 5011 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 30 MBD 5012 HASTANADE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 31 MBD 5013 KAPSAYICI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 32 MBD 5014 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 33 MBD 5015 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 34 MBD 5016 MİKRO ÖĞRETİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 35 MBD 5017 MÜZE EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 36 MBD 5018 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 37 MBD 5019 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 38 MBD 5020 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 39 MBD 5021 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 40 MBD 5022 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 41 OME 5001 BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 42 OME 5011 ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE MATEMATİK ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 43 OME 5012 OYUNLA MATEMATİK ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 44 OME 5013 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 45 OME 5014 KÜLTÜR VE MATEMATİK SEÇMELİ 2 0 0 4
H 46 OME 5015 İLKOKUL MATEMATİK ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 47 OME 5016 MATEMATİK DERS KİTABI İNCELEMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 48 OME 5017 MATEMATİK EĞİTİMİNDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 49 OME 5018 MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖZDÜZENLEME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 50 OME 5019 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 51 OME 5020 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 52 OME 5021 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 53 OME 5022 MATEMATİK SINIFLARINDA İLETİŞİM SEÇMELİ 2 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavıına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60'tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80'den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.
Ayrıntılı bilgi için bakınız:
http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php KOD=2885

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı Prof.Dr.Esra BUKOVA GÜZEL
E-posta: esra.bukova@deu.edu.tr
Tel: 0 212 301 23 81
Dokuz Eylul University
Buca Eğitim Fakültesi
Uğur Mumcu Cad. 135. Sk. No:5
35150 Buca-İZMİR/ TURKEY