DERECE PROGRAMLARI

: Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesine bağlı Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Anabilim Dalı, 1982 yılında kurulmuştur. Sosyal Bilimler Bölümü içinde Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Anabilim Dalı olarak faaliyet gösteren anabilim dalımız, bir ara bağımsız bir Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü olarak da görev yapmış ve 1998 yılına kadar faaliyetlerini bu şekilde sürdürmüştür. 1998 yılında Fakültemizin yeniden yapılanması sonucunda Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümüne Anabilim Dalı olarak bağlanmıştır. Anabilim dalımızda kuruluşundan bugüne kadar örgün öğretim programı uygulanmaktadır. 4 yıl süren lisans eğitiminin yanı sıra, Eğitim Bilimleri Enstitüsü'ne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora eğitimi de sürdürülmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi programlarının eğitim dili Türkçedir.

Kazanılan Derece

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması , ülke genelinde yapılan Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 5 yıllık lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimlerini sağlamak hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir.
2010 yılından itibaren Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşlarının yükseköğrenim görmesi veya çalışması amacı ile Avrupada kolayca dolaşabilmelerini sağlayan BOLOGNA Süreci (Avrupa Yükseköğretim Alanı uyum çalışmaları) başlamıştır.
Mezun olacak öğrencilere, 2011 yılından itibaren Diploma Eki verilebilmektedir. Üniversite Diploma Eki Etiketini almıştır. AKTS etiketi almak üzere çalışmalar sürdürülmektedir.
Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2012 yılı itibari ile ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Anabilim Dalı, Sosyal Bilimler Binasında hizmet vermekte olup, 3 dersliğe ve akademik personele ait 6 odaya sahiptir. Sınıflarda projektör, tepegöz vs. gibi multimedya araçlar bulunmaktadır. Fakülte içinde anabilim dalı öğrencilerinin yaralanabilecekleri bir de kütüphane bulunmaktadır.

Temel Program Kazanımları

1   Türk dili ve edebiyatının özelliklerine, terimlerine, yazar ve türlerine dair bilgileri kavrama ve açıklayabilme.
2   Türk edebiyatının tarihî evrelerini ve bunların özelliklerini kavrama ve ifade edebilme.
3   Edebiyatın diğer sanatlarla ilişkisini kurabilir, Türk dili ve edebiyatına dair öğrendikleri bilgilerle karşılaştırmalı bilimsel çalışmalar yapabilme.
4   Türk dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve bunları yazılı olarak ifade edebilme.
5   Edebiyat akımlarını ve bu akımları içeren eserleri akımlara göre yorumlayabilme.
6   Edebiyatın diğer sanatlarla ilişkisini kurabilir, Türk dili ve edebiyatına dair öğrendikleri bilgilerle karşılaştırmalı bilimsel çalışmalar yapabilir.
7   Dil ve edebiyat uygulamaları için gerekli bilgisayar teknik ve programlarını kullanabilme becerisi kazanır.
8   Türkçeyi doğru ve etkin kullanma, düşüncelerini etkili biçimde ifade edebilme becerisi kazanır ve bunu öğretebilme.
9   Temel edebiyat kuramlarını öğrenip öğrencilerine öğretebilme.
10   Türk dili ve edebiyatının temel kavramlarını dikkate alarak, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bunlara en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
11   Eğitim bilimlerinin farklı alanlarındaki ve Türk Dili ve Edebiyatı hakkındaki bilgilerini kullanarak farklı gelişim dönemlerindeki öğrenciler için eğitim materyalleri hazırlayabilme
12   Çağdaş öğretim yöntem, teknik, strateji ve yaklaşımlarını, öğrencilerin gelişim süreçlerini göz önünde bulundurarak kullanabilme
13   Dil ve edebiyat uygulamaları için gerekli bilgisayar teknik ve programlarını kullanabilme.
14   Yayınevi ve gazetelerde Türk dili ve edebiyatı uzmanı olarak editörlük yapabilme.

Mezunların İstihdam Profilleri

Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik; arşiv, müze, kütüphane, TRT, radyolar gibi kurumlarda uzman veya araştırıcı olarak çalışabileceği gibi devletin farklı kurumlarında da memurluk yapabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Program Öğretim Planı, 74 zorunlu ve 24 seçmeli dersten oluşmaktadır. Öğretim programında yer alan zorunlu derslerin / seçmeli derslere oranı 234/66 AKTS dir.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 EDB 1001 EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 EDB 1003 TÜRKİYE TÜRKÇESİ 1 ZORUNLU 2 0 0 2
G 4 EDB 1005 OSMANLI TÜRKÇESİ 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 GKD 1001 TÜRK DİLİ I ZORUNLU 3 0 0 5
G 6 GKD 1003 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 3 0 0 5
G 7 MBD 1001 EĞİTİME GİRİŞ ZORUNLU 2 0 0 3
G 8 MBD 1003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 9 YDA 1019 YABANCI DİL I (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDF 1019 YABANCI DİL I (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
G 11 YDİ 1019 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 EDB 1002 EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI 2 ZORUNLU 2 0 0 4
B 3 EDB 1004 TÜRKİYE TÜRKÇESİ 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 EDB 1006 OSMANLI TÜRKÇESİ 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 GKD 1002 TÜRK DİLİ II ZORUNLU 3 0 0 5
B 6 MBD 1002 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 7 MBD 1004 EĞİTİM FELSEFESİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 8 YDA 1020 YABANCI DİL II (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 9 YDF 1020 YABANCI DİL II (FRANSIZCA) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDİ 1020 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -3
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 EDB 2001 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 EDB 2003 TÜRKİYE TÜRKÇESİ 3 ZORUNLU 2 0 0 2
G 3 EDB 2005 OSMANLI TÜRKÇESİ 3 ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 EDB 2007 TÜRK HALK EDEBİYATI 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 EDB 2009 ESKİ TÜRK EDEBİYATI 1 ZORUNLU 2 0 0 2
G 6 EDB 2011 YENİ TÜRK EDEBİYATI 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 7 MBD 1006 ÖĞRETİM İLKE YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 8 MBD 1007 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 EDB 2002 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETİM PROGRAMLARI ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 EDB 2004 TÜRKİYE TÜRKÇESİ 4 ZORUNLU 2 0 0 2
B 3 EDB 2006 DİLBİLİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 EDB 2008 TÜRK HALK EDEBİYATI 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 EDB 2010 ESKİ TÜRK EDEBİYATI 2 ZORUNLU 2 0 0 2
B 6 EDB 2012 YENİ TÜRK EDEBİYATI 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 7 MBD 1005 TÜRK EĞİTİM TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 8 MBD 1008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 EDB 3001 TARİHİ TÜRK LEHÇELERİ 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 EDB 3005 TÜRK HALK EDEBİYATI 3 ZORUNLU 2 0 0 2
G 3 EDB 3007 ESKİ TÜRK EDEBİYATI 3 ZORUNLU 2 0 0 2
G 4 EDB 3009 YENİ TÜRK EDEBİYATI 3 ZORUNLU 2 0 0 2
G 5 EDB 3011 DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ 1 ZORUNLU 3 0 0 4
G 6 MBD 1011 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK ZORUNLU 2 0 0 3
G 7 MBD 1012 SINIF YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 EDB 3002 TARİHİ TÜRK LEHÇELERİ 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 EDB 3004 TÜRK HALK EDEBİYATI 4 ZORUNLU 2 0 0 2
B 3 EDB 3006 ESKİ TÜRK EDEBİYATI 4 ZORUNLU 2 0 0 2
B 4 EDB 3008 YENİ TÜRK EDEBİYATI 4 ZORUNLU 2 0 0 2
B 5 EDB 3010 DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ 2 ZORUNLU 3 0 0 4
B 6 MBD 1009 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 7 MBD 1010 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 EDB 4001 DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 3
G 2 EDB 4003 ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 MBD 1014 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 MBD 4215 ÖĞRETMENLİK UYULAMASI 1 ZORUNLU 2 6 0 10
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 EDB 4002 DÜNYA EDEBİYATI ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 EDB 4004 ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 GKD 1008 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI ZORUNLU 1 2 0 3
B 4 MBD 1013 OKULLARDA REHBERLİK ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 MBD 4216 ÖĞRETMENLİK UYULAMASI 2 ZORUNLU 2 6 0 10
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 EDB 5001 ANLAM BİLİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 2 EDB 5002 DİL VE İLETİŞİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 3 EDB 5003 GENÇLİK EDEBİYATI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 4 EDB 5004 MEDYA OKUR YAZARLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 5 EDB 5005 METİN YAZARLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 6 EDB 5006 SES EĞİTİMİ VE DİKSİYON SEÇMELİ 2 0 0 4
H 7 EDB 5007 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 8 EDB 5008 TİYATRO VE CANLANDIRMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 9 EDB 5009 TÜRK DİLİ DERS KİTABI İNCELEMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 10 EDB 5010 TÜRK DİLİ ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 11 EDB 5011 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA VE DEĞERLENDİRME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 12 EDB 5012 TÜRK DÜNYASI EDEBİYATI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 13 EDB 5013 TÜRK HALK BİLİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 14 EDB 5014 TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 15 EDB 5015 TÜRK MİTOLOJİSİ VE EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 16 GKD 5001 BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5002 BESLENME VE SAĞLIK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 GKD 5003 BİLİM TARİHİVE FELSEFESİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 19 GKD 5004 BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 20 GKD 5005 EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 21 GKD 5006 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 22 GKD 5007 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 23 GKD 5008 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM SEÇMELİ 2 0 0 3
H 24 GKD 5009 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 3
H 25 GKD 5010 KÜLTÜR VE DİL SEÇMELİ 2 0 0 3
H 26 GKD 5011 MEDYA OKURYAZARLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 27 GKD 5012 MESLEKİ İNGİLİZCE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 28 GKD 5013 SANAT VE ESTETİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 29 GKD 5014 TÜRK HALK OYUNLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 30 GKD 5015 TÜRK İŞARET DİLİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 31 GKD 5016 TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 32 GKD 5017 TÜRK MUSİKİSİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 33 GKD 5018 TÜRK SANATI TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 34 MBD 5001 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 35 MBD 5002 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 36 MBD 5003 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 37 MBD 5004 EĞİTİM HUKUKU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 38 MBD 5005 EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 39 MBD 5006 EĞİTİM TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 40 MBD 5007 EĞİTİMDE DRAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 41 MBD 5008 EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER SEÇMELİ 2 0 0 4
H 42 MBD 5009 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 43 MBD 5010 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 44 MBD 5011 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 45 MBD 5012 HASTANADE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 46 MBD 5013 KAPSAYICI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 47 MBD 5014 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 48 MBD 5015 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 49 MBD 5016 MİKRO ÖĞRETİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 50 MBD 5017 MÜZE EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 51 MBD 5018 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 52 MBD 5019 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 53 MBD 5020 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 54 MBD 5021 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 55 MBD 5022 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesileri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.
Ayrıntılı bilgi için bakınız:
http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php KOD=2885

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 5 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 300 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı: Prof.Dr.Şerif Ali BOZKAPLAN
E-posta: ali.bozkaplan@deu.edu.tr
Tel: 0 232 301 21 45

Anabilim Dalı Bologna Koordinatörü: Arş. Gör. Esra BEYHAN
E-posta: e.uslu@deu.edu.tr
Tel: 0 232 301 21 47