DERS ADI

: YENİ MEDYA PROJESİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTS 3013 YENİ MEDYA PROJESİ I SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ SADIK TUMAY

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Günümüz kültüründe Yeni Medya kavramının algılanmasını, okunmasını ve ilgili uygulamaları hedefler. Medya Estetiği, Yeni Medya Estetiği derslerinde kazanılan deneyimler projelendirilir. Yeni Medya Projesi Dersinde, içerik üretimi, yeni medya kullanımı ve girişimciliği alanlarında geliştirilir. Fotoğrafın ve fotoğrafik görüntü üretiminin yeni medya türevlerine uygun bir ifade aracı olması dolayısıyla; yaratıcı projeler üretilir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yeni Medya Projelerinde bilimsel bilginin anlam ve önemini tanımlayabilme
2   Yeni Medya Projesinde yaşama bireysel ya da profesyonel içerik kazandırabilme
3   Sanal yayıncılık faaliyetleri açısından Medya ilişkilerini kurabilme
4   Yeni Medya Projelerinde disiplinler arası ilişkileri organize edebilme
5   Yeni medya ve siber kültür ilişkileri ve işlevlerini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yeni Medya Projesi Nedir
2 İllüzyon Mühendisliği
3 Gerçeği Sanallaştırma, Sanalı Gerçekleştirme,
4 Avangard Kültürün Güncelliği
5 Yeni Medya Ve İletişim Türleri
6 Yeni Medya Ve İletişim Türleri
7 Proje Alanları
8 Alanıyla ilgili özgün fikirleri yaratıcı bir şekilde açıklama
9 İletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji, yöntem ve teknikleri geliştirme uygulama.
10 Proje -Araştırma
11 Proje -Tartışma
12 Proje -Tasarım
13 Proje sunum ve Eleştiri
14 Proje sergileme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baudrillard J. (1998).Simülakrlar ve Simülasyon, (çev. O. Adanır). İzmir: D.E.Ü. Yayınları.
Bauman Z. (1998). Postmodern Etik,(çev. A. Turker), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Blais, J., Ippolito, J. (2006), At the Edge of Art. London: Thames & Hudson
Bruce W. (2006). Art Of The Dıgıtal Age, London: Thames & Hudson.
Clair, J. (1999). M. Duchamp ya da Büyük Kurgu, (çev.Ö. Açıkkol), İstanbul: Yapı Kredi.
Connor S. (2001). Postmodernist Kültür, (çev. D. Şahiner), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Currie G. (1995). Image And Mind. Cambridge: Cambridge University Pres.
Debord G. (1996). Gösteri Toplumu,(çev. A.Ekmekçi-O.Taşkent), İstanbul: Ayrıntı.
Dempsey, A. (2002). Art in the Modern Era. London: Thomas and Hudson.
Dennis E. E., DeFleur M. L. (2010). Understanding Media In The Digital Age, London: Pearson
Manovich, Lev, (2001), The Language of New Media, London: MIT Press
Wands, B. (2006). Dijital Çağın Sanatı. (çev: O. Akınhay), İstanbul: Akbank Kül. San. Yay.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- İlgili literatür öğrencilere verilir.
2- Ders konuları uygulamalarla desteklenir.
3- Beyin fırtınası yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + DKL * 0.20 + ODV * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 7 2 14
PDÖ/sunum öncesi-sonrası haftalık çalışma 5 2 10
Sunum Hazırlama 1 28 28
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 1 4 4
Diğer (görüntü sanatlarına dair eserlerin izlenmesi) 1 2 2
Proje Ödevi 1 6 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.143454443434443434
ÖK.245444343434343
ÖK.34343443434434
ÖK.443424344343434
ÖK.54343434343434333