DERS ADI

: KÜLTÜREL BELLEK VE FOTOĞRAF

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 4019 KÜLTÜREL BELLEK VE FOTOĞRAF ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ NEZAKET TEKİN

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Öğrencinin, anonim fotoğraflar, aile fotoğrafları, çeşitli konulardaki fotoğraf projeleri, fotoğraf arşivleri, kent arşivleri konusundaki ilgili temel literatürü tanıması; örnek çalışmalar dolayısıyla kültürel bellek bağlamıyla değerlendirebilmesi; yanı sıra bellek çalışmalarını kendi fotoğraf projelerine adapte edebilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kültürel bellek kavramını tanımlayabilmesi
2   2. Fotoğraf tarihinden seçilmiş projeleri kültürel bellek kavramı üzerinden yorumlayabilmesi
3   3. Fotoğraf, kültür ve bellek konularında işler üretebilmesi
4   4. Kültürel coğrafya ve bellek ilişkisini fotoğraflar üzerinden değerlendirebilmesi
5   5. Vernakular ve aile fotoğraflarını kullanarak kişisel bir bellek projesi gerçekleştirmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Metodolojisi
2 Temel Terminoloji
3 Tipografinin Genel Özellikleri
4 Tipografinin Kısa Tarihçesi
5 Yazı Karakteri ve Harf Kullanımı
6 Yazı Karakteri ve Harf Kullanımı
7 Uygulama
8 Uygulama
9 Ergonomik Tasarım ve Tipografi
10 Tipografik Rezonans
11 Uygulama
12 Uygulama
13 Tipografi ve Fotoğraf
14 Uygulama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Assmann, J. (2015). Kültürel Bellek. İstanbul: Ayrıntı.
Connerton, P. (2012). Modernite Nasıl Unutturur. (Çev. K. Kelebekoğlu), İstanbul: SEL.
Halbswachs, M. (2016). Hafızanın Toplumsal Çerçeveleri, (Çev. B.Uçar), Ankara: Heretik.
Nora, P. (2006). Hafıza Mekânları. (Çev. M.E. Özcan), Ankara: Dost.
Polat, A. (2010). Traces: Turks of African descent living in the Izmir region. Sergi kataloğu
Tekin, N. (2015). Shot to Death: The Fate of Abandoned Places in the Hands of Artists. Culture, 9, 2015. http://journals.cultcenter.net/index.php/culture/article/view/140/124
Rıza, E. & Kesal, E. (2017). Zamanın İzinde. İstanbul: Ayrıntı.

Yardımcı kaynaklar:
Beşikçi, O. (2011). Basmane. İstanbul: Heyamola Yayınları
Bölük, G. (2014). Osmanlı dan Cumhuriyet e Stüdyoların Işığında Fotoğrafın Serüveni. İstanbul: Kapı
Frizot, M. (1998). A New History of Photography. Italy: Könemann.
Proust, M. (2016). Kayıp Zamanın İzinde. (Çev. R. Hakmen), İstanbul: YKY.
Sancar, M. (2008). Geçmişle Hesaplaşma: Unutma Kültüründen Hatırlama Kültürüne. İstanbul: İletişim.
Süskind, P. (2016). Koku. (Çev. T.Duran), İstanbul: Can Yayınları.
Ulu, M. (2013). Değişen İstanbul un Tanıkları Düğün ve Aile Fotoğrafları. İstanbul: Kitap Yayınevi.
Yılmaz, A. (2015). İzmir Kültürpark ın Anımsa(ma)dıkları. İstanbul: İletişim

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1343343444443
ÖK.2334443443444
ÖK.354543543434444
ÖK.434344434343434
ÖK.544444343443434