DERS ADI

: TEMEL EĞİTİM ÖĞELERİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 1014 TEMEL EĞİTİM ÖĞELERİ II ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT TUĞCAN GÜLER

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Öğrencinin, 20. Yüzyıl avangart sanat akımlarının ortaya çıkışını hazırlayan etmenleri, akımların manifestoları ve belirgin özellikleri, öncü sanatçılar, sanat tarihindeki yeri ve önemi, günümüz sanatındaki yansımalarını ve avangart sanat/fotoğraf ilişkisini değerlendirebilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Avangart fotoğraf kavramını tanımlayabilmesi;
2   Avangart sanat eserlerini yorumlayabilmesi;
3   Avangart fotoğrafçıların çalışmalarını yorumlayabilmesi;
4   Avangart fotoğraf tekniklerini teorik olarak bilmesi;
5   Avangart sanat akımlarının günümüz sanatına etkisini ve dijital kültür bağlamında önemini değerlendirebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Avangart Fotoğraf dersinin içeriği ve işleyişi hakkında bilgi
2 2. Fütürizm ve Fotoğraf
3 3. Fütürizm ve Fotoğraf
4 4. Dada ve Fotoğraf
5 5. Dada ve Fotoğraf
6 6. Sürrealizm ve Fotoğraf
7 7. Sürrealizm ve Fotoğraf
8 8. Yeni Nesnelcilik (Neue Seitlichkeit)
9 9. Bauhaus
10 10. Bauhaus
11 11. Konstrüktivizm ve Fotoğraf
12 12. Kavramsal Sanat ve Avangart Fotoğraf
13 13. Kavramsal Sanat ve Avangart Fotoğraf
14 14. Ödev sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Artun, A. (2010). Sanat Manifestoları. Avangard Sanat ve Direniş. İstanbul: İletişim
Artun, A.&Aliçavuşoğlu, E. (2009). Bauhaus: Modernleşmenin Tasarımı. İstanbul: İletişim
Bürger, P. (2003). Avangard Kuramı. (Çev. E.Özbek). İstanbul: İletişim
Dachy, M. (2014). Dada: Sanatın Başkaldırısı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
Duranay, H. (2014). Dada Bakire Bir Mikroptur. (Çev. H. Duranay) Kocaeli: Kült Neşriyat.
Erden, E.O. (2016). Modern Sanatın Kısa Tarihi. İstanbul: Hayalperest Yayınevi
Eroğlu, Ö. (2014). Dada. İstanbul: Tekhne Yayınları
Farthing, S. (2013). Sanatın Tüm Öyküsü. (Çev. F. Candil Çulcu) İstanbul: Hayalperest Yayınevi
Frizot, M. (1998). A New History of Photography. Italy: Könemann.
Groys, B. (2014). Sanatın Gücü.(Çev. F.C. Erdoğan) İstanbul: Hayalperest Yayınevi
Hacking, J. (2015). Fotoğrafın Tüm Öyküsü. (Çev. A.Bozkurt). İstanbul: Hayalperest Yayınevi
Hopkins, D. (2006). Dada ve Gerçeküstücülük. Ankara: Dost Kitabevi
Lynton, N. (2015). Modern Sanatın Öyküsü. (Çev. S. Öziş) İstanbul: Remzi Kitabevi
Murray, C. (2012). Yirminci Yüzyılda Sanatı Okuyanlar. (Çev. S. Öncü) İstanbul: Sel Yayıncılık
Shiner, L. (2013). Sanatın İcadı. (Çev. İ. Türkmen). İstanbul: Ayrıntı
Walther, I.F. (1998). Art of The 20th Century. Germany: Taschen
Williams, E. (1997). Mr. Fluxus. Germany: Thames&Hudson
Wolfe, T. (2006). Bauhaus ve Sonrası. (Çev. F.Erpi). İstanbul: Keşif Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PR * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 55

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.134343443334343433333
ÖK.234343443334343433333
ÖK.323343443334343433333
ÖK.433343443334343432333
ÖK.543343443334343343333