DERS ADI

: BELGESEL FOTOĞRAF ATÖLYESİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTS 4022 BELGESEL FOTOĞRAF ATÖLYESİ II SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ AHMET BEYHAN ÖZDEMİR

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Fotoğrafın tarihsel, kültürel ve sosyal etkileriyle sayısal görüntülerin tasarlanması, sayısal görüntülerden yeni fotoğrafik görüntüler oluşturulması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin; 1. Sayısal fotoğrafın kültürü ve sayısal fotoğraf işleme tekniklerini kavrayabilmesi,
2   2. Sayısal görüntü işleme programlarını ve kültürünü kavrayabilmesi,
3   3. Sayısal fotoğraf üretiminden işlenmesine kadar tasarım ve uygulamalarının başlıca aşamalarını kavrayabilmesi,
4   4. Sayısal görüntü işleme programları ile fotoğrafik görüntüler üretebilmesi,
5   5. Sayısal fotoğraf üretme ve işlemede çalışma becerilerini geliştirmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fotoğrafik Manipülasyon ve Sayısal Fotoğraf İşleme Teknikleri
2 Dijital Kültür ve Sayısal Fotoğraf İşleme Teknikleri
3 Fotoğraf Tarihi ve Sayısal Fotoğraf İşleme Teknikleri
4 Sosyal Medya ve Sayısal Fotoğraf İşleme Teknikleri
5 Sosyal Medya ve Sayısal Fotoğraf İşleme Teknikleri
6 Öğrenci Projeleri Tasarım ve Uygulamaları
7 Öğrenci Projeleri Tasarım ve Uygulamaları
8 Öğrenci Projeleri Tasarım ve Uygulamaları
9 Öğrenci Projeleri Tasarım ve Uygulamaları
10 Öğrenci Projeleri Tasarım ve Uygulamaları
11 Öğrenci Projeleri Tasarım ve Uygulamaları
12 Öğrenci Projeleri Tasarım ve Uygulamaları
13 Öğrenci Projeleri Tasarım ve Uygulamaları
14 Eleştiri ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Freeman, M. (2014). Dijital Görüntü Düzenleme, Özel Efektler. İstanbul: Say Yayınları
Lister, M. (2005). Photographic Image in Digital Culture. NY: Routledge
Manovich, L. (2002). The Language of New Media. MIT
Manovich, L. Software Culture.
Rubinstein, D. www.danielrubinstein.net
Yardımcı kaynaklar:
Diğer ders materyalleri:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + DKL * 0.10 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 4 4 16
Sunum Hazırlama 5 4 20
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 10 2 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1223223223332232323
ÖK.2223223223332232323
ÖK.322223223332232323
ÖK.422223223332332333
ÖK.522232332323222222