DERS ADI

: MODA VE TANITIM FOTOĞRAFI ATÖLYESİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTS 4025 MODA VE TANITIM FOTOĞRAFI ATÖLYESİ I SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ SADIK TUMAY

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Moda ve Tanıtım Fotoğrafı alanında diploma çalışması yapacak öğrencinin alanla ilgili konu seçiminde, araştırma, yöntem, planlama, uygulama ve değerlendirmesine hazırlık yapmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1- Moda ile ilgili çalışma konusunun fiziki analizini yapabilme
2   2- Çalışma alanı ile ilgili araştırmalarda bulunabilme
3   3- Moda ve bağlamı çerçevesinde fikir geliştirebilme
4   4-Tasarlanan bağlama uygun uygulamalar yaratabilme
5   5-Hazırlanan fotoğrafların eleştirisini yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Belgesel Film Vogue
2 Çalışmaya yönelik planlama yapılması
3 Çalışma alanına yönelik konunun saptanması analizi
4 Çalışma alanına yönelik konunun araştırılması
5 Çalışma alanına yönelik konunun araştırılması, tartışılması
6 Çalışmasına yönelik yöntem geliştirilmesi
7 Çalışmasına yönelik yöntem geliştirilmesi
8 Atölye uygulama
9 Atölye uygulama
10 Atölye uygulama
11 Atölye uygulama
12 Atölye uygulama
13 Değerlendirme
14 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
T.Grill,M.Scanlon,Fotoğrafta Kompozisyon,Ç:N.Sipahi,Homer Kitabevi,İst,2003
Dodie Kazanjian and Hamish Bowles, Vogue, Abrams, Chına, 2011
Tony L. Corbell, Basic Studio Lighting , Amphoto Boks, New York, 2001
Tıme Lıfe Yıllıkları
Paul Martineau, Herb Ritts: L.A. Style, Getty Pub.,Italy,2012
R.Hıcks, F.Schultz, Nudes, Quarto Publishıng,1997
M.Harris,Profesional Interior Photo,Reed Edu.And Pro. Pub.Ltd.,1993
Christopher Grey, Studio Lighting, Amherst Media,2010
Faruk Atalayer,Temel Sanat Öğeleri,A.Ü.Y,Eskişehir 1994
Berger John, Görme Biçimleri,Çev:Y. Salman,Metis Yay.,İst,1995
Faruk Akbaş, Fotoğraf Teknik Okumaları, ,Om Yayınevi,İstanbul, 2003
W.Kandinsky,Sanatta Zihinsellik Üstüne,Ç:T.Turan,Y.K.Y,İst,1993
A.Friedman,J.F.Pile,F.Wilson,Interior Design,American Elsevier Inc.NewYork,1970
Lillian Garrett,Visual Design,Robert E.Krieger Pub.Com.NewYork,1967
J.P.Montier,H.C.Bresson,The Artless Art,T and H,Paris,1995
Aydemir Gökgöz,Fotoğrafçılık,Odak Yayınevi,İst,1985
Nicholas Jenkins,Photo Graphics,A Van Nostrand,Reınhold Book,New York,1973
Lee Frost,The A-Z of Creative Photography,Amphoto Boks,New York,1998
A.Genç,A.Sipahioğlu,Görsel Algılama,Sergi Yayınevi,İzmir,1990
R.Arnheim,Art and Visual Perception, University Of California Pres,London,1972

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DUG DiğerUyg.
3 DKL DerseKatılım
4 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + DUG * 0.20 + DKL * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri


Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 2 16
PDÖ/sunum öncesi-sonrası haftalık çalışma 8 2 16
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1434343434343434343
ÖK.2343543434343444
ÖK.3434343433343434343
ÖK.43343444343434343
ÖK.5334334444343434