Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Devlet Konservatuvarı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇENT EBRU GÜNER CANBEY |
Dersi Alan Birimler |
Vurma Çalgılar |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, eşlikli solo repertuardan seçilen eserleri kullanarak öğrencinin anlamlı ansambl performanslara katılabilmesi için birlikte çalma becerisini geliştirmektir. Üstelik bu ders, öğrencilere orkestra partisinin piyano redüksiyonlu eşliğinde konçerto repertuarı ile tanışma fırsatı ve performans olanakları sunmaktadır. Son olarak korrepetisyon dersi, öğrencilerin sınav, konser ve resitallara hazırlanmasını sağlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak olarak çalışılan eserlerin Urtext edisyonları kullanılmaktadır. Bunlar, ya satın alınır ya da konservatuvarın kütüphanesinden temin edilir. Ayrıca IMSLP, NMA gibi online veritabanları elverişli yardımcı kaynakları oluşturmaktadır. Referans materyalleri online kaynaklarda; biografik, tarihsel ve eleştirel yazılar olarak konservatuvarın kütüphanesinde; ses ve görüntülü kayıtları olarak okulun kayıt stüdyosunda bulunmaktadır. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sınava ilaveten öğrenciler, aşağıdaki kriterlere göre değerlendirilecektir: |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrencinin korrepetitöre temiz ve okunaklı bir piyano partisi getirmesi zamanın etkin kullanımı ve dersin verimi açısından çok önemlidir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|