DERS ADI

: DERİ-LOKOMOTOR 301

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DLM 3504 DERİ-LOKOMOTOR 301 ZORUNLU 0 0 0 12

Dersi Veren Birim

Tıp Doktorluğu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR SELMİN GÜLBAHAR

Dersi Alan Birimler

Tıp Doktorluğu

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, kas iskelet sisteminin enflamatuvar, dejeneratif ve mekanik hastalıklarının öğrenilmesi ve bu hastalıklara yaklaşım; deri hastalıklarındaki temel dökütlerin kavranması ve sık görülen deri hastalıklarına yaklaşımı sağlamaktır.
  

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kas-iskelet sisteminde yaygın veya bölgesel ağrı yakınması olan hastanın öyküsünü sorgulayabilme, fizik bakısını yapabilme, ayırıcı tanıyı analiz edebilme, çevresel koşullarını değerlendirebilme
2   Spinal kord yaralanma ve hastalıklarında etiyolojisini açıklayabilme, fizik bakısını yapabilme, ayırıcı tanı, tanı ve tedavisini tartışabilme, rehabilitasyon ve komplikasyonlarını tanımlayabilme
3   Eklem hastalıklarının etiyolojisini açıklayabilme, fizik bakısını yapabilme, ayırıcı tanı ve tanısını tartışabilme, tedavisini planlayabilme
4   Yürüyüş bozukluğu yakınması olan hastanın öyküsünü sorgulayabilme, fizik bakısını uygulayabilme(BU); ayırıcı tanıyı tartışabilme, tedaviyi düzenleyebilme
5   Periferik sinir hastalıklarının etiyolojisini açıklayabilme, fizik bakısını yapabilme, ayırıcı tanı, tanı ve tedavisini tartışabilme, rehabilitasyon ve komplikasyonlarını tanımlayabilme
6   Ekzemaların kliniğini, ayırıcı tanı ve tanısını tanımlayabilme, tedavisini planlayabilme
7   Cinsel yolla bulaşan hastalıkların kliniğini, ayırıcı tanı ve tanısını tartışabilme
8   Psoriyazis etyopatogenezini anlatabilme, kliniğini tanımlayabilme, tanısına karar verebilme, tedavisini planlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ağrılı Şiş Eklem 
2 Boyun bel ağrısı  Spinal Kord ve engellilik 
3 Yürüyüş ve şekil bozuklukları 
4 Kitle 
5 Örtü
6 Kabarcık 
7 Kapanmayan Yara 
8 Yumuşak Doku Ağrıları Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Compendium on Rheumatic Diseases. Vol. 1, Bijlsma, J.W., ed. EULAR  2009.
Primer on the rheumatic diseases, Klippel, J.H (ed), 2008.
Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon. (ed) Beyazova M, Kutsal YG, 2000. 
Orthopedic Physical Assessment,  Magee JM. 2006.
Turek's Orthopedics,  Weinstein, Buckwalter, 2010 
Dermatology, Braun-Falco O, Plewig G, Wolff HH, Winkelmann RK, 2000.
Fitzpatrick'in Renkli Atlası ve Klinik Dermatolojinin Özeti, Wolff K, Johnson RA, Suurmond D, 2006.
Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Kayaalp, S.O. Pelikan Yayıncılık, 2009
Farmakoloji Ders Kitabı, Türk Farmakoloji Derneği, 2000.
Osteoporoz YG Kutsal 
Spine Care Vol 1-2, A White, JA Schofferman 

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Hasta başı teorik,
Sunum,
Laboratuvar uygulamaları (radyoloji, nükleer tıp),
Poliklinik çalışması,
Task tanıtım/tartışma oturumları,
Nöbet,
Olgu sunumu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 BSV Blok Sonu Sınavı (Kuramsal) (%50)
2 NKS Nöks (%30)
3 TSD Task Sonu Süraç Değerlendirme (%20)


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Blok başarı notu 65 dir.

DEÜTF ÖĞRETİM VE SINAV UYGULAMA ESASLARI
Madde 25 bent 3
a) Blok sonu NÖKS ve kuramsal değerlendirme sınavına girebilmek için task sonu süreç değerlendirmede ilgili bloktaki task sayısının en az % 70 inden 60 ve üzeri not alınmalıdır. Ayrıca blok sonu değerlendirmede blokta yer alan tüm tasklara ait task sonu süreç değerlendirme notlarının ortalaması, NÖKS ve kuramsal değerlendirme notlarından her birinin 100 üzerinden en az 60 olmalıdır. Bloktan başarılı olmak için blok başarı notu en az 65 olmalıdır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Sunum  48 1 48
Hasta başı Teorik  40 2 80
TASK tanıtımı ve tartışması  8 1 8
Uygulama  40 2 80
Blok Sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Hasta Dosyası hazırlama  8 2 16
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 7 56
Blok sonu teorik sınavı 1 2 2
NÖKS  1 1 1
Task sonu süreç değerlendirme 8 1 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 309

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155443323333334
ÖK.255443323333334
ÖK.355443323333334
ÖK.455443323333334
ÖK.555443323333334
ÖK.65544323333334
ÖK.755443323333334
ÖK.855443323333334