DERS ADI

: GIS-BESLENME-METABOLİZMA 101

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GBM 1104 GIS-BESLENME-METABOLİZMA 101 ZORUNLU 0 0 0 11

Dersi Veren Birim

Tıp Doktorluğu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR EMEL ALTEKİN

Dersi Alan Birimler

Tıp Doktorluğu

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, gastrointestinal sistemin yapı ve işlevlerinin, temel besin maddelerinin sindirim ve emiliminin ve metabolizmanın işleyişinin kavranmasını sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   GIS embriyolojisini anlatabilme
2   GIS anatomisini açıklayabilme
3   GIS histolojik yapısını açıklayabilme
4   GIS'in temel fizyolojik mekanizmalarını açıklayabilme
5   Temel biyokimyasal yolakları tartışabilme
6   Bilimsel araştırmalarda etik sorunları anlatabilme
7   GİS'e yönelik öykü alma ve fizik muayene yapabilme
8    Bebeklerde kilo, baş çevresi ve boy ölçebilme
9    İntravenöz kan alabilme ve glukometre ile kan glukozu ölçebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 GIS embriyolojisi
2 GIS anatomisi
3 GIS histolojisi
4 GIS fizyolojisi
5 Biyokimyasal metabolik yolaklar
6 Biyokimyasal metabolik yolaklar
7 GIS muayenesi
8 Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Netter Temel Histoloji - W.K. Ovalle, P.C.Nahirney, S. Müftüoğlu, F.Kaymaz, P.Atilla (çev.ed), 2009.
Temel Histoloji - L.C.Junqueira, J.Carneiro, Y.Aytekin, S.Solakoğlu (çev.ed), 2006
Gray's Anatomy, The Anatomical Basis of Clinical Practice, Standring S (ed). Churchill Livingstone Elsevier 2008, Arıncı K, Elhan A. Anatomi, Güneş Kitabevi, 2001,
Marks' Basic Medical Biochemistry, a Clinical Approach, Smith C, Marks A, Lieberman M. (eds.), Wolters Kluwer Company, 2005
Lippincott Biyokimya, Ulukaya E (çev.ed), 2007.
İnsan Fizyolojisi. Widmaier EP, Raff H, Strang KT. Vander (çev.ed) Demirgören S. 2010.
Tıbbi Fizyoloji. Guyton AC, Hall JE. Çavuşoğlu H, Çağlayan Yeğen B. (çev.ed), 2007.
Moleküler Hücre Biyolojisi, Lodish, Geçkil H, Özmen M., Yeşilada Ö. (çev.ed), 2008.
Hücre: Moleküler Yaklaşım, Cooper , Sakızlı M., Atabey N. (çev.ed), 2004

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) oturumları, sunumlar,
Laboratuvar uygulamaları (anatomi, histoloji, fizyoloji, biyokimya),
Kliniğe giriş uygulamaları, mesleksel beceriler uygulamaları,
Küçük grup çalışmaları (KGÇ),
Aalan çalışmaları,
Etik uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 BSV Blok Sonu Sınavı (%21)
2 PDÖ PDÖ Notu (%4)


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

DEÜTF ÖĞRETİM VE SINAV UYGULAMA ESASLARI
Madde 25 bent 2
b) Yıl içi başarı notu (YBN) ÖBD'lerden alınan not ortalamasının %84'ü ve PDÖ notu ortalamalarının %16'sı olmak üzere 100 üzerinden hesaplanır.
YBN 80 ve üzeri = DBN 80 ve üzeri = Muaf = Başarılı
YBN %50si + DSD %50 si = DBN 65 ve üzeri = Başarılı
YBN %50si + BN %50 si = DBN 65 ve üzeri = Başarılı

Değerlendirme Kriteri

ÖBD, kuramsal ve uygulama sınavından oluşur. Değerlendirmenin kuramsal %82sini, uygulama %12sini oluşturur.
HBD değerlendirmeleri yeterliliğe dayalı olarak yapılır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
PDÖ 12 3 36
Ders Anlatımı 64 1 64
Uygulama 15 2 30
Grup çalışması 2 2 4
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 7 10 70
Blok sonu sınavına hazırlık  1 70 70
Blok sonu sınavı 1 3 3
Uygulama sınavı 2 1 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 279

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1522
ÖK.2522
ÖK.3522
ÖK.4522
ÖK.5522
ÖK.65
ÖK.754
ÖK.85
ÖK.925